Solarium ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja austin
  • Aloitettu Aloitettu
Olen nyt käynyt solkussa kolme kertaa ja olen huomannut että väriä tarttuu aika epätasaisesti. Vyötäröstä ylöspäin ruskettuu aika hyvin, mutta jalat näyttävät aika vaaleilta. Onko normaalia? Korjaantuukohan ajan (käyntikertojen) myötä? Naamassa on myös ollut jonkun verran punotusta.
Käyntikertojen välillä on ollut 4pv ja 7pv. Mahtoikohan toinen kerta tulla liian pian? Tyttö salilla neuvoi että "maksimissaan 3pvä väliä, muuten menee väri hukkaan"..... Hän myös sanoi että koska olen ekaa kertaa kannattaa olla vain max 20min. Olin sitten 10min eka kerralla ja 15min 2. ja 3. kerralla, koska siellä seinällä oli kauhiat varoitus julisteet (max 5min 1. kerralla). Ajattelin olla seuraavaksi taas viikon päästä 20min. OK?

Austin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on sama juttu. Vatsan seutu ja jalat ruskettuu tosi huonosti, mutta kaula, rinta, kädet ja selkä tosi hyvin. Luulen että johtuu ihan siitä kun rusketun kaikenkaikkiaan aika huonosti, ja kun jalat ja vatsa ei normaalisti saa juuri ollenkaan aurinkoa niin niihin sitten tarttuu vähän huonommin.

Mulla on ongelmana, että väri on yleensäkkin kohtalaisen epätasainen/erikoinen, varsinkin seuraavana parina päivänä.
Väristä tuntuu tulevan jokseenkin tasaisempi, kun muistaa rasvata kosteusvoiteella koko kehon solariumin jälkeen, värikin tarttuu paremmin.

Kuinkas paljon muuten olette siellä solariumissa kerralla? Mä olen 20-25min kerralla.

Originally posted by letku
Kuinkas paljon muuten olette siellä solariumissa kerralla? Mä olen 20-25min kerralla.

40min kerrallaan, mutta uv-putket käyttämässäni vehkeessä onkin pöllitty Nooan arkin diskosta, joten tehoja ei oikein enää ole jäljellä.

Niillä saleilla joissa olen solkkua käyttäny, max. aika on aina ollut 20min. Laiteet on uudet, pirun hyvin ruskettuu.

Millähän salilla saa maata yli 40 minuttia?!:eek:

Noi solarium UV-putket on vähän eri putkia kun "discoissa" olevat UV-putket ;) Tai en tiedä jos antavat 40min kerralla ottaa niin voivat ollakin discosta pöllittyjä :D

En todellakaan uskaltas olla 40 min, enkä ymmärrä missä solkussa sellanen sallitaan! itelle uudessa solariumissa 20 min on ihan maksimi.

Uusi on uusi. Ei uutta voi vanhaan verrata, ja ihotyypistäkin on kiinni tuo grillausaika. Olin ensin 10 minuuttia ja siitä pikkuhiljaa kasvatin aikaa kunnes se lopulta oli 40min. Ajastimeen saa kyllä väännettyä 60 minuuttiakin, jos haluaa, mutta ei siinä pätsissä hullukaan makaa kauempaa. Viimeisen päälle tylsää hommaa, kuten auringonpalvonta yleensäkin.

Solariumi ei ole salilla, ei maksa mitään ja on wanha. Ja 40 minuuttia ei ainakaan minulle aiheuta minkäänlaista punotusta, kihelmöintiä tms. Vähäisenkin rusketuksen eteen saa ottaa monta tuollaista sessiota. Eli, laitteesta on aika paljon kiinni miten ruskettuu + ihotyypistä. Pitää varmaan joskus käydä tuliterässä solkussa, niin saa vähän vertailupohjaa. Nykyisen kokemuksen pohjalta olen tuominnut vehkeet täysin onnettomiksi kapistuksiksi.

solkussa en oo koskaan käyny, mutta näinhän se vissiin ihan tieteellisesti menee, että ne paikat ruskettuu helpoiten, mitkä on yleensä saanu eniten rusketusta. mutta eiköhän tuo homma tasotu, jos alat kesäisin ottamaan aurinko pikkupöksyissäsi.

Tuli viime viikolla käytyä eka kertaa eläessään solkussa ja autuaan tietämättömänä olin siellä 20min. Rintaa pikkasen punotti ja siitä lähti nahkaa, ei pahasti, mutta lähti kuitenkin. Paha kyssäri: milloin olis terveellistä mennä seuraavan kerran? Nyt on jo punoitus kadonnut. Aikaa eka kerrasta viikko. Mun ihotyyppi on tumma, joten en pala enneks hirveen helposti...

vastaan vaikken ex-pertti olekkaan:
Eli käsittääkseni kannattaa ottaa se solkku sellaisena kuurina. Iho tottuu aika nopeasti siihen ja parhaan hyödynkin saat rahoillesi. itse kävisin ehkäpä joka toinen tai joka kolmas päivä, esim. yhteensä viisi kertaa tai niin monesti että saa mieleisen rusketuksen. Sitten esim. kerran viikossa ylläpitorusketusta jos sitä tarviaa.

tyttöystävä joka ruskettuu todella helposti, kävi tässä taannoin 4 kertaa solkussa 2-3 päivän välein ja ruskettui todella hyvin, melkein liiankin hyvin :)

austin sanoi:
Tyttö salilla neuvoi että "maksimissaan 3pvä väliä, muuten menee väri hukkaan"

Monta kertaa siellä pitäis käydä grillailee, että jotain peruspysyvää sais iholleen? Kuinka usein?

Entäpä sitten, jos on ongelmana on se, että väri ei tartu - olipa kyseessä ihka oikea aurinko tai solarium? Olen todella vaalea ja ihotyypiltäni palaa-lähes-aina-ruskettuu-todella-heikosti. Vuosia sitten tuli käytyä solkussa; yhteensä 20 kertaa ja noin 3 kertaa viikossa. Siltikään rusketusta ei juuri tapahtunut. :( Onko mitään kikkaa jolla värin saisi tarttumaan? Vai tyydynkö osaani?

ei ota minullekkaan tuo.. onko kuin paljon apua esim. akneen tai normaaleihin finneihin?

sakael, koita selftania.. minä muutuin kuukeriksi hetkessä sillä. rasvatkin näyttää vähemmältä. auringosta en koskaan rusketu enkä pala.

Sakael sanoi:
Entäpä sitten, jos on ongelmana on se, että väri ei tartu - olipa kyseessä ihka oikea aurinko tai solarium? Olen todella vaalea ja ihotyypiltäni palaa-lähes-aina-ruskettuu-todella-heikosti. Vuosia sitten tuli käytyä solkussa; yhteensä 20 kertaa ja noin 3 kertaa viikossa. Siltikään rusketusta ei juuri tapahtunut. :( Onko mitään kikkaa jolla värin saisi tarttumaan? Vai tyydynkö osaani?

Oletko kokeillut beta-karoteenipillereitä? Luulin itsekkin, että olen huono ruskettumaan, kunnes viime kesänä ostin vahvimpia karoteenipillereitä mitä löytyi ja makasin lähes jokapäivä n. 1,5h takapihalla. Nykyään enää jalat ova huonot ruskettumaan, mutta kyllä nekin jollain vielä ruskettuu...

EDIT: Yhden kerran paloi iho niin,että iho irtoili. Mutta se johtuikin siitä, että olin 5h rannalla pelkissä shortseissa ja luulin etten voi palaa enää millään :D

Jos iho kestää niin hanki 10 kerran kortti. Ensimmäisen ja toisen solariumkerran välissä 48h, jonka jälkeen 24h välein 20min säteilyä.

:offtopic: VAROITUS: Älkää koskaan käyttäkö solarium voidetta jonka nimi on "hot chili hemp seed oil" tai jotain vastaavaa, se on saakelista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom