Sorbus, väkevät viinit, viski88, kossu ... Keskustelua "huonommista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllähän ne taitaa siellä muuttua aika päivittäin hinnat :D Aikoinaan tuli ravattua paljonkin viimeksi käyny joskus 2-3v sitten ja silloin ainaki oli superalkossa 1-2€ kalliimpaa kuin muualla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kaveri kävi just virossa ja käskin tuomaan silverstarin niitä jotai mojitolonkeroita vai mitä lienevätkään. Itse olin n. kuukausi sitten käynyt tallinnassa ja silloin tuota kyseistä tuotetta sai vielä vähän alle 12 euron hintaan 24 packeissa. Pidän ton mausta enemmän kuin normi ginit, joten tota tilailis virosta ihan mielellään.

Tää jätkä tuo sitten ale coqin mojitolonkeroita puolen litran tölkeissä 24kpl.. hinnaksi tuli vähä päälle 31 euroa + hakijalle palkka eli pyöreät 35 =D eihän toikaan mitään ole suomen hintoihin verrattuna mut ai että vituttaa ihan periaatteesta. Pakkohan se oli ostaa kun kaveri toi, noi puolen litran tölkit on kuitenkin yksittäishintaisia joten ehkä vitun tyhmää raahata niitä 24 packeissa tänne.

Zone-sarja -42%
Nykyään aika vakiosetti on väkevä mustaherukkaviini. 15% ja hinta reilu 6e, mutta kyllä tosta sen 1e enempi maksaa, maku on kuin mummon marjamehussa. Ton kylkeen muutamia Grafenwaldereita tai pirkka lagereita niin alkaa olla setti kasassa.

Kaikista pahimman ihmettelyn aiheen viini purkissa kyllä aiheutti huttunen, joka siis oli jotai valkoviiniä. Ihan samanlainen kun juissi purkki:eek: Mitähä ne "pullon" suunnitteliat o miettiny sitäki tehes..

Samaan sekaan sanotaan että saunalämpimänä carillo ja huttunen vuoronperään o aika myrkkyä :urjo:

Nykyään aika vakiosetti on väkevä mustaherukkaviini. 15% ja hinta reilu 6e, mutta kyllä tosta sen 1e enempi maksaa, maku on kuin mummon marjamehussa. Ton kylkeen muutamia Grafenwaldereita tai pirkka lagereita niin alkaa olla setti kasassa.

Eihän tuo mustaherukkaviini ole huono alkoholijuoma. Todella maukasta. Puristit väittävät että viiniä saa vain viinirypäleistä, vähänpä tietävät.

Olin äärimääisen katkera kun kaveri kävi pitkästä aikaa virosta ja pyysin tuomaan 10-packin Talu viinaa. Myyjä oli kertonut kaverilleni että sen valmistus on lopetettu! :itku: Se oli parasta viinaa ikinä. :'( R.I.P talu

mä voin sulle TOLUSTA lantraa jos haluat talun kaltaista myrkkyä. tulee varmaa vähä halvemmaksi vielä ;)

Kaikista pahimman ihmettelyn aiheen viini purkissa kyllä aiheutti huttunen, joka siis oli jotai valkoviiniä. Ihan samanlainen kun juissi purkki:eek: Mitähä ne "pullon" suunnitteliat o miettiny sitäki tehes..

Jumalten juomaa! Jotenkin vaan niin suomalaista litkua, ei turhia koreile. Purkissakin kuvaillaan makua rehellisesti "aika hyvä".

Mitäs kannattaisi Suomeen tuoda Saksasta? Kalliit viskit jne ovat yhtä kallista kuin Suomessakin. Halpa viina on oikeasti halpaa. Tässä esimerkkejä, en tiedä onko halpaa vai kallista Suomeen verrattuna, kertokaa te? Ei hajuakaan Suomen viinahinnoista, Tallinnassa olivat turkasen kalliita 1kk sitten.

Doppelkorn 38% ("kossu") 4,90e 0,7L
Gin (hyvänmakuinen) 5,29e 0,7L
Kuohari 1e 0,75L
Juotava punkku 2e 0,75L
Juotava valkkari 2e 0,75L
Skottiviski "no brand" 6e 0,7L

Oikeastaan mitä tahansa "kopioviinaa" saa about samaan hintaan, eli euron per desi. You name it, grappa, vodka, gini, viski, brandy jne jne jne... Kermaliköörit jne ovat sitten halvempia, eli noin 0,50e / desi. Eli noin 3-4e/puteli.
Jekkua pistin 12 litraa, tuntui halvalta, 70euroa 6-pack (litran puteleita).

Kuljetuskustannukset ovat marginaaliset, eli reilun huntin per tuhat litraa (=1m3).

Bisset ja sidukat tuon Bemarin kontissa, niin paljon kuin mahtuu, otan ne satamasta täältä (linkki sisältää myös hinnaston):
http://www.sariberner.de/

Käsittääkseni 0,5 euroa siideritölkistä (Upcider, Fizz, Kopparberg jne) ei ole paljoa....

Tämä EI OLE myynti-ilmoitus, muille en näitä tuo (=turha laittaa pyyntöjä), täältä saa vaan aina hyviä vinkkejä mitä ei itselle tule välttämättä mieleen.

unkarilainen perinnejuoma palinka tai joku vastaava on aiva järjyttävää paskaa se oli mädistä hedelmistä valmistettua viinaa tai olla 70 volttista.Haju ei lähteny kupista pesemälläkää piti särkiä kuppi:urjo::hyvä:

Huppe. Perustavarasta laittaisin viela ainakin laatikollisen Stroh tms vakevaa rommia ja kunnon absinttia. Ja monta laatikollista portviinia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe. Perustavarasta laittaisin viela ainakin laatikollisen Stroh tms vakevaa rommia ja kunnon absinttia. Ja monta laatikollista portviinia.
Joo, tummaa rommia voisi kyllä ottaakin. Talvella mukava juoma. Absintista en dikkaile ja portviinikin menee vanhaksi avatussa putelissa kun sitä menee niin vähän.

Mitäs kannattaisi Suomeen tuoda Saksasta? Kalliit viskit jne ovat yhtä kallista kuin Suomessakin. Halpa viina on oikeasti halpaa. Tässä esimerkkejä, en tiedä onko halpaa vai .

Osta sellaisia viskejä mitä ei Suomesta saa? Ja melkein Suomen alkon "laatuviskit" kaikki saa Saksasta alle puoleen suomen hinnoista.
Itse aina ostan/tuon ulkomailta sellaista mitä täältä ei saa. Esim jos tuska pelkkään kirkkaaseen niin sitä sitten kyllä rahalla saa alkosta, mutta esim. monia maustettuja viinoja ei alkosta saa tai sitten alkossa 0,5l kalliimpi kuin 1l ulkomailla.
Itse noilla kuljetus kustannuksilla ostelisin mielummin paljon erimerkkejä/laatuja että olisi sellainen suuri valikoima joka tilanteeseen juomia mitä täältä ei saa.
Tuolla taitaa olla kaikki alkon hinnat http://www.isokaato.com/hinnasto/

Täh, ei Laphroaig voi maksaa 48e? Täällä se on pari kymppii, muistelin että 29e oli Suomessa...
Tommosen setin otin jo mukaani:

viskit.jpg

on se lapukka yli 40€. Juo toi jaakkotaneli äkkiä pois ja anna/myy mulle tyhjä pullo. Olis tarvetta :D
Jaakko taneli oli tarjouksessa, siksi ostin, olikohan 13 eskoo toi 0,7L puteli. Jim Beamia ostin kans, se oli 9e 0.7L

Jaakko taneli oli tarjouksessa, siksi ostin, olikohan 13 eskoo toi 0,7L puteli. Jim Beamia ostin kans, se oli 9e 0.7L

Hiphei täällä Jaska on 30 €.. Joo moro! Onneksi oon menossa/tulossa Müncheniin koko kevääksi, niin samalla vois tuua ;)

Onko Saksassa muuten väkevillä 18 myynti ikäraja?

Tuo vasen puteli. Loch lomond oli saksassa kun ostin 11€ mutta sitten onkin tähän threadiin sopiva juoma. Yksi pahimman hajuisista viskeistä mitä olen juonut. En tiedä että onko pilaantunu vai mitä mutta todella pahaa. Samaisesta viskistä löytyy arvosteluja netissä ja aika lailla samaa niissäkin sanottu. Nyt ollut pari kk aukaistuna ja hieman paha haju/maku laantunut. Mutta esim jos miksaa sen vaikka jamesonin tai jonkun savuisen viskin kanssa 2cl/4cl niin tulee ihan mukavia makuja esiin.

Mä kans muistelen että kyllä Laphroaig 10yo 0,7l maksaa suomessa lähemmäs 50 e. Ardbegin 10 yo on hitusen kalliimpi.
4 cl annos ravintolassakin 10yo:ta on n. 8 e luokkaa ja jälkimmäinen n. 10 e 4 cl.

Ja ens kuus Laphroig maksaa varmaa yli 50€. On muuten pirun hyvää viskiä, parempaa saa hakee, baarissa täällä päin maksaa 4cl 7-8€.

Back
Ylös Bottom