Song of Fire and Ice. Spoilereita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
Tähän väliiin muuten pakko päteä: Otsikossa on jää ja tuli väärin päin.

Huomasin itse asiassa pelkästään sen takia, että ite tulee melkein aina mieleen samassa järjestyksessä (Fire and Ice), jotenkin luontevampi silleen. GRRM kuitenkin päättänyt laittaa järjestyksessä Ice and Fire. :confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän väliiin muuten pakko päteä: Otsikossa on jää ja tuli väärin päin.

Huomasin itse asiassa pelkästään sen takia, että ite tulee melkein aina mieleen samassa järjestyksessä (Fire and Ice), jotenkin luontevampi silleen. GRRM kuitenkin päättänyt laittaa järjestyksessä Ice and Fire. :confused:

Mun mielestä taas luontevampi just niin kuin GRRM on päättänyt :P. Mut se järjestys varmaan johtuu tuosta tarinasta: ensin tulee jää, sitten lopussa tuli korjaa sadon. Jotenkin näin mä asian näkisin.
 
Mun mielestä taas luontevampi just niin kuin GRRM on päättänyt :P. Mut se järjestys varmaan johtuu tuosta tarinasta: ensin tulee jää, sitten lopussa tuli korjaa sadon. Jotenkin näin mä asian näkisin.

Tuo on englanniksi suuhun sopivampi tuo Ice and Fire mut suomeks taas tuli ja jää tuntuu paremmalta. Loistava kirjasarja kyllä, pakko lukea vielä uudestaan niin huomaa varmaan sellaisia asioita joita ekalla kerralla ei tajunnut. Turhan aikaisin tuli vain tajuttua noi kirjat, nyt pitää monta vuotta kärvistellä.
 
Tähän väliiin muuten pakko päteä: Otsikossa on jää ja tuli väärin päin.

Huomasin itse asiassa pelkästään sen takia, että ite tulee melkein aina mieleen samassa järjestyksessä (Fire and Ice), jotenkin luontevampi silleen. GRRM kuitenkin päättänyt laittaa järjestyksessä Ice and Fire. :confused:

No niinpä onkin! En voi sitä enää muuttaa joten olkoon :)
Kaikki toivottavasti tajuaa mistä on kyse?
 
Hienoa, että täältäkin löytyy song of ice and firen lukeneita ja faneja. On kyllä hieno kirjasarja parhaimpia sitten pitkään aikaan. Viime kesänä tuli luettua kaikki kirjat ja nyt on menossa DWD toista kertaa hieman enemmän ajatuksen kanssa.

On pitkä aika odottaa seuraavaa kirjaa. Mutta ilmeisesti on luvattu, että winds of winterissä tulee olemaan 3 taistelua. 1 mereenissä, missä ottaa yhteen danerysin kannattajat, unsullied ja victarion greyjoyn laivasto vastaan orjuuttajat. Sitten ilmeisesti myrskynpäässä jon connington ja aegon targaryen yrittää valloittaa linnaa. Onkohan kolmas taistelu sitten Stannisin ja boltonien välillä? Vai muurilla ja nähtäiskö vihdoinkin kunnolla white walkereita?

Tyrionilla kyllä hemmetin hyviä lukuja oli DWD:ssä, muutenkin alusta asti ollut lempihahmoja. Mielenkiintoista nähdä mikä on aryan kohtalo, pääseekö takasin westerosiin ja lyhentämään sitä nimilistaa mikä sillä on muistissa vai onko jotain muuta suunniteltu sen varalle. Victarion greyjoy ollut kanssa eka ilmestymisestään asti lempi hahmo, toivottavasti selviää taisteluista ja pääsee daeneryksen luo.

Mielenkiintoista nähdä mikä on jon snown kohtalo. Jääkö lopullisesti pois kirjasta vai herättääkö melisandre henkiin.

Stannisia oon kanssa kannattanu alusta asti ja DWD:ssä näytti jo pahalta ja olin varma, että tää oli tässä, mutta ton uuden kirjan theon luvun luettuani pieni toivo alkoi herätä ja veikkaan että stannis hoitelee boltonit pohjosesta.
 
********************************************************************************************************************************************

^Orjuuttajat hyökkää Mereeniin ja alkavat olla jo voitolla, kunnes Daenerys saapuu paikalle lohikäärmeensä ja khalasarin kanssa :rock:. Ja Stannis on kyllä the Motherfucker, kaikkien todennäköisyyksien mukaan kundin olisi pitänyt kuolla jo aikoja sitten. Stannis hoitelee Boltonit Theonin tietojen avulla. Ehkä Theon opastaa Stannisin joukot Winterfelliin kryptan kautta? Kolmas taistelu on vähän kysymysmerkki, tuo Storm's End vaikuttaisi jotenkin merkityksettömältä taistelulta. Mutta en myöskään jaksa uskoa, että lopullista taistelua White Walkereita vastaan käytäisiin vielä.

Mun mielestä mielenkiintoista on nähdä mitä Littlefingerillä on hihassaan. Se ja Varys kuiteski tuntuvat olevan nuo suurimmat tekijät Westerosissa, vetelevät naruista ja kaikki menee heidän suunnitelmien mukaan.
 
Stannis on kyllä ihan vitun kova jätkä. Aluksi vaikutti pelkästään mulkulta, mutta varsinkin kun luin tuon Theonin sämplärikappaleen tässä vähän aikaa sitten niin tuli vaan mieleen, että kundihan vaan vetää like a boss.
Westerosin Charlie Sheen. Tekee mitä haluaa, eikä välitä mitä muut miettii siitä.

Varysin valttikortit ois kyllä mielenkiintoista tietää, sehän on heilunu tuolla taustalla heti alusta asti ja vedelly naruja Narrow Sea:n molemmin puolin.
 
Eikös littlefingerillä ollut suunnitelmissa naittaa sansa stark jollekin lordille ja paljastaa häissä sitten sansan oikea henkilöllisyys ja näin tämä saisi winterfellin haltuunsa. Muista suunnitelmista ei juuri ole hajua. Varys ja littlefinger kyllä molemmat kunnon pelaajia. Varyshan tappoi DWD:n lopussa kevan lannisterin, joten kings landingissa ei oo poikakuningasta neuvomassa oikeastaan kuin cercei. Onhan heillä kyllä high garden, mutta sekin liitto meinaa rakoilla cercein tempauksien jälkeen.

Tuosta storm's endistä vielä sen verran, että Aegonhan oli kovasti halukas johtamaan hyökkäystä sinne vaikka muut vastusti. Ettei vain käy niin, että haavoittuu pahasti tai jopa kuolee tässä hyökkäyksessä? Miten lie jon conningtonilla aikaa kun sehän sai sen greyscale tartunnan?

Mitenkäs se Tyrionin viimeinen luku loppui. Nehän tais karata mormontin ja sen naiskääpiön kanssa sen yunkain lordin palveluksesta. Liekköhän jo pääseevät daeneryksen luo ens kirjassa?
 
********************************************************************************************************************************************

Luin tuota otetta 6. kirjasta ja huomasin että puhuin paskaa tässä kohtaa. Dreadfortihan on Boltonien linnake, paikka jossa Theon/Reek oli vankina pohjoisessa. Eli ei Bloody Mummerseilla ollut mitään tekemistä Dreadforthin kanssa.

Jaimen käden katkaisi Bloody Mummersit.

Vitun hyvä että korjasit.
 
********************************************************************************************************************************************

Innostuin taas lueskelemaan tarinaan liittyviä asioita netistä. Hound ei vissiin olekaan kuollut vaikka niin luulinkin :wtf:. Täytyy lukea nuo kirjat uudestaan läpi jossain vaiheessa, viimeistään ennen seuraavaa osaa. On mennyt niin pirusti ohi tapahtumia.
 
********************************************************************************************************************************************

Minusta Hound on kuollut, mutta sen veli Mountain ei ole. Tai siis on, mut :)

Hound on vissiin haudankaivajana ja noviisinia siellä luostarissa missä Brienne kävi 4.kirjassa. Siellä missä Houndin hevonenkin oli. Vittu kun mulla meni 4. kirjasta paljon asioita ohi kun luin sen aika haipakkaan, kun se oli mun mielestä vähän tylsä.
 
Jaimen käden katkasi muuten Brave Companionit, just tarkistin.

Se Houndin kypärähän siellä kummittelee joo mutta tommonen haudankaivaja juttu on menny kokonaan ohi. Se hevonen taisi jossain olla?
 
Jaimen käden katkasi muuten Brave Companionit, just tarkistin.

Se Houndin kypärähän siellä kummittelee joo mutta tommonen haudankaivaja juttu on menny kokonaan ohi. Se hevonen taisi jossain olla?

********************************************************************************************************************************************

Bloody mummers = Brave Companion.

Asoiaf.westeros-sivustolta:

Yes, the gravedigger at the Quiet Island is Sandor, there are numerous several references to it:

1. The gravedigger is a notably big man (like Sandor).

2. The gravedigger is injuried, and his injuries matches those Sandor has recieved.

3. Dog coming up to gravedigger and gravdigger's petting him is a obvious nod at the gravedigger's being Sandor.

4. When Brienne asks the abbot if Sandor is dead, he curiously replies that "he is in peace"; obviously meaning to mislead Brienne into believing that Sandor is dead without lying outright.

The presence of his horse at the Quiet Island also gives us a good indication.

Sandor is the only one who can ride or lead Stranger, it has been said and shown many times.
 
Ok. Yritin päteä ja heti tuli sormille-

Sandor Cleganen elossa olo olis kyllä jees. Mulla on herkkä kohta pahiksille jotka alkaa ajattelemaan erilailla :)
 
Tuli mieleen. Eikös ne alkemistit selvittänyt Tyrionille että Wildfireä on varastoituna ympäri Red Keeppiä? Ei varmaan natsaa hyvin jos lohikäärmeet tulee kylään?
 
Tuli mieleen. Eikös ne alkemistit selvittänyt Tyrionille että Wildfireä on varastoituna ympäri Red Keeppiä? Ei varmaan natsaa hyvin jos lohikäärmeet tulee kylään?

************************************************************************************************************************************************************************

Tarkoitatko sitä 2. kirjaa? Kun King's Landingista löytyi wildfireä (kun en muista Red Keepiä)? Jos tarkoitat, niin nehän keräsi ne talteen ja käytti ne Stannisin laivojen posauttamiseen.

Nuo löydetyt wildfirethan todisti, että Jaime Lannister on oikeasti sankari, pelasti King's Landingin asukkaat kun tappoi Mad Kingin. Vielä quote Jaimelta:

"I think it passing odd that I am loved by one for a kindness I never did, and reviled by so many for my finest act."
 
Kings Landing on kaupunki. Red Keep se varsinainen linna.

Ahaa, okei. Tommoinenkin menny täysin ohi! Threadi tais vähän kuolla kun tuli noi linkit netin ammatti-ihmisten spekulointeihin :)
 
Kappas, mä olin kyllä ihan jo ajatellut että Hurtta (kun nyt kerran suomea puhutaan :D ) ois kuollut, ja harmitellut asiaa. Ihan loistavaa jos olisikin elossa!
 
Kappas, mä olin kyllä ihan jo ajatellut että Hurtta (kun nyt kerran suomea puhutaan :D ) ois kuollut, ja harmitellut asiaa. Ihan loistavaa jos olisikin elossa!

************************************************************************************************************************************************************************

Mahtaiskohan tässä tulla vielä eeppinen kaksintaisto veljesten välillä. Jos Cersei vaatii tuomiota kaksintaistelulla ja käyttää championinaan Robert Strongia (epäkuollut Gregor ihan varmasti), niin tulisikohan Sandor pistelemään kirkon puolesta veljensä lopullisesti mutiin :rock:.
 
Back
Ylös Bottom