Sokerimaha Pois

hei hei. nytkun taas on iltapäivälehdet olleet 2 päivää täynnä kaiken maailman laihdutus/terveys juttuja niin ajatelin vähä kysellä täällä.

eli, puhuttiin ns. sokerimahasta. vatsa joka aina turpoaa kaiken kaiken makean jälkeen ja hiilareiden. ja itsellä kun on myös vatsalihasten päällä hieman tätä efektiä niin mietin seuraavaa asiaa. kun minulle hiilarit ja lisäkalorit eivät oikein käy kun kireänä pitäs saada vatsa pysymään, niin voisinko jättää palkkarijauheet pois? joisin vaikka sen pullollisen (7dl) maitoa reenin jälkeen josta toki hieman hiilareita tulisi ja kalorit olisi huomattavasti pienemmät.. tai muita saman tyylisiä ideoita!? ruokaa syön kuitenkin noin puoli tuntia treenin jälkeen josta saan hiilareita ja reilusti proteiineja.

mutta antakaa vähän neuvoa viisaammat.

kiitos ja kumarrus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinähän on valmiina "Johnsonin kuuri", jolla lähtee pömppikset litomaan!

Palkkarin ravintosisältöön voi vaikuttaa kun sekoittaa sen itse, mutta hiilaria ja proteiinia siinä maidossakin on, eli jos sinusta on helpompaa kantaa maitoa kun jauheita mukana, niin huiviin vaan.

"Välttele

- Nopeita hiilihydraatteja: sokeria, vaaleaa leipää, vaaleaa pastaa ja riisiä.

- Hedelmiä, sillä ne sisältävät hedelmäsokeria.

- Kaikkia maitotuotteita. Kovia rasvoja , joita on muun muassa ranskalaisissa perunoissa, pasteijoissa ja muissa suolaisissa leivonnaisissa.

- Lihavalmisteita: makkaraa, kinkkua, lihapullia.

Suosi

- Tyydyttymättömiä (pehmeitä) rasvoja: rypsiöljyä, oliiviöljyä, avokadoa ja pähkinöitä kourallinen päivässä, sillä ne sisältävät paljon energiaa.

- Puhtaita proteiininlähteitä: lihaa, kalaa, kananmunaa, äyriäisiä.

- Vihreitä vihanneksia. Keltaisissa ja punaisissa on enemmän sokeria.

- Juureksia."...

Eihän tossa saa syödä juuri mittään :S... tai aika yksipuolisesti

Eihän tossa saa syödä juuri mittään :S... tai aika yksipuolisesti
:confused:

Miten niin? Kuulosti pitkälti mun normiruokavaliolta, eikä se ainakaan tunnu yksipuoliselta. Kokeiles vetää joskus vaikka kassleria tai jotain muuta sikatuotetta parsakaalin ja kasvisten kanssa ja salaatti mukaan. Ei siihen aina tarvitse tunkea jotain perunoita, riisiä tai pastaa rinnalle.

Ainoa mikä mulla rikkoo tuon on maitotuotteet ja sitten tietenkin tyydyttyneet "pahat" rasvat, joita on typerää vältellä tuolla tavalla. Transrasvat saakin olla tuolla välttele-puolella.

Uuh, mä olen kokenut tuon mahailmiön kerran kun join runsaasti simaa, joka ei vissiin ollut käynyt ihan loppuun asti vaan jatkoi käymistä mun mahassa. Maha tosiaan illan aikana paisui palloksi ja piti hirveää älämölöä ja möyrinää. Oli muuten helvetin epämiellyttävä olo :eek:

Mut muuten toi trendikäs sokerihysteria... eeh. Yksi tuttu on hurahtanut tohon uskoon ja pitää "sokeriaddiktiota" jonain lääketieteellisenä diagnoosina. Ei sillä että kenenkään oikeasti pitäis syödä sokeria mutta dieetti, joka kieltää maitotuotteet ja hedelmät on kyllä aika täyttä tuubaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom