Sony BMG jäi kiinni piratismista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kerran kuulutetaan immateriaalioikeuksien perään niin voitaneen vaatia sitä että Sony BMG:kin hankkisi softansa ostamalla eikä varastamalla.

Eiköhän kyseiset työntekijät ole hankkineet ohjelmistot ihan itse piraatteina, eli en itse tuosta nyt hirveästi firmaa syyttäisi. Paljon työntekijöitä joten varmasti löytyy myös joukosta henkilöitä, jotka lataavat (osa kenties jopa tietämättään) piraattiohjelmia. Sony BMG hankkii varmasti ohjelmistonsa ostamalla. Muutenkin uutinen mielestäni kuivui kasaan kun tuli ilmi tuo käännös virhe. Neljä piraattiohjelmaa ison firman työntekijöiden koneilla, melkein yhtä kiinnostavaa kuin Vanhasen seurustelu kuviot.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän kyseiset työntekijät ole hankkineet ohjelmistot ihan itse piraatteina, eli en itse tuosta nyt hirveästi firmaa syyttäisi. Paljon työntekijöitä joten varmasti löytyy myös joukosta henkilöitä, jotka lataavat (osa kenties jopa tietämättään) piraattiohjelmia. Sony BMG hankkii varmasti ohjelmistonsa ostamalla. Muutenkin uutinen mielestäni kuivui kasaan kun tuli ilmi tuo käännös virhe. Neljä piraattiohjelmaa ison firman työntekijöiden koneilla, melkein yhtä kiinnostavaa kuin Vanhasen seurustelu kuviot.

Näinhän se on. Silti kummastuttaa näiden kyseisten työntekijöiden leväperäinen suhtautuminen yrityksensä imagoon. Lähinnä paskat-housuun-noloa Sonylle.

Neljä piraattiohjelmaa ison firman työntekijöiden koneilla, melkein yhtä kiinnostavaa kuin Vanhasen seurustelu kuviot.

"lähes puolet Sony BMG:n käyttämistä ohjelmistoista on piraattiversioita" :rolleyes: Ja totta mosses ne työntekijät ne softat hankkivat. Kuka sitten? Pääjohtaja käy öisin asentelemassa ohjelmistoja? Laittomat mp3:t ovat oma juttunsa, mutta jos puolet firman ohjelmistoista on laittomia, niin huh huh.

Tämän jälkeen PointDev haki oikeudelta etsintälupaa Sony BMG:n konttoriin. Tammikuussa toimistot ratsattiin, mikä johti neljän piraattiohjelmia sisältäneen serverin takavarikointiin.

naksu-> sanoi:
Toi uutinen on valitettavasti paskaa aika suurelta osin. Tuo luku 47%, joka siis on tuo sensaatio, ei mitenkään viittaa Sony BMG:hen. Nimittäin uutinen lähti alunperin liikkeelle ranskaksi kirjoitetusta artikkelista, joka oli levitetty englanninkielisille sivuille Google Translationin kautta. Jos ranskaa osaa ja lukee alkuperäisen artikkelin, niin siinä toi 47% viittaa yleiseen piratismiin Ranskassa. Valitettavasti konekäännös ei tuota kääntänyt oikein...
Että näin ,eikä noin

onneks vanhanen oli kieltämässä nettideittailua ennen ko. juttua :D

Vahingonilo paras ilo, voidaankin kysyä että mikä on firman vastuu laittomissa ohjelmistoissa, ihan sama kuka niitä asentelee. varsinkin jos ohjelma on serverillä eikä yksittäisellä koneella...
näissä tapauksissa olisi ollut firmalle hyvin tuottoisaa valvoa tarkemmin noita ohjelmistoja..

kunnon dillejä kyllä töissä sekä työntekijöiden että johdon puolella. suomessahan tuota on selitelty "huonolla lisenssinhallinnalla joka jäi yrityksen kasvaessa alimitoitetuksi".

Tuon softan kappalehinta on muuten 169 dollaria ja piraattikappaleita oli neljä. Onnea vaan 300 000 euron haasteen kanssa Sonyn lakimiehiä vastaan.

Huhhahhei. :hyper:

Tuon softan kappalehinta on muuten 169 dollaria ja piraattikappaleita oli neljä. Onnea vaan 300 000 euron haasteen kanssa Sonyn lakimiehiä vastaan.
sonyn logiikallahan piraattikappaleita ois voinut olla kaikilla työntekijöillä, niiden sukulaisilla, kavereilla, naapureilla... tuskinpa tommoset syytteet läpi menee mutta ironia on aikamoinen.

e:siis noilla kaikilla ois mahdollista saada ko. piraattiohjelmisto ja sen mukaan lyödään haasteeseen hinnat.

Sony BMG on yritys jonka tarkoitus on tuottaa voittoa. Noita neljää ohjelmaa on käytetty rahan ansaitsemiseen joten ehkäpä tuo 300 000 taalaa merkkaa siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom