Käytän Facebookia ja Instagramia. FB:n kautta helppo pitää yhteyttä ihmisiin (ulkomaita myöten) ja seurata ei-niin-läheisten kavereidenkin kuulumisia. Instagramissa lähinnä katselen kaikkia itseäni kiinnostavia kuvia silloin kun on aikaa ja sitten taas julkaisen vähän mitä sattuu. Se on mulle sellainen melko epävirallinen "kuvapäiväkirja"
Jos joku näissä ärsyttää, niin mahtavat mahdollisuudet stalkkaamiseen! Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mistä muut tykkäilee ja kommentoi ja mihin aikaan ovat linjoilla jne. Mutta toisia kiinnostaa enempi ja FB antaakin hyvät mahdollisuudet kaikenlaiseen kyttäämiseen. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ärsyttävintä on utelut miksi en lue viestejä vaikka olen online.. hittoako se kellekään kuuluu vaikken lue. Jos on kiireistä asiaa, voi varmaan soittaa. Jos taas ei, niin mitä väliä milloin luen ja vastaan? Nykyään tuntuu nuo älypuhelimet pitävän statuksen aktiivisena melkein aina kun nettiyhteys vaan on päällä, niin siitä nyt kannata edes mitään päätellä. Aina kun joku erehtyy kinuamaan vastauksia vedoten aktiivisuuteen, tekee entistä vähemmän mieli vastata. En ainakaan itse mitenkään "pelaa" noilla viesteillä, vaan oikeasti luen kun ehdin ja vastaan kun pystyn. Joskus tietty unohdan ja silloin toki voi huomauttaa asiasta. Mutta ei aina tarvitse olla tavoitettavissa, ei mulla ainakaan ole koko ajan mahdollisuutta viestitellä. Eikä tosin haluakaan. Toki hyvät ystävät ja ihmiset joiden kanssa on mielellään tekemisissä saavat vähän helpommin vastauksia kuin sitten muut :D
Edellisessä suhteessa kyllä harkitsin monesti fb:stä poistumista, olisi kyllä helpottanut elämää tavallaan tosi paljon. Instagramia ei mulla silloin onneksi edes ollut. En sitäkään tajua miksi siellä pitää näkyä muille mistä olen tykkäillyt?
Hetkittäin FB:t sun muut ärsyttää enemmänkin, etenkin jos kavereiden parisuhteet on selvitystilassa somen takia
Minusta parisuhteessa olevien tulisi ITSE tajuta mikä on korrektia ja mikä ei, ja toimia toista osapuolta kunnioittaen, vaikka se toinen osapuoli ei kyttäisikään. En nyt tarkoita mitään perus bodykuvien tykkäilyä, se on tottakai ok, mutta tietynlaiset huomionosoitukset esim. kumppanin kavereiden "alastonkuviin" tmv alkaa olemaan vähän siinä rajoilla, että meneekö rajan yli. Tapauskohtaista toki aina, mutta kyllä välillä saa päätään pyöritellä joidenkin kavereiden miesten "älynväläyksille".
Tuntuu kyllä nämä monet sovellukset tuovan aina vain enemmän ongelmia ihmisten parisuhteisiin. Oliko ennen fb:tä ym näin paljon ongelmia? Mä en niin jaksa esim. sitäkään että suututaan jos kumppani ei tykkääkään kaikista omista tilapäivityksestä jne :D Ja ylivoimaisesti kaikkein rasittavinta on parisuhteiden likapyykin ruotiminen FB:ssä! Monta kertaa saanut istua käsieni päällä, etten ole tullut kommentoineeksi aika pahastikin joillekin kavereille. Toiset vaan suorastaan elää elämäänsä FB:ssä ja parisuhteen jokainen käänne on sieltä luettavissa ilman hetkenkään harkintaa. Se jos joku antaa kyllä aika huonon kuvan ihmisistä. Onnellisia asioita on kyllä kiva lukea, mutta rajansa niissäkin kun ne koskettaa kahden ihmisen välistä suhdetta, mutta etenkin nuo kumppanin mollaamiset ja nokittelut ei minusta kuulu mihinkään someen!