sopiva treeni?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
meidän snoukkaajien olis pidettävä paikat hyvässä ja kiinteessä kunnossa, että säilyy suurimmilta haavereilta, mutta massaa ei välttämättä niin tarvitsisi.Joten mikäköhän olis sellanen sopiva ja kevyt treeniohjelma näin aluks, että jaksaa sit vielä rinteessäkin käydä? Rinteessä käyntiin pitäs sitten vielä riittää aikaakin, joten treenaus ei saa viedä kauheesti aikaa viikosta. Ruokavaliotakin olisi ilmeisesti muutettava, mutta kun ei ole tietoa, niin ei viitti ite ruveta säätämään ettei tule tehtyä typeryyksiä.

Vai että snoukkaajien...

Noo, ehkäpä paras olisi sellanen systeemi, että kerran viikossa salilla koko kroppa läpi. Tai sitten kahteen jaettu ohjelma esim. niin, että ekana päivänä yläkroppa ja toisena alaosa kropasta. Tai sitten kroppa-raajat-systeemillä.

Ruokavaliota ei varmaan tarvitse kauheasti säätää. Syö terveellisesti ja jättää kaikki turhat roskat vähemmälle.

Kyllä se siitä.

Voit ihan huoleti treenata täysiä aika kauankin ja raskailla raudoilla, eli kärjistettynä, ei tarvii pelätä, että yksi aamu kun heräät niin oot 10 kg isompi.. eli sellaset akkojen kiinteytys mutterinpätkä aerobic pakara treeni - yhdistelmät ei tuo muuta kun korkeintaan hyvän olon tunniksi.. Sitä massaa ei todellakaan tule yhtäkkiä vaan sen eteen tarvii todella tehdä töitä. Treenaa kolme- neljä krt. / viikko ja syö se 2 geetä protskua / painokilo ( jos painat 50 kg niin syö 100 g protskua jne. ) jaa keho eri treeni kertoihin eli vaikka 1. jalat, vatsa 2. lepo 3. rinta, ojentajat, olkapäät, epäkkäät 4. lepo 5. selkä, haius, rannevarret 6. lepo 7. lepo. eli lepoa tulee paljon ja levossa se lihas kasvaa. Muistaa viel venytellä niin pysyy paikat paremmin kunnossa. Jaa ateriat moneen osaan (5-7) ja iltaa kohti kaikki hiilarit pois ja yötä vasten hitaasti imeytyvää proteiinia esim. kaseiinia (maitoa)..

kaksi treeniä viikossa:

1. rinnalleveto 3-8
2. kyykky 6´5-15
3. vatsalihasliike 10-20
4. penkkipunnerrus 6-15
5. ylätalja eteen 6-15
6. vatsa kiertäen 10-30
7. selkäliike kiertäen 10-30
8. kyykkyhyppely10-20

sarjoja 3-4 per liike. aluksi saattaa tuntua raskaalta, mutta pikkuhiljaa kestävyys tehdä enemmän treenejä kasvaa. noiden lisäksi kun teet 3-5 lautatreeniä ja vaikka yhden hyppelytreenin viikossa, alkaa tulla ilmaa niihin hyppyihin.

:)

jos meinaat paikat ehjinä säilyttää etkä ole erityisemmin vedellyt punttia voi olla että kannattais jättää toi rinnalleveto pois, sillä ainakin eräs urheilulääkäri sanoi, että rinnalleveto ei ole mikään treenimuoto, vaan painonnosto liike, joka väärin tehtynä rikkoo ERITTÄIN helposti paikkoja.

Originally posted by Deafman
Vai että snoukkaajien...

Vai että bodaajien. Vaikka tämä onkin bodarifoorumi niin uskon että moni 'ulkopuolinen' luottaa aivan pyyteettömästi palstan asiantuntijaharrastelijoiden apuun. Että vastatkaapas nyt kunnolla sellaisillekin jotka eivät kuulu samaan klaaniin kuin te.

Varmasti kannattaa käydä kolme kertaa viikossa salilla, ja ihan kunnollisella kolmijakoisella ohjelmalla. Lautailussa varmaan sellainen kokonaisvaltainen voimakkuus on tärkeää. Oletan että olet freestyle-puolen edustaja? Treenaa tukilihaksia kunnolla, ja tee vapailla painoilla muita lihasryhmiä. Vapailla painoilla treenistä saa juuri niin kevyen tai raskaan kuin itse haluaa.

Mä olen itse maastopyöräilijänä huomannut myös että haavereista selviää sitä vähemmillä vammoilla mitä enemmän on lihasta luiden ympärillä. Että eihän siitä massasta haittaa missään nimessä ole. No, eikös lihas kasva vain kovalla treenillä? :)

Originally posted by hiliviuskas
jos meinaat paikat ehjinä säilyttää etkä ole erityisemmin vedellyt punttia voi olla että kannattais jättää toi rinnalleveto pois, sillä ainakin eräs urheilulääkäri sanoi, että rinnalleveto ei ole mikään treenimuoto, vaan painonnosto liike, joka väärin tehtynä rikkoo ERITTÄIN helposti paikkoja.

No entisenä painonnostaja sanoisin , että saa olla melkonen akrobaatti jos saa rinnallevedolla paikkoja rikki:p Eli ei kannata jättää pois , mutta kannattaa tehdä kevyillä painoilla jos ei ole vielä oikein tekniikka hallussa..

Ps. Tarvitsitko todellakin urheilulääkärin apua selvittääksesi minkätyylisestä liikkeestä oli kyse:p :lol1:

Originally posted by Cruzman
Vai että bodaajien. Vaikka tämä onkin bodarifoorumi niin uskon että moni 'ulkopuolinen' luottaa aivan pyyteettömästi palstan asiantuntijaharrastelijoiden apuun. Että vastatkaapas nyt kunnolla sellaisillekin jotka eivät kuulu samaan klaaniin kuin te.

Juu ei mitään. Huvittaa vaan aina tuo "snoukkaaja"-termi.
Mutta minä olenkin outo, joten ei tapella siitä.

Ei minulla ole mitään lumilautailijoita vastaan. Hyvä jos laji kiinnostaa.

Enkö vastannut kunnolla?
Se oli minun näkemykseni asiasta ja kun apua kysyttiin niin tottahan sitä tarjosin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom