Solarium

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pubiruusu

GhettoBootyBro'z™
Ikä
34
Moro, oon 14v ja aattelin nyt tässä ennen kesää käydä solariumissa... onko haittaa ku ikää vasta 14? "meidän" salilla käy 15-16 vuotiaat pojat solariumissa nii ei kai sillä vuodella oo eroa?? ja kuinka kauan saisi olla ekalla kerralla 5-10min?? vastailkaa ja neuvokaa.

Lain mukaanhan ei alle 18-vuotiaat saa käydä solariumissa tai en tiedä kannattaako se edes noin nuorena.

Ihan turhaa touhua muutenkin. Ota kesällä sitten fiksusti aurinkoa. :)

Sun ikäselle ei solarium oo vielä suositeltavaa. Riski saada ihosyöpä kasvaa jos alottelet tuon "harrastuksen" turhan aikasin.

Solariumissa ei kannata käydä ku n. 10 kertaa vuodessa.

Ensimmäisellä kerralla kannattaa grillailla semmonen 10 min. riippuen solariumin tehosta. Jos laite on uusi, on se varmasti tehokkaampi, mutta 10 min. on sopiva.

En usko että saat välittömästi jonku ihosyövän, mutta ei siinä solariumissa kannata alkaa makoilemaan tolkuttomasti. Useita tutkimuksia on tehty liittyen solariumeihin ja niissä varoituksissa on varmasti perää.

Voihan sitä kuitenkin kerran tai pari käydä ottamassa vähän väriä ennen kesää.. ;)

No enpä kyllä minäkään ihan noin nuorena lähtis sinne. Älä nyt vedä herneitä nenään, mut mun mielestä tossa vaiheessa ei kannata vielä murehtia sitä ulkonäköä ihan viimeseen asti. Myöhemminkin ehtii ihan riittämiin :)

Kuis monta käyntiä se muute vaatii että alkaa väri vaihtua?

Cockton sanoi:
Kuis monta käyntiä se muute vaatii että alkaa väri vaihtua?

Jos on uus laite, näkee selvän eron jo yhen kymmenminuuttisen jälkeen.

En oo solariumspede

kodari76 sanoi:
Mikäs tuollainen solariumlaki on? :confused:

en oo satavarma että onko se laki, mutta solariumiin ei pääse 18-vuotias eli kaitpa se laki on!

Nojaa, jotku sanoo et saa käydä alle 18v, meijä salilla ikäraja on 15v

sehä nyt on sillee et jos ois päätetty et täysiikäsenä ois vast 25v... nii ihan varmaa solariumin ikärajaki ois 25v.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cockton sanoi:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020294

§11: Alle 18-vuotiasta henkilöä ei tulisi altistaa solariumien ultraviolettisäteilylle muussa kuin lääkärin määräämässä toimenpiteessä.

Asetus, muttei laki. :hyper: joka tapauksessa. Kaikkea sitä onkin Suomessa säädetty. Eipä siinä, itse en keksi minkään ikäisille syytä eksyä solariumiin. Meillähän on pitkä ja vähäsateinen kesä joka vuosi.

Tuskin nuo varoitukset ihan aiheettomia on että solarium lisäisi riskiä altistua melanomaan jos solariumissa käy alle 18 vuotiaana. Jokainenhan siellä tosin voi itse käydä vaikka 5 vuotiaana jos haluaa eikä pelkää sitä että se voi aiheuttaa pieniä terveydellisiä haittoja. Onhan tuo solariumi kuitenkin melko vaivaton tapa hankkia rusketusta mutta en itse ainakaan olis valmis vaarantamaan terveyttäni jonkun kesää varten otetun pohjarusketuksen takia esimerkiks.

Ei sinne solaan kannata liian nuorena mennä, mut muuten se voi tehdä ihan hyvääkin iholle, jos vaan siis pysyy kohtuudessa. esim, akneen voi auttaa. Mutta tottakai kannattaa pitää kohtuu siinäkin asiassa! Kunnon solatyypin kyl huomaa ja musta ainakin se on aika törkeän näköstä!

Riippuu ihan ihotyypistä ja siitä kuinka tehokas laite on kyseessä. Ensimmäinen kerta on yleensä vasta totuttelukerta, mutta toisen jälkeen pitäisi jo eroa huomata.

Back
Ylös Bottom