soija

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu
Olen mies. Mites on soijan laita? jostain luin huhua että soijaproteiini nostaisi estrogeenihormoonin määrä myös miehillä ketkä käyttävät soijaa. Luontaistuotekaupan myyjä kertoi että soijan isoflavenoideja käytetään naisten vaihdevuosien hoidoissa. Soija on halvempaa kun hera ja lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi siksi haluaisin käyttää soijaa. Tarvitseeko pelätä tota estrogeenin nousua? Onko puheet pelkkää puppua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen soija valmisteita yli hera or maitotuotteitten koska soija imeytyy paremmin lihastiehyihin koska se on kasvis pohjainen valmiste/juoma/ or w/e. Maito ja hera eivät taas imeydy niin syvälle tai jtn kun se on eläin pohjasta rasvaa/ainetta

Suosittelen soija valmisteita yli hera or maitotuotteitten koska soija imeytyy paremmin lihastiehyihin koska se on kasvis pohjainen valmiste/juoma/ or w/e. Maito ja hera eivät taas imeydy niin syvälle tai jtn kun se on eläin pohjasta rasvaa/ainetta
Uskomattoman tarkat perusteet väitteille! Siirryn heti soijaruokavalioon! :jahas:

Tilasin 1000kg soijaa.

Fermentoimaton soija ei ainakaan taida olla kovin terveellistä, siinä on muutakin haitallista kuin ne mahdolliset estrogeenivaikutukset. Jos haluaa jotain muuta lisäprotskua vetää kuin heraa, niin ennemmin sitten vaikka hamppuproteiinia, jossa on myös ihan hyvä aminohappokoostumus. Saatavuus toki taitaa olla soijaa huonompi.

Eikös soijan pitäisi olla pumpulle hyvää shittiä? Osittäin soijan -ja kalansyönnin takia Japanilaiset, yms. ilmeisesti elävät pidempään?

Paistinpannulle puolet jauhelihaa, puolet soijaa.

Nyt kun en uutta ketjua jaksa vääntää. Niin mitenkäs tuosta soijarouheesta saa syötävää. Hyviä reseptejä??????:D

Soveltuu kaikkiin resepteihin, joissa käytetään jauhelihaa (esim. pastakastike, makaronilaatikko, chili con carne, pataruoat...):
400g jauhelihaa / 1½ desiä soijarouhetta (noin 50g).

Tuo sekoitussuhde on sellainen, että soijan läsnäoloa huomaa tuskin lainkaan maun perusteella. Lisäämällä soijarouheen suhteellista määrää se alkaa sitten jo maistumaankin, mutta itse käytän rouhetta "jatkeena" kalliille jauhelihalle, jotta syötävää ja proteiinia on enemmän maun muuttumatta.

Itse vetelen vaaleaa soijarouhetta rahkan, jugun ja maidon kanssa. Maistuu suht neutraalille, ehkä vähän riisimuroille. Tummaa menee sitten juurikin jauhelihan jatkeena.

Soijan suhteen suosittelen erityisesti kylmäsavutofua. Nams!! Rouhe on ok ihan puurossakin :) Mut kyllä herneprotsku ja hamppu on vielä helpompaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom