sormi paskana?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
juu, että tämmöstä...

Vikahan on semmonen että oikean (vahvemman) käden keskisormi ilmeisesti tykännyt huonoa tuosta otetreenistä, jonka seurauksena aina yön aikana tahtoo mennä tuo ensimmäinen nivel keskisormesta jumiin tai jtn. Näinollen kun keskisormen taittaa nyrkkiin niin menee tuo nivel lukkoon, ja huonoimmillaan joutunut jopa toisella kädellä avittaan suoraksi tuon kun ei sormen lihaksilla jaksanut naksauttaa takaisin.

Päivän aikana kun vetreytyypi tuo sormi niin ei sitten mitään ongelmia, eli mitähän tuolle sormelle kannattaisi tehä?

niin, ja kesätyöt raksalla tuntuvat vielä ärsyttävän tuota sormea eli jumittaa viel herkemmin.

Jahas nostetaanpas aihe ylös kun itselläni juuri kyseinen "napsusormi" vaiva peukalossa. Pahimmassa tapauksessa pitää kuulemma leikata. Onko kenelläkään kokemuksia vaivasta tahi jopa leikkauksesta ja miten pitkään kesti että pääsi takaisin salille pyörimään?

Tähän mennessä kipulääkekuuri syöty ja nyt kortisonipiikki ja lasta kädessä, alkaa vaan pelottaan jos ei näillä asetu niin pitää leikkaukseen turvautua joka ainakin tekee ison loven lombsaan :(

v**mainen tup napsu muuten, sattuu niin maan p**kleesti :curs:

nojooh, kävin ite kesällä näyttämässä tuota sormeeni lekurille joka meinas että ei tehä mitään jos ei pahene... vieläkin tuo tuntuu aina silloin tällön, mutt varsinainen kipu on kadonnut...

mitä oon lukenu ni ei pitäs olla pitkä toipilas aika, ja periaatteessa voi jotain taljoja yms tehä, kun tekee apinaotteella

nojooh, kävin ite kesällä näyttämässä tuota sormeeni lekurille joka meinas että ei tehä mitään jos ei pahene... vieläkin tuo tuntuu aina silloin tällön, mutt varsinainen kipu on kadonnut...

mitä oon lukenu ni ei pitäs olla pitkä toipilas aika, ja periaatteessa voi jotain taljoja yms tehä, kun tekee apinaotteella

jotain kuutisen viikkoa on ollut nyt toi :jahas:
totaalilepoa vasta parisen viikkoa, minä kun kovana poiikana kävin kipeälläkin riuhtomassa muutamina kertoina ja nyt v**tuttaa:curs:

aika hyvin tuosta löytyy googgelilla tietoa:

Napsusormi paranee noin kolmanneksessa tapauksista itsestään. Vaivan pitkittyessä on kuitenkin tarpeen hakeutua lääkäriin.
Jännetupen seutuun laitettu kortisonipistos voi auttaa. Monesti joudutaan kuitenkin leikkaukseen, jossa ahtautunut jännetuppi avataan ja näin tehdään
tilaa jänteen liikkua.

Pitää ny toivoa että toi kortisoni rupeis potkii!!!

Ei sitä jänteeseen suoraan tökätä, saattais piikki siinä touhussa katketa.
Tuohon pari milliä ohi jänteen mulla tökättiin, eli tosi lähelle.

e: niin ja eipä tuo hirveästi sattunutkaan, tais vähän puuduttaakki.

Itellä on ns. "trigger finger", "napsu sormi". Yleensä tuo johtuu jänteeseen kasvaneista kiinnikkeistä, jotka estää jänteen liikkumisen jännetupissa. Minulla todettiin, että jänne on poikki:hyper: Sormessa on kaksi jännettä, toinen koukistaa sormenpäästä asti ja toinen keskimmäisen nivelen kohdalta. Itellä on tuo pintajänne poikki joka siis koukistaa keskimmäisestä nivelestä asti.

Nyt odotellaan leikkausjonossa:( Tilanne on se ettei sormi taitu enää ollenkaan. Jänne katkesi öbaut vuosi sitten kännisekoilun seurauksena:kippis1:

Kaikki vetoliikkeet joudun tekemään remmien kans.

Sormi pysty:rock: ssä kaiken aikaa

Itellä on ns. "trigger finger", "napsu sormi". Yleensä tuo johtuu jänteeseen kasvaneista kiinnikkeistä, jotka estää jänteen liikkumisen jännetupissa. Minulla todettiin, että jänne on poikki
Tyhjempi arpa. Mutta miten tämä liittyy napsusormeen?

Jahas nostetaanpas aihe ylös kun itselläni juuri kyseinen "napsusormi" vaiva peukalossa. Pahimmassa tapauksessa pitää kuulemma leikata. Onko kenelläkään kokemuksia vaivasta tahi jopa leikkauksesta ja miten pitkään kesti että pääsi takaisin salille pyörimään?

Tähän mennessä kipulääkekuuri syöty ja nyt kortisonipiikki ja lasta kädessä, alkaa vaan pelottaan jos ei näillä asetu niin pitää leikkaukseen turvautua joka ainakin tekee ison loven lombsaan :(

v**mainen tup napsu muuten, sattuu niin maan p**kleesti :curs:

Menin tuon takia arvauskeskukseen, jossa havaittiin että mun peukalo oli löysä.. Huomaatko ite onko samaa vaivaa? Tuskin on yhteydessä toisiinsa, tai sitten on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menin tuon takia arvauskeskukseen, jossa havaittiin että mun peukalo oli löysä.. Huomaatko ite onko samaa vaivaa? Tuskin on yhteydessä toisiinsa, tai sitten on.

Ei kyllä tuommosesta ollut puhetta, eikä kyllä mielestäni mitenkään erikoisen löysä ole, jäykempi tämä nyt on mitä vasemman käden terve peukalo :jahas:

Jänne on myös paljon paksumpi mitä vasemmassa kädessä oleva peukun jänne, mut en tiä sitte liekkö noista mitään haittaa. Salilla olen käynyt ja näillä näkymin kohta 100% parantunut, vielä kyllä välillä tulee vihlasu ja muistuttaa hyvin että on ollut sormi kipeenä. Eli onko sullakin sitten jännetupentulehdus/napsusormi?

Samat oireet ja samantapainen syy oireisiin. Katkennut jänne vetäytyy jännetuppiin ja katkenneen jänteen päähän kasvaa kiinnikkeitä -> ei pääse liikkumaan jännetupissa. naps naps:kippis1:
No jaa, tavallaan olet oikeassa, joskin oireissa ja syyssä on kyllä melkoisesti eroakin...

Et sitten käynyt lääkärissä korjauttamassa jännettä ennen kuin se oli vetäytynyt ja arpeutunut? Se jänne on vaan huomattavasti helpompi korjata, kun päät vielä ylettyy toisiinsa.

No jaa, tavallaan olet oikeassa, joskin oireissa ja syyssä on kyllä melkoisesti eroakin...

Et sitten käynyt lääkärissä korjauttamassa jännettä ennen kuin se oli vetäytynyt ja arpeutunut? Se jänne on vaan huomattavasti helpompi korjata, kun päät vielä ylettyy toisiinsa.

Yleislääkärin arvaus: Ei jännevaurioita:curs:

Sitten kun sormi ei reilussa vuodessa osoittanut paranemisen merkkejä vaan paheni kokoajan menin yksityiselle erikoislääkärille jonka diagnoosi oli: jänne poikki -> myöhäistä enää korjata. Leikkauksella poistetaan katkenneen jänteen jäänteet:kippis1:

Danzig miksi ihmeessä et hakeutunut hoidettavaksi vaikka yksityiselle vaan kärsit sitten kivuista ja muista kokonaisen vuoden? Saitko sormestasi enää toimintakykyistä sormea?

Tähän vielä lisäksi olisi kellään laittaa tänne vaivan kokeneena että onko miten uusiutuvaa sorttia ja mitä kaikkea pitäisi tehdä ennaltaehkäisynä ettei varmasti uusiudu? Kyynärvarsien ja ranteiden treenaus ja lihashuolto varmasti tärkeää jne?

. Eli onko sullakin sitten jännetupentulehdus/napsusormi?

Napsusormi, molemissa peukaloissa. Mutta myös yliliikkuvat peukalot, jotka oli pakko leikata. Tuo napsuminen hävisi jonkin verran leikkauksen myötä. Multa lyhennettiin jotain jännettä ja laitettiin ankurilla kiinni..
Eli siis se leikkaus ei koskenu mitenkään tota napsusormea, mutta parantui hieman siinä sivussa.

Napsusormi, molemissa peukaloissa. Mutta myös yliliikkuvat peukalot, jotka oli pakko leikata. Tuo napsuminen hävisi jonkin verran leikkauksen myötä. Multa lyhennettiin jotain jännettä ja laitettiin ankurilla kiinni..
Eli siis se leikkaus ei koskenu mitenkään tota napsusormea, mutta parantui hieman siinä sivussa.

Mites onko sulla se napsuminen kivutonta? Mulla ainakin sattu niin maan prkleesti.

Täällä kans yks napsusormi. Molemmat peukalot, vasen tosin pahempana. Kuukauden ollut nyt. Oikea napsahtelee harvemmin, vasen oli parantumaan päin mutta menin typeryyksissäni runttaamaan jotain pulloa auki ja palattiin lähtötilanteeseen.

Kipuja harvemmin mutta ikävä fiilis kun nivel menee jumiin (lähtee onneksi melko helposti auki).. kengännauhojen sitominen on kyllä ärsyttävintä näitten peukaloitten kanssa.

tosserilla aikomuksia hoidattaa sormea pian kenties? Minulle todettiin aluksi jännetuppitulehdus, mutta myöhemmin vaiva muuttui sitten napsuiluksi. Kortisonipiikki ja lasta kädessä pari viikkoa tuntui tepsivän, tosin olen vielä vähän varovainen ollut tämän käden kanssa kun tuntuu välillä outoja vihlaisuja, ettei vaan kohta olis menossa uusiks :jahas:

Latest posts

Back
Ylös Bottom