Snellmannin kalkkunaleike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja An771
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tämmöstä tykkään itse vedellä, helposti leivän päälle laitettuna, tai vaikka pelkästään saa protskua kivasti.

Hinta 3€

100g : 24g proteiinii 0,1 hiilareita, 1g rasva (tyydyttyneitä 0,3g), natriumia 0,8g, laktoositon

Mielipiteitä ja kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyväähän tuo on nyt kun olen usean vuoden kasvissyönnin jälkeen ruvennu taas lihaa popsimaan :) Pari siivua realin päälle ja jotain kasvista, niin on eväät valmiit!

Rakas ylläpitäjämme Tomi teki joskus menneinä vuosina lähes samanlaisen threadin. Tosin Tomi oli vähän innostuneempi asiasta!111!!1111kalkkuna11 Yritin että searchil muttei tullu vastaan.

Ei snellmanni ansaitse tätä threadia, sen maku ja koostumus tuo lähinnä mieleen vaarin salpausselänkisoissa käyttämät kengänpohjalliset.

Sen sijaan legendaarinen HK tekee maistuvia vallan oivia peppupehmeitä kalkkunaleikkeleitä suosikaamme niitä :david:

Kyllä Snellmannin kalkkuna siivut ovat niitä parhaita. Tulee syötyä sellaisenaankin, paketillinen menis mukavasti välipalana. :kuola: Kalliiksi vain moinen tulee.
Ja mitä HK:n kalkkunaan tulee, niin ne ei tod. maistu paremmalle kuin Snellmannin. Näistä maku hommistahan ei toki sovi kiistellä, mutta ne HK:n kalkkuna siivut maistuvat kyllä pahemmille mun mielestä. Eli suosikaamme vain sita Snellmannia. :)

:offtopic:

Viime syksynä, kun piti kisaviimeistelyjä (ei omia) varten selvittää paljonko vettä, kaliumia ja magnesiumia safkat sisältää sain Snellmannilta aivan erinomaista palvelua verrattuna muutamaan muuhun valmistajaan.

Kun esitin asiani puhelimeen vastanneelle neidille. En saanutkaan vastaukseksi tavallista "häh", "kuka niitä nyt tarvii" tai "eihän niitä voi tietää?" tyyppistä ratkaisua vaan neiti totesi "kyllä Birgit Snellman varmaan tietää tämmöset" ja yhdisti tuotekehittelyyn, jossa kyseinen nainen ilmoitti ettei tietoa ole hänellä suoraan antaa mutta sanoi ottavansa selvää ja pistävänsä meilin. Vajaan kahden tunnin päästä tuli meili, jossa oli seuravat tiedot, jos näitä vaikka joku joskus tarttee.

Snellmanin kalkkunaleike
per 100g
Kalium 245mg
Magn. 26mg
Vesi 0,75dl

Kultakalkkuna on kyllä varsin maukasta, itse pidän vielä enemmän jyväkalkkunan fileviipaleista. Uhh, täytyykin käydä kaupassa.

Viime viikolla ostin juurikin kyseistä Kultakalkkunaa 3 kg. Hintaan 6 euroa. On siitä jotain etuakin kun on töissä ruokatehtaalla. Tulee nimittäin siipikarjan syöminen todella edulliseksi.

Maku nyt ei ole paras mahdollinen, verrattuna esimerkiksi kultakalkkunaan, mutta ravintoarvot ovat ehdottomasti kohdallaan! Tulee syötyä. :3:

kun en itse niin ton kalkkunan perään ole, niin itse tulee (tuli ennen tätä vitun inttiä) popsittua aika miehekkäitä määriä snellmannin ohuen ohuita kinkkusiivuja. Kun luin kirjoituksiin ja pääsykokeisiin, niin evääksi otin aina pari purkkia rahkaa ja sekä ruisleipiä joiden väliin olin pistänyt 12 siivua kinkkua... kyllähän se jossain vaiheessa alkoi aik jauhoselta maistumaan, mutta ai että kun sitä dippasi rahka-punanenviinimarja komboon, niin kyllähän oli hyvää...

Originally posted by An771
Eli tämmöstä tykkään itse vedellä, helposti leivän päälle laitettuna, tai vaikka pelkästään saa protskua kivasti.

Hinta 3€

100g : 24g proteiinii 0,1 hiilareita, 1g rasva (tyydyttyneitä 0,3g), natriumia 0,8g, laktoositon

kylläh kylläh, tuota on käytetty leivän päällä jo useampi vuosi
ja mikäli en ihan väärin muista niin yksi viipale sisältää
3,6 grammaa proteiiniä, joten mitään varsinaista proteiinin lähdettä siitä on turha odottaa, ellei tietty tykkää laittaa aina leivän päälle viittä viipaletta :) ...

mutta kuitenkin ihan hyvä lisä vähäisen rasvaosuuden ansiosta
ja mikä parasta, ERITTÄIN HYVÄN MAKUISTA!

Kyllä ne parhaat leikkeleet saa lihatiskiltä. Noissa paketoiduissa on aina jotain säilöntänestettä tms. Ohuttakin ohuemmissa säälisiivuissa vähemmän koska ne on jotenkin rypyllä paketissa mutta silti vetisempiä kuin tiskin tavara (joka hiukan kalliimpaa tosin). Kauan eläköön Stockmannin lihatiski :)

En minä tuota kyllä maun takia syö, tulee elävästi mieleen lauantaimakkara. Ja toinen juttu on kirkkaat "sitkut", joita sitten saa poistella, kun ovat niin saamarin kovia.

Mutta jos puhutaan niistä ohuen ohuista kalkkunasiivuista, niin nam. :kuola:

Originally posted by Krusifiksi
.. Ja toinen juttu on kirkkaat "sitkut", joita sitten saa poistella, kun ovat niin saamarin kovia...

Joo nämä minullakin oli mielessä kun snelluja morkkasin. Edelleen esitän väittämän että HKn suussasulavat pimpsamakeat nannaleikkeleet hakkaavat snellut 5-1. Turha inttää vastaan koska tiedän mistä puhun ja isälläni on judossa 8. asteen musta vyö ja hienompi autokin kuin teidän isillä :david:

Originally posted by An771

Hinta 3€

¨

Tuota on popsittu jo pitemmän aikaa, koulussa tota menee leivän välissä joka päivä n. 12 viipaletta :D ja välillä vähän enemmänkin.
Ja pieni vinkki leipäevääksi:

2 palaa ruisleipää
Levitteeksi Hovia (valkosipuli)
Tonnikalaa ja raejuustoa niin paljon kun leipien välissä pysyy
Ja vielä reilusti sitä kalkkunaleikettä, n. 6 siivua:)

Helppo tehä aamulla ja helppo viedä mukana kouluun. Hiilarit tosin jää tuossa paketissa melko vähäisiksi...

Re: Re: Snellmannin kalkkunaleike

Originally posted by Nekke
¨

Tuota on popsittu jo pitemmän aikaa, koulussa tota menee leivän välissä joka päivä n. 12 viipaletta :D ja välillä vähän enemmänkin.
Ja pieni vinkki leipäevääksi:

2 palaa ruisleipää
Levitteeksi Hovia (valkosipuli)
Tonnikalaa ja raejuustoa niin paljon kun leipien välissä pysyy
Ja vielä reilusti sitä kalkkunaleikettä, n. 6 siivua:)

Helppo tehä aamulla ja helppo viedä mukana kouluun. Hiilarit tosin jää tuossa paketissa melko vähäisiksi...

Ihmettelen vaan miten tollanen satsi säilyy leviämättä reppuun kouluun asti...?! Ja suukin saa olla aika iso ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom