Smoothie

Mun makuun ainakin liian makeita. Ihan hyvä varmasti jossain reissussa tai vastaavassa, mutta en kyllä keksi mitään syytä miksi noita kotona joisi kun marjoista ja herasta saa kotonakin tehtyä aika passelia smoothieta jos se blenderi löytyy entuudestaan. Hiilareiden minimoimiseksi voi käyttää aivan samaa kikkaa kuin tässäkin on käytetty eli laittaa enemmän nestettä ja vähemmän oikeita marjoja/hedelmiä ja jos makeutta oikeasti kaipaa lisää niin vaikka steviaa.

Voin kyllä itsekkin näitä jatkossakin ostella, jos sattuu jossain tienpäällä olemaan ja kaipaa jotain "makeaa". Ihan kohtuullinen esitys kuitenkin valmis-smoothieksi mielestäni.

Ostin tänään kokeilumielessä kun osui kaupassa eteen niin sen jonkun hedelmäsmoothien. Saa sitten aamulla nähdä maistuuko vai ei.

Edit: Se oli mango orange :D

No niin vihdoin löytyi Kemistä. Täytyy sanoa että on tänä päivänä proteiinin saanti on maku elämys. Minulla on nyt kolmea erilaista ja ananas oli ensimmäinen. Itse asiassa tuntui että se loppui kesken, kun se oli niin hyvää. Ainut mikä tässä nyt on se huono puoli että taloudessa on kaksi jotka näitä juo. Rahaa tulee menemään pelkästään näihin 180€ kuukaudessa jos kumpikin juo yhden päivässä.

Mango-orange on ainakin erittäin hyvän makuista. Ostin kerralla kasipäkin kun tuli muutakin välipälaa hommattua.

Moi, mielipiteitä otsikon tuotteesta..? Leaderin 330ml hyvänmakuinen protskujuoma. Liian hyvä maku sai epäilemään ravontosisältöä, vaikka maallikolle luvut näytti olevan ok:t. 330ml sis: (hera-)proteiinia 26gr, hiilareita 4,6gr, laktoosia 2,3gr, rasvaa 2,2gr. (Em siis vadelma-mustikka smoothien sisältö, muut maut sisälsivät enemmän hiilihydraatteja)

No joo.. totta. Makuasiat makuasioita, mutta proteiinin suhde hiilareihin + rasvamäärä oli se mikä pohditutti.
Eli onko tässä helpossa pakkauskoossa hyvää settiä, vai onko rasvamäärä tms selkeästi huonompi kuin herajauhetta käytettäessä palautusjuomana?

Mitä mielipiteitä tosta pitäis olla jotka vaikuttais mitenkään sun ostopäätökseen? Tähän tulee 10 vastausta, joista puolet ei pidä mausta ja puolet pitää, olet sitten aivan samassa tilanteessa. Turha ketju.

Heh.

Ja sitten päästään siihen miten polittisesti valikoitujen kauppapaikkojen takia se on x-hintasta paikassa y ja herraX vie liikaa katetta ja ketjussa B se onkin y-1 hintasta mutta herraX myy sitä kallimmalla mutta ketjussa B onkin vain yksi maku ja paikassa y ei voi sanoa koska se on poliittisesti päätetty se myyvän herraX:n mesta vaikka ketju B olisikin ollut tien toisella puolella ja netistä oli joku löytänyt sitä hintaan y-2 mutta ketjun G päämiehet kieltää tuomasta sitä maahan ellei maksa veroa siihen tuotten y hintaa +1 -2 ja jne jne. :D

Eiks tää oo vähän sama homma minkä ikinä ruokatarvikkeen kanssa täällä. :D

Hei, olen tässä 1-2 vuotta jo syöny melkeinpä ainoastaa smoothiee. Kiinteä aamupala ei ole koskaan ollut minun juttuni, joten aloin syömään aamupalaksi vain smoothiee, myöhemmin söin sitä myös päivälliseksi ja jonkin ajan kuluttua huomasin, että en ole kiinteää ruokaa syöny päiväkausiin. Joten jatkoin pelkällä smoothiella. Tuloksia syntyy salilla, koen olevani energisempi ja säästän aikaa ja rahaa kun ei tarvitse tuhlata aikaa kokkailuun. Olen ollut tyytyväinen ruokavaliooni. Mutta nyt itse asiaan, toivoisin saavani apua ja vinkkejä "täydellisen" smoothien löytämiseen. Vaikka tuloksia salilla tulee niin jenkkakahvaa tykkää silti kertyä eli varmaan käytän hiilihydraatteja liikaa? Vai ehkä kaloreita vain on liikaa? Vai puuttuuko reseptistä jotain tärkeitä vitamiineja tai hivenaineita? Vai pitäisikö reseptiä jakaa vähän, että mitä laitan smoothieen aamulla ja mitä illalla? Koska aamulla yleensä teen yhen 1,5-2 litran smoothien, mitä hörpin yleensä tunnin kahden välein iltaan asti ja illalla sitten toisen satsin.

Mutta jaetaanpa nykyinen resepti tässä vaiheessa:

- 1 banaani
- 1 rkl pellavasiemenrouhetta
- 250g maustamatonta rahkaa
- 1 dl mustikoita
- 1 dl metsämarjaa
- 2 kpl keitettyjä ruusukaaleja
- 4 dl kaurahiutaleita
- 3 kpl raakoja kananmunia

2 x päivässä

Vuosien aikana on tietenkin erilaisia reseptejä kokeiltu, mut tällä hetkellä tuo on se vakio millä on menty jo kuukausia. Treenipäivinä ja välipäivinä tietenkin myös palautusjuomat.

Toivoisin mielipiteitä, vinkkejä ja vastauksia kysymyksiini. Kiitoksia!

Hampaat sulla putoaa suusta tolla menolla. Ikenet ja hampaat tarvitsee sitä ruoan pureskelusta tulevaa rasitusta tai ennen pitkää on entiset.

Mä juon tollasen joka aamu aamupalaks ja iltapalaks. :oujee: No okei, mun versiossa on 3dl vähemmän kaurahiutaletta, ei kananmunia eikä ruusukaalia jne mutta muuten hyvin pitkälti samanlaiset setit! Kaloreita mun pirtelössä semmoset 700kcal rapiat. Niiden pirtelöiden lisäksi vedän 2-3 lämmintä ateriaa, palkkarit plus välipalat päälle.

250g ehrman rahkaa
1 banaani
1dl täysjyväkaurahiutaletta
2rkl rypsiöljyä
1,5dl kevytmaito
1,5dl vesi

P33, HH70, R35, 739kcal

Paljonko sulla tulee kaloreita per päivä ja miten makrot?

Mä juon tollasen joka aamu aamupalaks ja iltapalaks. :oujee: No okei, mun versiossa on 3dl vähemmän kaurahiutaletta, ei kananmunia eikä ruusukaalia jne mutta muuten hyvin pitkälti samanlaiset setit! Kaloreita mun pirtelössä semmoset 700kcal rapiat. Niiden pirtelöiden lisäksi vedän 2-3 lämmintä ateriaa, palkkarit plus välipalat päälle.

250g ehrman rahkaa
1 banaani
1dl täysjyväkaurahiutaletta
2rkl rypsiöljyä
1,5dl kevytmaito
1,5dl vesi

P33, HH70, R35, 739kcal

Paljonko sulla tulee kaloreita per päivä ja miten makrot?

Kaloreita en tällä hetkellä tiiä, oon ne joskus muutamaanki otteeseen laskenu, mutta sen jälkeen oon vaihtanu reseptiä. Raaka veikkaus ehkä 1000kcal? Sama homma makrojen kans. Voisin kyllä tässä lähipäivä laskeskella ne molemmat tähän topiciin.

Kaloreita en tällä hetkellä tiiä, oon ne joskus muutamaanki otteeseen laskenu, mutta sen jälkeen oon vaihtanu reseptiä. Raaka veikkaus ehkä 1000kcal? Sama homma makrojen kans. Voisin kyllä tässä lähipäivä laskeskella ne molemmat tähän topiciin.
Siis 1000kcal päivässä,vai yhdessä smoothiessa?

Back
Ylös Bottom