Solisluu koholla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elmox
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Etsin aihetta mutta ei löytynyt kyllä ihan samanlaista kuin mikä itselläni on. Oikeanpuoleinen solisluu on siis koholla tai oikeastaan solisluun kurkunpuoleinen pää on koholla. Lisäksi käsiä pyritellessä tuntuu kuinka se muljahtelee siinä. Minkäänlaista kipua ei ole eikä lähiaikoina ole mitään tapaturmiakaan tai kaatumisia sattunut. Ei siis oireile mitenkään.
2 vuotta sitten kaatusin kyllä takaperinvoltissa jotenkin kyljelteen oikean olkapään päälle ja silloin kipu oli aika kova että meinasi ruveta ihan itkettämään. Sen jälkeen 2 viikkoa oli tuskaa pukea edes vaatteita päälle. Nyt se on kuitenkin parantunut vaikka olkapäässä tuntuu välillä pientäkipua esim. pystypunnerruksessa. Voisikohan tuo liittyä jotenkin tähän tai jotain?

Täällä sama homma, joskin mun "terve" solisluu on koholla. Taitaa olla luonnostaan, onko sulla havaintoja siitä olisiko näin ollut jo ennen tapahtumaa? Eli kohouma olisi vaan sattumaa.

Anyway, testailin itse joskus reilu vuos sitten jotain ihme 1-käsi-punnerrus- liikkeitä ja rytkäytin sitten paskassa asennossa itteni myös oikean kyynärpään päälle siten et tuntu sellanen pieni rusahdus ja polttava kipu juuri tuossa kurkunpuoleisessa päässä oikeasta solisluusta.

Nykyään se muljahtelee jossain liikkeissa. Ymmärtääkseni se on jotain rustovammaa, joka paranee helvetin hitaasti jos paranee, mutta muuten ei pitäs olla vaarallista jo ei kamalasti estä elämää/treenausta.

Oon kyllä pohtinu jos pitä lekurille mennä näyttään.

Mites Elmox, onko sulla muuten yliliikkuvuutta nivelissä? Itellä on varsinkin olkapäissä/hartoiden alueella, ja muljahtelee kyllä se "tervekkin" puoli, mutta tohon oikeeseen saatu kunnon extrarutinaa tapahtuman jäljiltä.

Ei minkäänlaista muistikuvaa olisiko se ollut koholla jo ennen tuota ''tapaturmaa''. Kiinnitin siihen huomita vasta muutama viikko sitte. Eikä ole mitään yliliikkuvuuttakaan nivelissä, onneksi.

Ite oon joku 6v sitte murtanu(?) oikean solisluun ja kyllä se on vieläki koholla. Mitään haittaa siitä ei kuitenkaan ole. Vasen solisluu taas jotenki pomppii miten sattuu. :D Esim. kun teen takaolkapäitä laitteessa, niin sen vasemman solisluun pomppimisen sekä kuulee että tuntee. Tätä vasenta puolta en kuitenkaan oo ikinä loukannu missään. Eikä tuo mitään kipua aiheuta, mutta tuntuu epämukavalta.

Täälläkin toisenpuolen solisluu kohollaan. Toisessa olkapäässä ollut limapussitulehdus ja olkapäätä vaivaa ahdas olka-oireyhtymä jolloin rasituksessa tuppaa olkapää tulehtumaan. Myöskin lapaluun kohdalla vihoittelua.

Back
Ylös Bottom