Song of Fire and Ice. Spoilereita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
Ketju Dance with Dragonsin jo lukeneille!
Älä lue jos et halua tietää mitä tapahtuu!!!



En halunnut tuonne TV sarja puolelle ruveta spekuloimaan.

Dance with dragons nyt luettuna ja hieman ristiriitainen fiilis. Toki edellisetkin!
Luulin muuten että tämä olisi viimeinen kirja, kuitenkin pokkarissa 1150sivua...
No eipä olekaan, Winds of Winteriä jo ennakoitiin lopussa... huokaus.

Olin kuullut puhetta 7stä kirjasta mutta ajattelin sen olevan tässä kuin joissain painoksissa kolmas ja tämä
viimeinen on jaettu kahteen osaan. Kauankohan noita kirjoja saa ditten odotella?
Game of thrones kuitenkin kirjoitettu jo 20v sitten ja nyt kun HBO soppari on taskussa niin loppuuko koskaan?

Luvuthan on jonkin aikaa nimetty aina sen henkkilön mukaan jonka "silmin" asioita tarkastellaan.
Se muuttui jossain vaiheessa ja ainakin itsellä kesti usein jonkin aikaa tajuta että kuka olikaan kyseessä.

Luin kirjat englanniksi ja vaikka mielestäni osaan sitä hyvin niin joissain kohtaa joutui ehkä hieman arvailemaan...
Esim. Mummers oli pitkään mysteeri ennenkuin vaivauduin ottamaan selvää.

Viimeistään DoDn jälkeen on ainakin selvää ettei tarinassa ole ns päähenkilöä. Taitaa olla jo kaikki ekan kirjan jengi päättömina... no melkein.

Mitenköhän jatkuu?

Itse veikkaan että Aegon Targaryen on se Melisandren puhuma pelastaja ja lopussa lohikäärmeet käristää walkereita muurin päältä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
************************************************************************************************************************************************




Mä en usko Aegoniin, se vaikuttaa ihan tossulta jätkältä. Itse veikkaan että Jon Snow on se Melisandren povaama pelastaja ja että Melisandre herättää Jonin henkiin seuraavassa osassa. Tätä seuraavaa en ole itse päätellyt vaan lukenut netistä: paljon spekuloidaan sillä, että Jon oliskin Lyanna Starkin ja Rhaegar Targaryenin lapsi, ei suinkaan Ned Starkin. Tätä taustaa vasten Jon olisi vielä todennäköisemmin uusi Azor Ahai.

Tyrion on kyllä paras hahmo. Hiukan repeilin sen jutuille Dance with Dragonsissa.

Edit.

Olin kuullut puhetta 7stä kirjasta mutta ajattelin sen olevan tässä kuin joissain painoksissa kolmas ja tämä
viimeinen on jaettu kahteen osaan. Kauankohan noita kirjoja saa ditten odotella?
Game of thrones kuitenkin kirjoitettu jo 20v sitten ja nyt kun HBO soppari on taskussa niin loppuuko koskaan?

Kaksi kirjaa on vielä tulossa suunnitelmien mukaan. Seuraavan osan pitäisi ilmestyä 2014-2015.

Martin on kuulemma tv-sarjan ohjaajille (tai joillekin vastaaville) kertonut miten aikoo tarinan päättää. Joten jos Martin delaa ennen kuin saa kirjat valmiiksi, niin tv-sarja voidaan saattaa loppuun asti. Kirjoja ei kuitenkaan kukaan muu tule kirjoittamaan loppuun.

Tuplaedit. Editoin postin alkuun tyhjää tilaa, jottei kukaan vahingossa näe profiilistaan/mun profiilista spoilereita.
 
************************************************************************************************************************************************

En jaksa editoida edellistä postia, niin kirjoitan uuteen.

Branin roolia oon miettinyt. Mikä se puugubbe siellä pohjoisessa oikein on, jonka opissa Bran nyt on? Voisiko sillä olla jotain tekemistä White Walkerien paluun kanssa? Leipookohan se gubbe Branista johtajaa White Walkereille? Siinä olisi pian veljekset (Bran ja Jon) vastakkain lopputaistelussa.
 
************************************************************************************************************************************************

En jaksa editoida edellistä postia, niin kirjoitan uuteen.

Branin roolia oon miettinyt. Mikä se puugubbe siellä pohjoisessa oikein on, jonka opissa Bran nyt on? Voisiko sillä olla jotain tekemistä White Walkerien paluun kanssa? Leipookohan se gubbe Branista johtajaa White Walkereille? Siinä olisi pian veljekset (Bran ja Jon) vastakkain lopputaistelussa.

Puugubbejuttuja.

Eli eiköhän se toi äpärä ole. Tuntuis, että leipoo Branistä greenseeriä eikä mitään walkerihefeä.
 
************************************************************************************************************************************************



Onnittelut J.Jakelle hyvästä ketjusta!


Kauankohan noita kirjoja saa ditten odotella?
Martin on sanonut, ettei tv-sarja ehdi ottaa kirjoja kiinni. Lisäksi Winds of Winteristä on monta lukua jo kirjoitettu. Niinpä odottelisin seuraavaa kirjaa viimeistään vuoden 2014 loppupuolella.


Viimeistään DoDn jälkeen on ainakin selvää ettei tarinassa ole ns päähenkilöä. Taitaa olla jo kaikki ekan kirjan jengi päättömina... no melkein.
Ensimmäisen kirjan Point-of-View-hahmoista ovat kuolleet vasta Ned (sekä Catelyn, joka palasi takaisin, ja Jon, joka palaa takaisin). Starkin lapset ovat mukana viimeiseen kirjaan asti, jossa jokaisen luonteenpiirteet ja opitut erikoistaidot nousevat tärkeään rooliin. Martin ei turhaan aloittanut saagaa keskittymällä Starkeihin, vaikka huomio onkin kirjasarjan edetessä siirtynyt muihinkin (Lannisterit, Greyjoyt, Martellit ja Stannisin sekä Daenerysin porukat).


Mitenköhän jatkuu?
Joku iso tappelu on tulossa, eikä kaikki ole ihan sitä, miltä ensi silmäyksellä näyttää ;)


Itse veikkaan että Aegon Targaryen on se Melisandren puhuma pelastaja ja lopussa lohikäärmeet käristää walkereita muurin päältä.
Jon Snow on Melisandren lupaama pelastaja. It is known ;)





edit:
Editoin postin alkuun tyhjää tilaa, jottei kukaan vahingossa näe profiilistaan/mun profiilista spoilereita.
Hyvä keksintö nuo tähdet alussa!
 
********************************************************************************************************************************************************************
( En oikein tajunnu tätä mutta laitoin nyt kun tekin :) )

Asiaan ->
Ahaa, en olekkaan lukenut mitään spekulointi sivuja aiheesta.

Mä ajattelin että Dragoni sopisi Branille kun siltä meni jalat ja niin kovasti halusi lentää. No nythän se lentelee korppina jne.

Täytyy kyllä sanoa että luin tosiaan englanniksi noi melkoisella kiireellä ja usein tuli "hypättyäkin" rivejä jos huomasi taas olevan semmoinen loputon adjektiiviryöppy :)
Oliko kolmas kirja kun alkoi " Theon. " Mulla meni tosi kauan ennenkuin tajusin kuka se oli. Ja toisekseen. Mitäs sille nyt kävi kun muuttui " Reekiksi. "

Entäs Gendry. Robertin poika? Sekö vaan jäi kaiken hypetyksen jälkeen jonnekin kylään takomaan?
Catelyn Starkin nykyolomuoto oli mielestäni turhan tyly sille "wench" isolle ritarimimmille. Toki Catelyn oli aika vittumainen
hahmo alusta lähtien.

Puukotettiinko Jon muuten sen Cercein juonittelun seurauksena. " Meidän pitää lähettää omia miehiä muurille " Vai siksi että mun käsityksen mukaan halusi ottaa
henkilökohtaisesti kantaa valtakunnan tapahtumiin ja muut mustat otti nokkiinsa?
Jonin idea siitä että kaikki wildlingit muurin eteläpuolella on pois myöhemmin walkerien armeijasta oli tosi hieno!

Joo, niin se voi toki olla että Jon Snow on pelastaja isossa kuvassa mutta kuvittelisin Aemonilla olevan sanansa sanottavana Iron Thronen suhteen. Tuntuu olevan
kuitenkin kova sana yhä tuo Targaryen nimi tuolla.
Ja helvetti, jos Snow toisaan on se Araz mikälie niin kyllä sen on oltava Starkin sukua. Starkithan on ollu alustalähtien sen muurin vartioita. " Starks have manned the wall for thousand years."
Ja se valtakunnan vartiointi kuuluu niille samalla kuin koko pohjoinen.

Sellaisen huomasin että todella vähän tapahtuu mittään mitä oikeastaan odottaisi tapahtuvan. Esim. Olin varma että Arya tapaa sen sutensa uudelleen matkalla muurille.
 
^Tää kirjasarja on kyllä hyvä kun on niin paljon avoimia asioita mitä voi spekuloida :). Toivottavasti tässä itellenikin vähän selviää nää asiat, kun multakin on mennyt varmasti paljon ohi.

Mutta nuo tähdet laitettiin viestin alkuun siksi kun profiiliin mentäessä näkyy activity-historiassa omat ja kaverien viestit. Mulla on ainakin yksi pakkis-kaveri, joka vasta lukee kolmatta kirjaa. Jos hän menee omaan profiiliinsa/mun profiiliin, niin hän saattaisi vahingossa spoilaantua kun siellä näkyisi alku mun postista, jossa on heti rumia paljastuksia. Nyt activity-historiassa näkyy vain nuo tähdet. Estetään sillä tahaton spoilaaminen.

Theon muuttui Reekiksi, mutta kyllä se Theon siellä vielä pikkaisen kolkuttelee sisällä. En nyt ihan varmasti muista, mutta eikös Theon/Reek päässyt Stanniksen leiriin sen pelastamansa mimmin kanssa? Jossain vaiheessahan Boltonin äpärä lähetti Seinälle kirjeen, että olisi voittanut Stannisin. Itse vähän epäilen kusetusta vielä tässä vaiheessa.

Gendry jäi juu näiden kapinallisten porukkaan. Saas nähdä palaako vielä mukaan tarinaan myöhemmin. Gendryhän oli loppujen lopuksi aika sivuhahmo.

Mun käsittääkseni Jon puukotettiin, kun se halusi ottaa wildlingit mukaan taistelemaan Seinälle. Nää Mustat Veljet ei oikein siitä tykänneet, eikä Stannisin muijakaan.

Targaryen on kyllä kova sana, mutta onhan siellä Daeneryskin vielä ja Aemon tuntuu vähän heittopussilta. Se Dorneen menokin oli Tyrionin idea. Ja täytyy muistaa, että Jon Snow saattaa tosiaan olla Rhaegar Targaryenin poika, joten siinä olisi yksi lohikäärmeverinen lisää pelissä.

Ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei kai se Azor Ahai (vai Asshai) liity mitenkään Seinään? Joten eihän sen tarvitse Stark olla.

Edit. Mikähän Rickonin rooli tulee jatkossa olemaan?
 
Menee varmaan vittu 5 vuotta seuraavaan kirjaan, oikein vituttaa että luin jo kesän aluksi ton vikan, kun jo vuoden onnistuin välttelemään sitä julkaisun jälkeen, nyt himottaa vitusti mut lisää ei oo saatavilla
 
***********************************************************************************************************************************************************************
Ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei kai se Azor Ahai (vai Asshai) liity mitenkään Seinään? Joten eihän sen tarvitse Stark olla.

Niin no mä ajattelin ettei "pelastajaa" kiinnosta tämä game of thrones vaan se taistelu elävien ja jo kerran kuolleiden välillä. Niitä vastaanhan muuri on rakennettu alunperin.
Tästä johdin ajatuksen että Jon olisi kuitenkin Stark. Warden of the North.
Toisaalta jos Walkers vs Men on " se iso kuvio " niin helvetisti käytetään aikaa kaiken maailman diibadaaban tarkkaan kuvailemiseen.
Jonillahan on kuitenkin muuten selkeästi tämä Skinchanger kyky joka on Branilla ja ilmeisesti pohjoisen susilla enemmänkin.

Siis Theon Greyjoysta tuli Reek. Sen tajusin kyllä. Miksi? Miten. Vittu että voin olla pihalla. Jäi ilmeisesti vangiksi jossain? Bolton valtasi Winterfellin, sielläkö?

Mitä muuten kun Jaime lähti valtaamaan Moat Cailinia. Se jäi mielestäni kesken ja sit myöhemmin joku käveli sinne pohjoisesta ja siellä ei ollut enää juuri ketään hengissä?

Taitaa olla pakko lukea uudelleen. En kyllä heti jaksa aloittaa...
Löytäisikö joku mulle jonkinlaisen Timelinen mistä näitä voisi tarkastella?

Täytyy tosin tunnustaa että huomasin selkeästi luvun "nimen" vaikuttavan siihen kuinka kiinnostuneesti sitä luki...

Avasin threadin muuten juurikin siksi että mulle itselleni avautuisi nää jutut :)
 
********************************************************************************************************************************************
Bloody mummerssit oli vaan joku palkkasoturiporukka?

Kuka se ,Storm joku, oli kuka herätteli jengiä kuolleista? Se Thoros of Myr taisi olla myöhemmin samaa porukkaa?

Dreadforthin jengi meni multa ehkä kokonaan ohi. Eikö ne olla Lannisterin "omia" kun katkaisi Jaimen käden?

Aika tehokkaasti katosi myös se J'aihen agar mikälie kuka antoi Aryalle sen kolikon ja ne palvelukset?

Kingslandingissa on joku 240 pitkä ( eight foot ) joka on samanlainen kuin se Branin, Jojenin ja niiden opas siellä
muurin takana. Ei syö eikä paskanna.

Kuka kirjoittaa " for dummies" version!!
 
***********************************************************************************************************************************************************************

Siis Theon Greyjoysta tuli Reek. Sen tajusin kyllä. Miksi? Miten. Vittu että voin olla pihalla. Jäi ilmeisesti vangiksi jossain? Bolton valtasi Winterfellin, sielläkö?

Mitä muuten kun Jaime lähti valtaamaan Moat Cailinia. Se jäi mielestäni kesken ja sit myöhemmin joku käveli sinne pohjoisesta ja siellä ei ollut enää juuri ketään hengissä?

Taitaa olla pakko lukea uudelleen. En kyllä heti jaksa aloittaa...
Löytäisikö joku mulle jonkinlaisen Timelinen mistä näitä voisi tarkastella?

***********************************************************************************************************************************************************************

Theonista tuli Reek kun se joutui Boltonin äpärän vangiksi. Boltonin äpärä on kohtuullisen sairas kundi ja kidutti Theonia ja musersi sen henkisesti, niin että se alkoi kuvitella olevansa Reek.

Jaime lähti pohjoista kohti, mutta Brienne tuli vastaan jonkun viestin kanssa (tarkemmin ei lukijalle kerrottu) ja Jaime lähti Briennen mukaan. Boltonin äpärä tuli Moat Cailiniin pohjoisesta ja lähetti Theonin/Reekin puhumaan järkeä ironborneille. Niistä oli suurin osa tosiaan kuollut, mutta en tosiaan muista tarkemmin miksi. Olisko ollut kun suo-kansa (Jojenin ja Meeran jengi) tappoi niitä ja täydennyksiä, ruokaa ym. ei tullut mistään.

Timelinea en pikaisella googlettamisella löytänyt. Ehkä joku muu löytää. Mutta kun googlettelet jonkun hahmon nimellä, niin löytyy kyllä aika paljon tietoa hahmosta ja tapahtumista.

Ja juu, aika paljon on diipadaapaa, mutta ehkä tuossa on pointtina sekin jännitys, että kuka sen kruunun loppujen lopuksi pokkaa. Ehdokkaita on pirusti ja se voi olla kuka tahansa. Jotkut veikkailee netissä jopa Shireeniä (Stannisin tytärtä).
 
********************************************************************************************************************************************
Bloody mummerssit oli vaan joku palkkasoturiporukka?

Kuka se ,Storm joku, oli kuka herätteli jengiä kuolleista? Se Thoros of Myr taisi olla myöhemmin samaa porukkaa?

Dreadforthin jengi meni multa ehkä kokonaan ohi. Eikö ne olla Lannisterin "omia" kun katkaisi Jaimen käden?

Aika tehokkaasti katosi myös se J'aihen agar mikälie kuka antoi Aryalle sen kolikon ja ne palvelukset?

Kingslandingissa on joku 240 pitkä ( eight foot ) joka on samanlainen kuin se Branin, Jojenin ja niiden opas siellä
muurin takana. Ei syö eikä paskanna.

Kuka kirjoittaa " for dummies" version!!

********************************************************************************************************************************************

Bloody Mummersit on palkkasoturiporukka. Aika raakalaismainen semmonen.

Thoros of Myr on se, joka herätteli kuolleista. Thoros of Myr palvoo samaa jumalaa kuin Melisandre ja se naapuri, joka tuli Dance with Dragonsissa Victarionin (se ironborn, entisen Iron Islandsin "kuninkaan" veli) laivalle. Thoros of Myr herätti henkiin monta kertaa Beric Dondarrionin (jonka suvun vaakuna oli salama).

Dreadfortin jengi oli muistaakseni juuri Bloody Mummersia ja Boltonin porukkaa (ja Boltonhan oli vielä periaatteessa kimpassa Robb Starkin kanssa tuossa vaiheessa).

Jaqen H'ghar ei tainnut kadota, vaihtoi vain kasvojaan. Neljännen kirjan alussa oli joku alkemisti (tai muu vastaava) joka tappoi Pate-nimisen tyypin. Jaqen oli todennäköisesti just tää alkemisti. Sen jälkeen Jaqen otti Paten kasvot ja siirtyi Citadeliin, missä tapaa Samwellin. Jaqenin motiivit on mulle ainakin vielä ihan hämärän peitossa.

Se pitkä tyyppi King's Landingissa on mun mielestä Houndin veli (Gregor Clegane) henkiinherätettynä jotenkin. Se Cersein maester on vissiin vähän pimeiden taikojen kanssa tekemisissä.

Saa korjata jos olen väärässä jossain asiassa!
 
Jaimesta.

Siis aiemmin. Jaime lähti Kings Landigista avaamaan jotain pattitilannetta. IMO Moat Cailin ja lopulta kerrottiin kun se kävi juttelemassa joidenkin kanssa joilla oli joku ikivanha riita. Välissä oli joku paikka missä oli se ukko hirsipuulla pitkään ja jotain. Oliko se sit just se? No lopulta siellä ei ollu juuri ketään.
Sehän oli jo tulossa etelään Cercein luokse kun Brianne palasi. Briannehan lupasi tehdä KalmaCatelynille palveluksen, eli toimittaa Jaimen.

Eihän se äpärä muuten teettäny reekillä mitään järkevää vaan sen äpärän faija. Sillähän Theon alkoi taas jotain tajuamaankin kun sai ns "kunniallista" tekemistä.

Ton alkemisti Pate jutun muistin muuten nyt taas ekan kerran. Muistan ajatelleeni jostain et nää on nyt niitä mut ei hajua mistä. Miten ihmeessä sä voit "muka" hiffata
että kohtaa sit Samwellin.

Ai Thoros herätti kuolleista? Se sama joka huijasi turnajaisissa palavalla miekalla? Pidin sitä "pellenä".

Mountain tuli mullekkin mieleen siitä isosta. Osasin jo vaan siinävaiheessa ajatella että ei siis kuitenkaan ole koska luulen niin.

Winds of Winteristä on pätkä myös tossa DwDn lopussa.
 
Jaimesta.

Siis aiemmin. Jaime lähti Kings Landigista avaamaan jotain pattitilannetta. IMO Moat Cailin ja lopulta kerrottiin kun se kävi juttelemassa joidenkin kanssa joilla oli joku ikivanha riita. Välissä oli joku paikka missä oli se ukko hirsipuulla pitkään ja jotain. Oliko se sit just se? No lopulta siellä ei ollu juuri ketään.
Sehän oli jo tulossa etelään Cercein luokse kun Brianne palasi. Briannehan lupasi tehdä KalmaCatelynille palveluksen, eli toimittaa Jaimen.

Eihän se äpärä muuten teettäny reekillä mitään järkevää vaan sen äpärän faija. Sillähän Theon alkoi taas jotain tajuamaankin kun sai ns "kunniallista" tekemistä.

Ton alkemisti Pate jutun muistin muuten nyt taas ekan kerran. Muistan ajatelleeni jostain et nää on nyt niitä mut ei hajua mistä. Miten ihmeessä sä voit "muka" hiffata
että kohtaa sit Samwellin.

Ai Thoros herätti kuolleista? Se sama joka huijasi turnajaisissa palavalla miekalla? Pidin sitä "pellenä".

Mountain tuli mullekkin mieleen siitä isosta. Osasin jo vaan siinävaiheessa ajatella että ei siis kuitenkaan ole koska luulen niin.

Winds of Winteristä on pätkä myös tossa DwDn lopussa.

********************************************************************************************************************************************

Jaime ei mennyt Moat Cailiniin, vaan länteen (en muista mihin kaupunkiin, mutta se oli joku Starkien hallussapitämä paikka). Siellä se selvitti pattitilanteen. Sitten lähti palaamaan vissiin King's Landingiin, tai sitten ei (en muista tarkkaan, en tiedä oliko Jaimella missään vaiheessa kohteena Moat Cailin). Ja se ukko hirsipuussa oli muistaakseni Catelyn Starkin veli ja se äijä joka piti linnaa hallussa (mikä Jaimen piti vallata) oli Catelyn Starkin eno. Jaimehan ei vissiin lähtenyt Cersein luokse, vaan taisi haistattaa Cerseille vitut. Tai ainakaan Jaimella ei ollut mitään kiirettä Cersein luo.

Äpärä nimenomaan teetti Reekillä tekoja. Boltonin äpärä ja Reek tulivat Moat Caitliniin pohjoisesta, kun äpärän isä oli vielä Moatin eteläpuolella. Eiku niinjoo, tämän jälkeenhän myöhemmin äpärän isä käski Reekin vissiin vakoilla äpärää, että olet kyllä oikeassa.

En kyl enää muista mistä päättelin tuon Samwellin kohtaamisen. Mä luin ne kirjat 3 kuukauden sisään, niin oli aina edellisten kirjojen tapahtumat hyvin muistissa. Oon myös jonkun verran netistä selaillut näitä juttuja, ja sieltä olen osan tajunnut. Mutta tuon kyllä muistaakseni osasin jotenkin itse yhdistää. Patehan (Jaqen) on Citadelissa muistaakseni Maester-opiskelija ja Samwellihan tuli samaa touhuilemaan sinne Citadeliin.

Thoros on just se joka oli turnajaisissa se lihava kaapuäijä jolla oli palava miekka. Thoros laihtui kun hyppäsi Beric Dondarrionin kelkkaan kapinallisiin. Nää kapinallisethan taistelee yhä Robb Starkin puolesta ja kun Catelyn herätettiin henkiin, niin Catelynista tuli kapinallisten johtaja Bericin sijasta (kun Beric antoi oman henkensä Catelynille). Ei Thoros mikään ihan pelle ole, mutta sivuhahmo se on.

Muistelinkin lukeneeni ainakin jostain pätkän Winds of Winteristä aiemminkin, varmaan sitten juuri DwD:stä.

Edit. Ja vielä tuohon Brienne-Jaime kuvioon. En usko että Brienne toimittaa Jaimea Catelynille tapettavaksi. Briennehän oli valmis uhraamaan itsensä mieluummin kuin luovuttaisi Jaimen. Tuossa välissä on tapahtunut jotain sellaista mitä lukijalle ei ole vielä kerrottu. Ehkäpä Brienne sai vakuutettua Catelynin Jaimen hyvyydestä.
 
Mukava threadi. Itte oon westerosin foorumin puolella pyöriny jonkin verran, varsinkin kun ekaa kertaa luin ton uusimman pikavauhtia läpi. Jonkin verran vieläkin tulee selailtua, mut nyt yrittää unohtaa taas 'jippoja' kirjoista, et voi taas uuden kirjan lähestyessä kahlata noi kaikki läpi. Toinen lukukerta aina hitain kirjassa kun keskittyy eniten. Muuten sit ehkä vähän liiankin tehokasta varsinkin tuollaiselle 'vihjalevalle' kirjoitustyylille mitä George harrastaa. Jatkakaa.
 
********************************************************************************************************************************************

Dreadfortin jengi oli muistaakseni juuri Bloody Mummersia ja Boltonin porukkaa (ja Boltonhan oli vielä periaatteessa kimpassa Robb Starkin kanssa tuossa vaiheessa).

********************************************************************************************************************************************

Luin tuota otetta 6. kirjasta ja huomasin että puhuin paskaa tässä kohtaa. Dreadfortihan on Boltonien linnake, paikka jossa Theon/Reek oli vankina pohjoisessa. Eli ei Bloody Mummerseilla ollut mitään tekemistä Dreadforthin kanssa.

Jaimen käden katkaisi Bloody Mummersit.
 
Kyllä ne kannattaa lukasta, ite ainakin tykkäsin. Löytynee googlettamalla / netin ihmeellisestä maailmasta, tuo vähän vielä lisää koukeroita tohon maailmaan. Jonkin verran avataan tuota maailmaa lisää, kerrotaan historiasta ja tuo taustaa noihin asoiaf-kirjoihin.
 
Back
Ylös Bottom