Soijasta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Renfrew
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kenelläkään kokemuksia soijaproteiinin lämmittämisestä? Kaveri kertoi että joku oli sanonut laittavansa soijaa aamupuuron sekaan. Niin että mahtaako puuron koostumus tai maku muuttua karseaksi:urjo: jos laitat sekaan soijaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitäs sää soijan mausta näin yleensä pidät? Itse pidän soijan makua kauheana enkä laita sitä enää nykyään mihinkään. Aamupuuron sekaan laitan 25ml massblastia ja se antaa ainaki hyvin viehkeän maun. Mansikka ja suklaa on molemmat jees siihen hommaan.

Eli kokeile ihmeessä jos soijaa pystyt muutenki vetämään. Kyllä sää sen testilautasen saat syötyä vaikka paskalle maistuis :kippis1:

Mikset vaan kokeile, kerran se kirpasee.

Itse olen soija90:stä stikkassut aamupuurooni, mutta vasta valmiiseen puuroon. Kyllä siitä ihan perushuttumömmöä tulee.

Kyllä soijasta tykkään iha ja käytän muute melko paljo. Tokiha sitä voi just kokeila vaa ja jalostaa sit siitä eteenpäin:D Mutta melko kumma homma että useat kuten Dropit ei pysty syömää ollenkaa ja ite syön melekee ku leipää:D

Nimimerkki Heikki jotakin, mitä en nyt muista, selosti joskus oman soija-aamupuuronsa reseptin, ja vaikutti ihan toimivalta; heppu on myös muistaakseni varsin kovakuntoisen näkönen, joten kai se soija on tehtävänsä tehnyt. Ite vedän aamulla tummaa ja vaaleeta soijarouhetta, kaurahiuteleita ja vehnäleseitä maidon kera, mukavan rapeeta ja myslimäistä, reilusti proteiinia ja kuituja sekä sopivasti hiilareita. Seossuhde on vapaasti omiin tarpeisiinsa säädettävissä ja maidon sijaan voi käyttää vaikka jugurttia, jos on maku-hifistelijä. Kannattaa koittaa!

Itte oon joskus laittanu aamupuuron sekaan valmistusvaiheessa desin UFS:n soijaisolaattia ja ihan hyvää siitä tulee. Ei maku ainakaan oleellisesti muutu huonompaan suuntaan. Sit ku laittaa siihen vielä voisilmän niin hyvää tulee <3

Esim. maitorahka muuttuu hieman talkkunalta muistuttavaksi, maultaan.

Sekoitan soijan ensin vispilällä veteen ja sitten pikakaurahiutaleet sekaan. Laitan kanelia ja hermesetas -makeutesnestettä mukaan, hämmennän, ja mikrotan 2-3 min. Soija tekee puurosta todella pehmeää ja kuohkeaa. Mitään hirmumääriä soijaa ei tosin kannata laittaa, alkaa maistua läpi. Pari ruokalusikallista on ok.

Tuohon satsiin kun vielä laittaa raejuustoa ja ananaspaloja/banaaniviipaleita päälle, niin herkku on valmis.

On todella namia, jos ei ole pitsasukupolven pullamössökasvatti. :D

mainio tapa soijalle on käytää sitä jonkin sortin leivitys aineksena

esim lätkiä sattumanvaraisia rehuja öjyn kanssa wokkiin tiristellä hetki maustaa
ja heivata pari ruokalusikallista soijaa perään ja jatkaa hetki paistamista.

häviää se ei niin herkullinen soijan maku täysin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom