Sotilaspenkki 2006, Tampereen avoimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikkah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kroits sanoi:
Terve,

Onko siinä maksimipenkissä sarjajakoja vai pelkkä avoin luokka?

Ja jos on niin rajoitetaanko sarjojen osallistujia mitenkään? Eli siis 5 per sarja tms?

Ja jyrkkä ei rannesiteille - jos on ns. varustevapaat kisat niin sitten on.

Jos on vamma niin se on valitettavaa, mutta ei sen takia pidä sääntöjä muuttaa.

Etsivä löytää. Sarjajaot voit katsoa sotilaspenkki.comista maksimikisaan ilmoittautuneiden kohdalta.
Myös ilmoittautumislomakkeessa pyydetään katsomaan oma sarja tuolta samalta sivulta. Sivulle suora osoite on http://www.sotilaspenkki.com/?page=ilmoittautuneet2

Mukaan otetaan 25 ensimmäistä, eikä esim 5 per sarja koska uskon että esimerkiksi sarja 100 - alle 120 kg on suositumpi kuin naiset alle 65 kg.
Eli uskon ns suositummat sarjat täyttyy kilpailijoista ensin ja hyvä näin.
Osallistujamäärä on siksi rajattu, koska kisat pitää saada vietyä läpi yhdessä päivässä.

Miikka
sotilaspenkki.com

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kroits sanoi:
Ja jyrkkä ei rannesiteille - jos on ns. varustevapaat kisat niin sitten on.

Jos on vamma niin se on valitettavaa, mutta ei sen takia pidä sääntöjä muuttaa.

Oletko itse nostaja? Pelkäätkö, että voisi tulla liikaa uusia kovia nostajia ja sun pärjäämismahdollisuudet heikkenee? :D

Sitten pitäis kieltää myös mankku, kyllä sekin auttaa leveeltä penkatessa otteen pysyessä paremmin ja täten mahdollistaa paremman tuloksen joillakin. :)

Zone-sarja -42%
Miikkah sanoi:
Mukaan otetaan 25 ensimmäistä, eikä esim 5 per sarja koska uskon että esimerkiksi sarja 100 - alle 120 kg on suositumpi kuin naiset alle 65 kg.
Eli uskon ns suositummat sarjat täyttyy kilpailijoista ensin ja hyvä näin.
Osallistujamäärä on siksi rajattu, koska kisat pitää saada vietyä läpi yhdessä päivässä.

Miikka
sotilaspenkki.com

Eikö kannattaisi hieman katsoa myös miten sarjajako täyttyy. Ettei ole pari sarjaa täynnä ja muissa yksi..

Raven sanoi:
Oletko itse nostaja? Pelkäätkö, että voisi tulla liikaa uusia kovia nostajia ja sun pärjäämismahdollisuudet heikkenee? :D

Sitten pitäis kieltää myös mankku, kyllä sekin auttaa leveeltä penkatessa otteen pysyessä paremmin ja täten mahdollistaa paremman tuloksen joillakin. :)

Olen ns. sunnuntainostaja ja viime viikonloppuna oli eka kisa - sunnuntaina meni treeniohjelma kokonaan uusiksi palvelemaan voimaa ja sotilaspenkin maksimia, oli nimittäin sen verran positiivinen kokemus.

Mulla on tavoitteet jossain usean vuoden päässä, mutta itselläni ei ikinä rannetukia ollut ja en niitä ole kaivannut, joku on sanonut, että pitää kaventaa otetta jos käy ranteisiin. Eikös niin nosteta miten keho antaa myöten eikä muute sääntöjä.... :D

ehdoton ei sääntömuutoksille.toivottavasti edes yksi laji pysyisi puhtaana voimailuna,ilman minkäänlaisia rättejä ja tukia.

Ei mua ainakaan raakavoiman ystävänäkään häiritse tipan tippaa mikään passiivinen tuki. Kyynärlämppärit sun muut onkin ihan perseestä, mutta rannesiteet mielestäni ihan kohtuulliset, sekä vyö. Ja meinaan joskus kisata ko. lajissa, ja ei, en käytä kumpiakaan treeneissä.

Se mortalin kommentti jonka mukaan rannesiteet kaikille tuo lisäkiloja ei tietääkseni pidä ainakaan omalla kohdallani paikkaansa. Varma en ole, pitänee vielä oikein testata, menee 2.5 kilon korotuksin ja ottaa rannarit apuun sitten kun ei saa.

RRKalle sanoi:
Ei mua ainakaan raakavoiman ystävänäkään häiritse tipan tippaa mikään passiivinen tuki. Kyynärlämppärit sun muut onkin ihan perseestä, mutta rannesiteet mielestäni ihan kohtuulliset, sekä vyö. Ja meinaan joskus kisata ko. lajissa, ja ei, en käytä kumpiakaan treeneissä.

Se mortalin kommentti jonka mukaan rannesiteet kaikille tuo lisäkiloja ei tietääkseni pidä ainakaan omalla kohdallani paikkaansa. Varma en ole, pitänee vielä oikein testata, menee 2.5 kilon korotuksin ja ottaa rannarit apuun sitten kun ei saa.
Voihan se olla et en vaan uskaltanu ottaa 210kg ilman siteitä. Mut kumminkin 210 oli helpompi kun sitä ennen samassa treenissä otettu 200 ilman rättejä.
Edelleen mulle ihan sama, räteillä tai ilman, mut enkkoja ei voi mun mielestä vertailla keskenään.

Mun mielestä on aika naurettavaa, että rannetukia ei saa pitää. Ne kun ei ainakaan mulla tai kellään jolla tunnen oo nostanut tulosta yhtään, ehkä vaikuttaa jotenkin psykologisesti :)
Tolla eliminoidaan varmaan pari kovaa nostajaa kisoista vaan koska ranteen luut ei kestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun muistelen niin en mäkään pystyny näillä ranteilla ottamaan 5 vuotta sitten ku vähän yli satkun ilman siteitä, kun koski niin perkeleesti. Sen jälkeen aloin treenaa solttuu ja ilman siteitä, niin siitä ne pikkuhiljaa vaan on vahvistunut. Ei muuta ku treeniä, niin kyllä se siitä.

Juttelin tuossa viime perjantaina Juupaluoman ja Väliahon kanssa juuri näistä varusteista, ja he olivat tulleet siihen päätökseen, että jos annetaan periksi jossain osa-alueessa, niin sitten on pakko antaa lisää myönnytyksiä.

Eli näin ollen esim rannesiteitä ei jatkossakaan sallita. Onhan se toisaalta hyvä, että tehdään selvästi pesäero paitapenkkiin sekä rawpenkkiin.

Mortal, oletko menossa lokakuun SM-toistokilpailuhin? yli 50 pitäs sinulla mennä ;) Vai mikä on toisto kunto tällä hetkellä?

Terminator2 sanoi:
Juttelin tuossa viime perjantaina Juupaluoman ja Väliahon kanssa juuri näistä varusteista, ja he olivat tulleet siihen päätökseen, että jos annetaan periksi jossain osa-alueessa, niin sitten on pakko antaa lisää myönnytyksiä.

Eli näin ollen esim rannesiteitä ei jatkossakaan sallita. Onhan se toisaalta hyvä, että tehdään selvästi pesäero paitapenkkiin sekä rawpenkkiin.

Mortal, oletko menossa lokakuun SM-toistokilpailuhin? yli 50 pitäs sinulla mennä ;) Vai mikä on toisto kunto tällä hetkellä?
En oo ottanu tänä vuonna kun kolmesti solttuu ton olkapäävamman takia. Viime viikolla kävin ottamassa aloituspainot SM-kisoja varten(180kg) niin olkapää kipeyty niin paljon ettei tarvinnu kisoihin lähtee. Toistoja en oo kokeillu mut siellä 40-45 välissä ne kiepuu treenaamattakin.
SM-kisoista en tiedä, riippuu siitä pystyykö jto loihtimaan mulle lisä toistoja miten paljon, kunhan olkapää kuntoutuu.
Eilen tutkittu ja siinä ei oo kun joku nivelpussin tulehdus
hauiksen pitkänpäänjänteen alla. Pitäis mennä ohi levolla ja lääkkeillä/kortisonilla.
Mikäs sulla on kunto? Tosta kuvasta päätellen kehittynyt ihan sairaasti, ainakin lihasmassan osalta.
Kerro "pikku" veljelles terveisiä ja toivota tsemppiä kisoihin.
Taitaa olla tällä hetkellä sua kevyempi?
ootte työ kyl ihme veljekset.;)

mun mielestä ois hyvä ku sp.ssä sais olla ees t-paita päällä. kehtais lihavammatkin kokeilla nostamista:). eihän siellä hirveässä ihmispaljoudessa oo pirukaan ilman paitaa, jos on vähän reilummin massaa:D. rannesiteistä kun oli puhetta niin mun puolesta ne vois sallia siinä missä punttivyönkin :), mutta jos niitä ei sallita niin ei se kyllä mua haittakaan, mutta ei sitä millään muotoa kyllä voi varuste nostamiseksi sanoa vaikka sallittaisiinkin IMO
mortal sanoi:
Eilen tutkittu ja siinä ei oo kun joku nivelpussin tulehdus
hauiksen pitkänpäänjänteen alla. Pitäis mennä ohi levolla ja lääkkeillä/kortisonilla.
:offtopic: millä ne tuon sai selville, kuvista? ois kyllä hyvä ku paranisit niin kävisit heittään tuonne toisto puolellekin SE:n :thumbs:

mortal sanoi:
Mikäs sulla on kunto? Tosta kuvasta päätellen kehittynyt ihan sairaasti, ainakin lihasmassan osalta.
Kerro "pikku" veljelles terveisiä ja toivota tsemppiä kisoihin.
Taitaa olla tällä hetkellä sua kevyempi?
ootte työ kyl ihme veljekset.;)

No tällä hetkellä on paljon kireämpi kuin tuossa kuvassa, sillä nyt on päällä sellainen kesäprojekti :) 4 x viikossa crossaria 30 minsaa.

Samalla koitan pitää sarjapainot tosi isoina, poikkeuksena normaalin pumppitreeneihin. Ihan hyvältä tuntuu nyt reilun kuukauden aikana ja penkkikin on noussut tasaisesti. 140 kg otin jalat maassa 4 toistoa, ja sen jälkeen 160 kg ykkösen. Omalla painolla, eli noin 75 kg:lla, teen sen 35-40 toistoa "treenaamatta".

En ole muuten varma paljon Mika painaa. Tänään salilla pistin sen tosin kärsimään kun takareisiä treenaili ;)

Lokakuun kisoja voisi itsekki harkita, mutta vähän pelottaa nuo 50 toiston tahkojat, Mortal etunenässä ;)

Terminator2 sanoi:

Noniin. Sieltä tuli vastaus. Eli rannesiteitä ei tulla näkemään kisoissa.
Niin ja tervetuloa jo näihin kisoihin Terminator2.

Terminator2 sanoi:

Niin, onhan se suurin ero näiden kahden "lajin" välillä juuri rannetuet. :jahas:

Keskustelkaa myös sitten siitä magnesiumin käytön poistamisesta.

Itsehän olen myös rannesiteiden kannalla, sillä ne ovat tosiaan vain auttamassa. Osittain juuri sääntömuutosten takia itseänikin harmittaa kisailla, sillä koko ajan säännnöt muuttuuvat ja saa miettiä mitä tänä vuonna pitää tehdä. Myöhemmin tajusin, että kaikki säännöt ovat tehty vain vaikeuttamaan ja estämään huijausta.

Mennään kaikki sääntöjen mukaan ja nostetaan parhaamme. Jos rannesiteitä nähdä eikä pomppuja saa tehdä, niin sitten nostetaan se 10 toistoa/10 kg vähemmän. Jokaiselle se on sama heikkous.

Ja jos todella ärsyttää koko sotilaspenkki ja sen säännöt, niin eihän siinä tartte kisalla ja spekuloida kuinka kova joku rättinostaja olisi. Sen takia on varustenostot, että pääsee käärimään itsenäsä rätteihin. ;)

Emmah sanoi:
Naisia aika vähäsenlaisesti ilmottautunu... pitäsköhän lähtee yrittään, kun kerta kotikulmilla tapahtuu :) Tosin porukka saattas nauraa meikäläisen tällä penkkaustekniikalla pihalle... mutta so not? :lol2:
Emmah :rock: Naisia juuri kaivataankin kisoihin! Taianpa miekin näinä päivinä laittaa nimen kirjoihin. Onko tietoa, kumpi nostetaan ekana, maksimi vai toisto? Jos "hyvin" käy, rupean hurvittelemaan ja nostan molemmissa.

Tarkistin, eikä silloin ole muuta päällekkäin. Katsomaan tuun melko varmasti, jos ilmoittaudun eivätkä nivelet kuitenkaan salli nostaa. Mie kun en ikinä tiiä, milloin ranteet/olkapäät paukahtavat kipeiksi tai sormet niin jäykiksi ettei niillä tankoa puristeta.

Metri sanoi:
Emmah :rock: Naisia juuri kaivataankin kisoihin! Taianpa miekin näinä päivinä laittaa nimen kirjoihin. Onko tietoa, kumpi nostetaan ekana, maksimi vai toisto? Jos "hyvin" käy, rupean hurvittelemaan ja nostan molemmissa.

Tarkistin, eikä silloin ole muuta päällekkäin. Katsomaan tuun melko varmasti, jos ilmoittaudun eivätkä nivelet kuitenkaan salli nostaa. Mie kun en ikinä tiiä, milloin ranteet/olkapäät paukahtavat kipeiksi tai sormet niin jäykiksi ettei niillä tankoa puristeta.

Terve!
Hienoa että pääset mukaan. Nosta ihmeessä molemmissa kisoissa.
Osallistumismaksu on kuitenkin saman 20 € yhteensä.
www.sotilaspenkki.com ---> info osiosta löydät aikataulun ja missä järjestyksessä kisat käydään.
Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia riippuen osallistujien määrästä.
Aikataulun muutoksista raportoidaan samalla sivulla.
Kaikista kilpailuun liittyvistä muutoksista sekä muista tiedotteista ilmoitetaan sähköpostilla kilpailijoille vielä erikseen.
Maksimi on siksi viimeisenä, koska ns. kovien nostajien suoritukset saadaan näin ns. loppuhuipennukseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom