Sormusten herra-trilogialle 2 jatko-osaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sorzo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkohan tuo kahden elokuvan tekeminen ihan puhtaasti rahastusta? Noinkin "kevyen" kirjan kuin Hobitti luulisi taipuvan helposti yhdeksi kaksi-kolmetuntiseksi filkaksi, kun kerran TSH-järkälekin saatiin tiivistettyä kolmeen inhimillisen mittaiseen leffaan. No, mielenkiintoisia ja itselle tärkeitä juttuja oli toki jätetty paljon pois, mutta elokuvallisesti sarja toimi mukavasti.
Hobitti varmaankin kuvataan samaan tapaan, molempia leffoja yhtä aikaa ja sitten laitetaan vuoden-parin välein kassakone laulamaan.. ;)

Onkohan tuo kahden elokuvan tekeminen ihan puhtaasti rahastusta? Noinkin "kevyen" kirjan kuin Hobitti luulisi taipuvan helposti yhdeksi kaksi-kolmetuntiseksi filkaksi, kun kerran TSH-järkälekin saatiin tiivistettyä kolmeen inhimillisen mittaiseen leffaan. No, mielenkiintoisia ja itselle tärkeitä juttuja oli toki jätetty paljon pois, mutta elokuvallisesti sarja toimi mukavasti.
Hobitti varmaankin kuvataan samaan tapaan, molempia leffoja yhtä aikaa ja sitten laitetaan vuoden-parin välein kassakone laulamaan..
Eikös tarkoitus ollut kuvata hobitti yhteen leffaan ja sitten se toinen leffa kertoisi siitä ajasta mikä jää hobitin ja TSH väliin?

Jackson käsikirjoitti, osin tuotti ja ohjasi kolme LOTR-elokuvaa samanaikaisesti, joten uskoisin että Hobitista tulee samantyylinen tapaus eli kaksi leffaa yhtäaikaisesti. Elokuvien sisällöstä ei varsinaisesti ole tietoa, mutta voidaanhan siinä kuvata aluksi tarina yksinäiselle vuorelle ja Smaugin luo ja toisessa leffassa sitten paluumatka... osa 1=sinne, osa 2=takaisin? :).

Onkohan tuo kahden elokuvan tekeminen ihan puhtaasti rahastusta?

Leffojen teko yleensäkin on rahastusta :D Paitsi tanskalaiset mustavalkoiset äänettömät taideleffat, missä apina polttaa piippua ja nainen itkee alastomana merenrannalla. Yhtä hyvin Jackson/DelMontemies voisi tehdä 2 eri leffaa. Ja tekeekin. IMDB:n mukaan sällit on aika buukattu joka tapauksessa.

The first would deal with the 80-year old novel. The second, imagined entirely by Jackson and Walsh, would link the conclusion of The Hobbit to the start of the first Lord of the Rings book, The Fellowship of the Ring
Tuo tuosta ekan sivun jutusta napattu

Menen kyllä tällä kertaa Suomen ensi-iltaan larppihomojen sekaan. Ei tartte kuin farkkuhaalarit päälle ja oon ihan hobbitin näköinen.

Children of Húrin -leffaa odotellessa..

Kuulostaa aika pahalta tuo elokuva joka yhdistää Hobitin ja TSH:n. Toivottavasti eivät ota liikaa taiteilijanvapauksia ja muuttele/raiskaa Tolkienin tarinaa miten sattuu. Enempää en kommentoi ennen kuin olen nähnyt tulevat leffat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Children of Húrin -leffaa odotellessa..

Kuulostaa aika pahalta tuo elokuva joka yhdistää Hobitin ja TSH:n. Toivottavasti eivät ota liikaa taiteilijanvapauksia ja muuttele/raiskaa Tolkienin tarinaa miten sattuu. Enempää en kommentoi ennen kuin olen nähnyt tulevat leffat.

Aika näyttää, kuten totesit. Toivottavasti Hobitti pysyy lestissään, eikä rönsyile.

Children of Húrin -leffaa odotellessa...

Tuossa kyllä olis ainekset hyvään leffaan. Mutta tuokin tarina pomppii paikasta paikkaan ja ajasta toiseen, joten laadukasta ja hyvin tiivistettyä pakettia vois olla haasteellista saada kasaan. Mielenkiinnolla odottaisin silti lopputulosta. :rock:

Aika näyttää, kuten totesit. Toivottavasti Hobitti pysyy lestissään, eikä rönsyile.

Periaatteessa samaaa mieltä, itse pyrin pitämään leffoja katsellessani kirjan ja elokuvan erilaisina taideteoksina, sillä mikäli elokuva orjallisesti seuraa kirjan tapahtumia, kokonaisuutena siitä voi olla vaikea saada tasapainoista ja hyvää. Niinpä itse sallin muutoksia juoneen, mikäli ne vain palvelevat tarkoitusta.

Periaatteessa samaaa mieltä, itse pyrin pitämään leffoja katsellessani kirjan ja elokuvan erilaisina taideteoksina, sillä mikäli elokuva orjallisesti seuraa kirjan tapahtumia, kokonaisuutena siitä voi olla vaikea saada tasapainoista ja hyvää. Niinpä itse sallin muutoksia juoneen, mikäli ne vain palvelevat tarkoitusta.

LOTR:eissa tehtiin juoneen elokuvaa palvelevia muutoksia ja diggasin.
Sallin itsekin muutoksia juoneen mutta ei mitään räikeää "raiskausta" =)

Hohhoijaa, vielä odottelua reilut pari vuotta ennen kuin tästäkään saadaan makupaloja esille. Sinänsä toivoisin, ettei kauheesti leviäisi otoksia kuvauksista yms. menisi odotus ihan piloille silloin. ;)
Muistan kun näin ekaa kertaa trailerin LOTR:sta, niin olin heti myytyä naista. Kait sitä voisi lukaista The Hobbit: n ja Silman tässä ajankuluksi....

Berenin ja Luthienin tarinasta voisi saada oivan seikkailu-elokuvan aikaiseksi :rock:

Hohhoijaa, vielä odottelua reilut pari vuotta ennen kuin tästäkään saadaan makupaloja esille. Sinänsä toivoisin, ettei kauheesti leviäisi otoksia kuvauksista yms. menisi odotus ihan piloille silloin. ;)
Muistan kun näin ekaa kertaa trailerin LOTR:sta, niin olin heti myytyä naista. Kait sitä voisi lukaista The Hobbit: n ja Silman tässä ajankuluksi....

Berenin ja Luthienin tarinasta voisi saada oivan seikkailu-elokuvan aikaiseksi :rock:

T-Byrdiskin tohkeissaan..
Hienoa!

P.S. =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom