Sponsori??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Eli kysymys kuuluu kuinka voi hankkia sponsoreita? Ajattelin jotakin lisäravinnefirmaa kysäistä sponssaan mua niiden lisäravinteilla, joten ajattelin kysyä neuvoa hieman viisaammilta. Ajatuksena on (tietenkin) ruveta noin puolenvuoden kuluttua kilpailemaan voimanostossa, ja sen takia olis kiva jos sais tälle touhulle rahoittajan. Kuinka tää onnistuu ja mitä mun pitäis tehdä vastapalvelukseksi? Pitää niiden logoa tms. päällä tai kehua tuotteita, vai mitä? Oon jotenkin ymmärtäny että se raha minkä firma on muhun satsannu saadaan jotenkin verotuksessa takaisin, vai oonko nyt hakoteillä? Ja mitä/minkä alan firmoja kannattaa kysyä sponssaan? Ja en tietenkään panisi pahakseni jos saisin varusteet/varusteisiin rahat firmalta. Auttakaa please ja neuvokaa tyhmää voimanostajaa, ja antakaa kaikkia vinkkejä miten tulisi menetellä :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus itse aikoinaan yleisurheilin SM-tasolla. Silloin kyllä mielestäni aika helpolla sai varusteita (lenkkareita, piikkareita, kisa-asuja, yms...) joltain isommilta urheilumerkeiltä kun menestys oli jotain mitalitasoa nuorten SM-kisoissa. En itse kyllä koskaan saanut ko. tahoilta mitään avustuksia lähinnä sen vuoksi, että lopetin urheilun kun olin tuolla tasolla, heh. Mutta moni silloinen urheilukaveri sai noita vermeitä. Stipendejä sain joltain yu-piiriltä vai mikähän lie pulju olikaan. Ja tietysti omalta seuralta jotain pikkuavustusta.

Voimanoston sponssauksesta ei tiedä mitään. Rahallista avustusta voi olla aluksi vaikempi saada, mutta aina kannattaa yrittää. Stipendejä kannattaa mennä kyseleen omatoimisesti joltain (ainakin pikkupaikkakunnilla) paikalliselta pankinjohtajalta, yrityspomolta tai joltain muulta jolla on enemmän rahaa kuin sulla. Ja ainakin yu-piireissä noi stipendit oli vähä jotenki sellasia, että kukaan ei niistä oikein tienny eikä niistä isoon äneen puhuttu.

twinlab sanoi:
Eli kysymys kuuluu kuinka voi hankkia sponsoreita? Ajattelin jotakin lisäravinnefirmaa kysäistä sponssaan mua niiden lisäravinteilla, joten ajattelin kysyä neuvoa hieman viisaammilta. Ajatuksena on (tietenkin) ruveta noin puolenvuoden kuluttua kilpailemaan voimanostossa, ja sen takia olis kiva jos sais tälle touhulle rahoittajan. Kuinka tää onnistuu ja mitä mun pitäis tehdä vastapalvelukseksi? Pitää niiden logoa tms. päällä tai kehua tuotteita, vai mitä? Oon jotenkin ymmärtäny että se raha minkä firma on muhun satsannu saadaan jotenkin verotuksessa takaisin, vai oonko nyt hakoteillä? Ja mitä/minkä alan firmoja kannattaa kysyä sponssaan? Ja en tietenkään panisi pahakseni jos saisin varusteet/varusteisiin rahat firmalta. Auttakaa please ja neuvokaa tyhmää voimanostajaa, ja antakaa kaikkia vinkkejä miten tulisi menetellä :thumbs:

Kyllä on aika vaikeata saada sponsori voimailulajeihin, varsinkin jos sinulla ei ole "nimeä" tai jotakin hyvää tuttua sponsoroivassa yrityksessä. Ainoa keino on suoraan kysyä esim. lisäravinnefirmoilta, mutta luulen että ei niitä paljonkaan kiinnosta. Yrittää aina kannattaa. Ja toisaalta monet lisäravinnefirmat on niin pieniä, ettei niillä ole resursseja tai ne on niin perseaukisia, ettei ne lähde sponsaamaan.

No joo nyt tuli selväksi, eli kyllähän sitä jossakin vaiheessa vois yrittää hankkia sponsori, mutta odotukset ei oo kovin korkealla. Kiitos tosi paljon Kimplelle, Mikelle ja IsoDinolle :kippis1:

Omat kokemukseni on aivan muualta kuin voimailuun liittyvissä lajeissa. Sponsorointi sopimuksen saanti on todella vaikeaa jos ei todellinen lahjakkuus joka tulee eka kisaansa ja suoraan voittaa kaikki. Samoin tällä henkilöllä pitää olla sellaista karismaa ja supliikki taitoa että kiinnittää huomion. Ja niin omani lajini kuin voimailu ei viellä ole niitä näkyvimpiä lajeja. Niin sopimukset eivät ole helpossa.

Tässä on jo moneen otteeseen sanottu, mutta sanotaan se nyt vielä kertaalleen, että vaikeaa on saada henk. koht. sponsoreita, jos et ole lajin kärkinimiä. Tietysti helpottaa, jos lähipiirissäsi on yksityisyrittäjiä ja kehtaat niiltä kysyä.

Seuralle niitä on kuitenkin helpompi saada ja seuran kautta rahaa voi sitten saada omaankin harrastustoimintaan.

Me tehtiin aikoinaan perustamamme seuran kanssa niin, että saimme hieman avustusta kunnalta ja avaimet paikalliselle kunnan salille. Saimme paljon jäseniä, koska jäsenetuihin kuului avaimen käyttöoikeus eli ilmaiset treenit silloin kun sali ei ollut auki (koko kesä). Suurella jäsenmäärällä pystyimme takaamaan melko hyvän paikallisen näkyvyyden edustusasujen mainoksille. Aika kivasti paikalliset yritykset lähtivät toimintaamme mukaan ja saimme edustusasujen hankinnasta jääneillä jäsenmaksu- ja sponsorituloilla kustannettua varusteet ja kilpailukulut kilpaileville nostajillemme, joita oli puolisen tusinaa. Lisäksi osalistuimme porukalla erilaisiin talkoisiin ja vuokrasimme järjestysmiehiä lähialueiden tapahtumiin.

Rahaa jäi lisäksi muutaman saunaillan pitämiseen per vuosi.

Lisäravinnesponsoreita ei ollut, mutta saimme hyviä alennuksia, koska ostimme isoja määriä seuralle. Ne jokainen maksoi kuitenkin omasta pussista.

Kuulin että yksi seura (ei voimanosto) oli tehny lisäravinnekaupan kanssa sopimuksen tms. että seuran jäsenet saavat vaikkapa 15% alennusta kun ostavat kyseisestä kaupasta.

Jos kuulut johonkin seuraan, tällainen sopimus saattaisi aluksi tulla kysymykseen. Sopimusta voisi sitten jatkossa ehkä kehitellä seuran toivojen sponssaamisen suuntaan.

Pitäisi olla ensin jotain näyttöä että joku edes harkitsisi sponsorointia.

On olemassa myös sponsorointia, jossa ei ole mitään näkyvää mainosta sponsorilta. Sponsori vain tukee nimettömästi urheilijaa/seuraa/tms., vain tämän tuen takia ja aatteen vuoksi.
Tämä on käytännössä sitä, että yritys tai muu taho antaa suoraa rahallista tukea ilman mitään vaatimusta vastineesta. Amatöörilätkässä on paljon tällaisia sponsoreita.
Jos niillä olisi joku näkyvä mainos vaikkapa paidassa, soittaisivat muutkin sponsorin tarvitsijat tietenkin sinne ja pyytäisivät sponsorointia.

Kannattaa siis kysyä, vaikka voi uskomattomalta kuullostaakin. Esim. 100€ jollekin virmalle on paskan maku mutta voi sulle jo tuoda paljonkin helpotusta taloudellisesti. Niitä virmoja sitten vain 10-15 niin sulla on jo kiva summa kasassa.
:thumbs:

Tuollaisia "prosenttisponsseja" saa kyllä hommattua helposti/helpommin eli että saa tuotteita hiukan edullisemmin. Itselläni on sellainen "puolisponssi" eli saan mm. Evolutionin tuotteita pilkkahinnalla eli lähes siihen hintaan kun ne valmistetaan. Lisäksi työnantaja on kerran antanut rahallista tukea puhtaana käteen.
Jostakin on aloitettava eli suosittelen vaikka aluksi kyselemään tuollaista "prosenttisponssia" joltakin lisäravinnefirmalta.

IsoDino sanoi:
Tuollaisia "prosenttisponsseja" saa kyllä hommattua helposti/helpommin eli että saa tuotteita hiukan edullisemmin. Itselläni on sellainen "puolisponssi" eli saan mm. Evolutionin tuotteita pilkkahinnalla eli lähes siihen hintaan kun ne valmistetaan. Lisäksi työnantaja on kerran antanut rahallista tukea puhtaana käteen.
Jostakin on aloitettava eli suosittelen vaikka aluksi kyselemään tuollaista "prosenttisponssia" joltakin lisäravinnefirmalta.

Kiitti Dinolle ja kaikille muillekkin jotka ottivat osaa tähän threadiin, apu oli tosiaan tarpeen ja tästä viisastuneena rupean kuulostelemaan sopivia yrityksiä jotka olisivat valmiita tukemaan tälläistä kynäniskaa :kippis1:

Minkähän verran pitää sitten olla näyttöä että vaikkapa twinlabille jauhopussit alkais tulla sponsorilta?

Pitäsköhän itekki alkaa jalkapalloilijaks ja pyytää Nikeltä sponssia :S

Toisinsanoen jos tuntuu siltä, että ei oo odotukset korkealla niin en usko että olisit erittäin motivoitunut ja/tai lahjakas harrastamaan lajia tosissaan. Joten jättäisin sen sponsoroinnin kyselemisen niille jotka sitä oikeasti tarvii ja ostaisit ne muutaman herapussin ihan ite.
:jahas:

Sale sanoi:
Toisinsanoen jos tuntuu siltä, että ei oo odotukset korkealla niin en usko että olisit erittäin motivoitunut ja/tai lahjakas harrastamaan lajia tosissaan. Joten jättäisin sen sponsoroinnin kyselemisen niille jotka sitä oikeasti tarvii ja ostaisit ne muutaman herapussin ihan ite.
Mun mielestä tossa ei kannata muita miettiä paskan vertaa tai sitä, että oonko mä nyt tosissaan ja oonko mä mitään sponsseja ansainnut. Kunhan vaan esität asias vakuuttavasti ja saat sitä kautta sponsoreja, niin hyvä niin. Jokainen voi yrittää samaa.

Sale sanoi:
Pitäsköhän itekki alkaa jalkapalloilijaks ja pyytää Nikeltä sponssia :S

Niin no enhän mä nyt mitenkään motivoitunut ookkaan, oon vaan muuten vaan 14-vuotiaasta asti salilla käyny :jahas: Jokainen varmasti päättelee lahjakkuuden kuinka tahtoo. Noh tässä tämän hetkiset tulokset: Maastaveto 190kg (pelkkä vyö), Kyykky 160kg (vyö+siteet, enempää en oo koittanukkaan kun siteet ovat vasta hiljan tulleet käyttöön), penkki 110kg (ilman paitaa). Veikkaan että siihen vois vielä JOKUNEN kilo tulla lisää jos sais varusteet ostettua. Sä et taida tosiaan tietää mistä lähtökohdista oon tätä ruvennu harrastamaan, mutta sen voin sanoa että nykyään kaikki lisäravinteet oon ostanu itte ja mä oon käyny töissä koulun ohella jo pian vuoden. Tässä oon yrittäny säästää harrastustani varten ja toissa viikolla sain kuin sainkin ostettua kyykkysiteet omilla rahoilla. Sulla ei taida olla paskan vertaa hajua mun tilanteesta Sale. Tota sponssausta tarvisin kun sitä rahaan nyt ei vaan satu meidänkään perheellä liikaa olemaan. Mä en oo vielä ees saanu kunnon vyötä ostettua vaikka se on älyttömän paska ja yhtä kapee tosta etupuolelta kun mun normaali vyö. Suna jättäisin pään aukomisen :jahas:

twinlab sanoi:
No joo nyt tuli selväksi, eli kyllähän sitä jossakin vaiheessa vois yrittää hankkia sponsori, mutta odotukset ei oo kovin korkealla. Kiitos tosi paljon Kimplelle, Mikelle ja IsoDinolle :kippis1:
Luimpa hieman väärin ton tekstin ku yöllä selailin, nooh onnea ja munaa vaan sullekki. Ja jos haluut nii ens kisoissa missä on yli 30 osanottajaa nii kirjota otsaas sale nii tarjoon sulle pussin soijaa :hyper: :kuola:

Sale sanoi:
nii tarjoon sulle pussin soijaa :hyper: :kuola:

Yrität siis laskea mun testotasoja ja sitä kautta yrittää pilata mun mahdollisuudet :lol2: No joo unohdetaan nyt tää thread ja mennään porukalla arvailemaan tuonne erääseen jussi threadiin montako hukkuu tänä vuonna :kippis1:
Edit, raakaa pilaa

Siis TODELLA vaikeaa saada sponsoreita edes fitnesspuolella...tässä on just projektina itsellänikin löytää lisäravinnesponsorointia, mutta aika tahmealta näyttää...

Pinja sanoi:
Siis TODELLA vaikeaa saada sponsoreita edes fitnesspuolella...tässä on just projektina itsellänikin löytää lisäravinnesponsorointia, mutta aika tahmealta näyttää...
Voin vaan kuvitella, kuinka hankalaa on jonkun "tulevaisuuden kilpailijan" saada yhteistyökumppaneita, jos ei noin lahjakkaalla ja hyvin pärjänneelläkään ole helppoa.
Varsinkin lisäravinteet on aika tiukassa... tukkuhintaan vielä voi saada, mutta siinä se sitten useimmiten onkin. Vaatteita ja muuta sälää voi saada helpomminkin, ja diilin kampaajan tms. kanssa. (Tosin hiusten värillä ei paljon voimanostossa ole merkitystä :D )
Kyllä niitä yhteistyökumppaneita löytyy, jos homman tekee ammattimaisesti, ja on valmis myös antamaan sponssille jotakin takaisinpäin. Esim. lisäravinne-, ja varuste-esittelyä, tuotemaistatuksia, muotinäytöksiä yms. yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom