Smith-laite salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🔩 Smith-laite salilla 🔩💥

Meta description: Tehokas opas Smith-laitteen käyttöön: turvalliset perusliikkeet, lihaskohtaiset variaatiot ja vinkit voiman sekä lihasmassan maksimaaliseen...

Joo tuntuu kyllä että suurin osa useamman vuoden treenanneista salillakäviöistä melkeimpä vihaa tuota laitetta :hyper:
ite oon huomannut sen olevan ihan hyvä kyykkyn ja esim pystysoutuun..

off topic:
Ei nyt mitenkään tähän aiheeseen liity, mutta ootekko koitannu forkkuihin sellaasta puukeppiä jossa joku naru keskellä ja sit siinä narun toises pääs painoja.. sit vaan sitä rullataan ylös edestakaasin, itellä ainakin forkut kasvanu sen jälkeen huomattavasti. En nyt mitenkään treeniohjelmaan sitä oo lisänny, sellaasta on ihan mukava vaan tv:tä kattelles rullailla.. Ihan kokeilemisen arvoin laite.. kuitenkin suurosalle luultavasti löytyy kotoa keppi ja painolevyjä...;)

Tuo smithin vihaaminen tuntuu olevan nykyään muotia. Alle parikymppiset kaverit kokemuksen syvällä rintaäänellä lyttäävät smithin täysin, foorumeilla tietenkin. Ihan käyttökelpoinen laite, tosin ei maastavetoon.

Tuo smithin vihaaminen tuntuu olevan nykyään muotia. Alle parikymppiset kaverit kokemuksen syvällä rintaäänellä lyttäävät smithin täysin, foorumeilla tietenkin. Ihan käyttökelpoinen laite, tosin ei maastavetoon.

Joo tosi käyttökelpoinen laite, JOS haluaa tuhlata aikaansa eristävien liikkeiden hinkkaamiseen ja unohta tukilihat täysin...

Aivan aivan kun oma argumentaatiotaito loppuu, vedetään tuo ikäkortti. Voimankasvatusmielessä smith on ihan perseestä, ja samoin taitaa olla lihaksenkasvatusmielessä? Korjaa ihmeessä jos olen väärässä..

Aivan aivan kun oma argumentaatiotaito loppuu, vedetään tuo ikäkortti. Voimankasvatusmielessä smith on ihan perseestä, ja samoin taitaa olla lihaksenkasvatusmielessä? Korjaa ihmeessä jos olen väärässä..

Selitäppä miksi se lihas ei kasvaisi jos tekee Smithillä, enpä ole ennen yhtä typerää kommenttia kuullut.

Lause taitaa loppua kysymysmerkkiin, eikö vain? Koko smith laite on jo melko mielenkiintonen vekotin, pakottaa tekemään samaa liikerataa riippumatta siitä onko se liikerata sun anatomialle sopiva vai ei samalla tappaen tukilihaksien aktivaation. Väitätkö vastaan?

Aika juupas jaapas -väittelyä taas... Kaikki ei välttämättä hae joka sarjalta sitä tukilihaksistoa mukaan hommaan, vaan tarkotuksella eristelee ja aktivoi vain sitä kohdelihasta?

Lause taitaa loppua kysymysmerkkiin, eikö vain? Koko smith laite on jo melko mielenkiintonen vekotin, pakottaa tekemään samaa liikerataa riippumatta siitä onko se liikerata sun anatomialle sopiva vai ei samalla tappaen tukilihaksien aktivaation. Väitätkö vastaan?

No joo ajattelin että on niin pöljä kysymys, että lihas ei muka kasva smithissä, itse en ottanut mitään kantaa sun voimanhankinta kysymykseesi, enkä myöskään tukilihaksiston käyttöön. Kyllähän nyt sen tajuaa että vapaalla tangolla tehty kyykky ja penkki ei ole verrattavissa smithissä tehtyihin liikkeisiin, aika moni pro niinkuin myös tavallisempi pulliainen tekee smithissä melko raskaitakin liikkeitä, esim. pystypunnerrus, eri variaatiot kyykystä, vinopenkkiä jne... Suhteellisen hyvä keksintö on, jos joku haluaa vääntää pelkästään vapaalla tangolla liikkeitä niin siitä vaan, ei se tee smithistä turhaa laitetta, itse suosin myös mahdollisimman usein vapaita painoja ja liikeratoja, mutta kyllä tulee tehtyä smithissä silloin tällöin vaikka mitä vääntöä. Että siinä sulle väittämistä.

Juu joskus käy niin että juupas jaapas väittelyksi menee, foorumien suoloja. Meinaa välillä iteltä unohtua, että tämä on lihaksenkasvatus/"bodaus"painotteinen foorumi, eikä liikkeitä mietitä aina parhaan mahdollisen (yleisen) suorituskyvyn parantumisen kannalta

E: Joo, mutta smith < vapaat painot

Viimeksi muokattu:
No lol, samatenhan kaikki koneet ovat sitten ihan perseestä. Ei saatana... kyllä niille koneillekin on paikkansa. Vapailla painoilla tukilihaksia jne. ja koneilla sitten pumppaa lihoja finaaliin. Mave smithissä kuullostaa kokeilemisen arvoiselta, aloituspostin linkissä tosin on sjmv. Voisihan sitäkin kokeilla.

No lol, samatenhan kaikki koneet ovat sitten ihan perseestä. Ei saatana... kyllä niille koneillekin on paikkansa. Vapailla painoilla tukilihaksia jne. ja koneilla sitten pumppaa lihoja finaaliin. Mave smithissä kuullostaa kokeilemisen arvoiselta, aloituspostin linkissä tosin on sjmv. Voisihan sitäkin kokeilla.

Joo ei oikein löytynyt kunnon videota tosta mavesta smithis, ainakaan noin pikasesti kattotua.. siihen maveen smithissä on varmaan paree sellaanen smith jossa nuo painot saa laskettua maahan asti..

Mä teen yleensä kyykkyä ensin vähän smithillä et löytyy oikea asento, liikerata ja polven linjaus, sit sen jälkeen vaihdan vapaaseen tankoon ja kyykkäilen sillä loppuun. Tuntuu pysyvän se tanko paremmin smithin jälkeen.

Smith on aivan vitusta. Enpä ole vielä nähnyt kenenkään kyykkäävän pohjaan asti siinä. Johan sen nyt jumalauta järkikin sanoo että jos yrität tehä liikerataa jossa tarvitaan polviniveltä, lantiota, ja selkää niin se on mahdotonta tehdä anatomisesti oikein jos tanko liikkuu ainoastaan x-akselissa. Ja vielä tyhmempää on viedä jalat niin eteen että "istuu" siihen 90-asteen kulmaan. Sitäkin joskus näkee tehtävän, mutta sattumaa se tuskin on että smithissä hyvin hyvin harvoin näkee isoja ja vahvoja treenaajia.
Ei jestas, tästä ei pitäis ees väitellä kuhan järkeä käyttää.

Nojoo, pohkeita sillä voi ehkä treenaa, vaatenaulakkonakin se voi toimia. Mutta MIKSI IHMEESSÄ joku tekee tieten tahtoen smithissä kyykyn tai vedon jos vapaa tankokin on käytettävissä??
Sama ku panis Johanna Tukiaista vaikka Jessica Alba olis alasti vieressä. Paitsi että tuksunkin kanssa homman voi saada suoritettua jos oikeen syttyyy.

Smithi on oikeen hyvä laite etenkin jos on tasapainon kanssa ongelmia tai tehään isoilla raudoilla kyykkyä ilman varmistajaa. Itse kyykkäilen smithissä monesti yli kahta markkaa joka alkaa oleen hankalaa ilman varmistajaa vapailla painoilla mun tasapainolla.. Olkapäihin myös verraton niska takaa punnerrukseen ja trapsejen kohautteluun isoilla painoilla. Mavea pitäs ihan testata. Meni miten meni, näyttää silläkin tulevan lihaa muiden ohella ja pystyy tekeen myös juttuja mitä vapailla ei..

Smithi on oikeen hyvä laite etenkin jos on tasapainon kanssa ongelmia tai tehään isoilla raudoilla kyykkyä ilman varmistajaa. Itse kyykkäilen smithissä monesti yli kahta markkaa joka alkaa oleen hankalaa ilman varmistajaa vapailla painoilla mun tasapainolla.. Olkapäihin myös verraton niska takaa punnerrukseen ja trapsejen kohautteluun isoilla painoilla. Mavea pitäs ihan testata. Meni miten meni, näyttää silläkin tulevan lihaa muiden ohella ja pystyy tekeen myös juttuja mitä vapailla ei..

Paljos kyykkäät vapailla painoilla?
Ja miksi se on niin verraton niskan takaa punnerrukseen/kohautteluun? Mitä vitun vikaa on tehdä samat liikeet vapailla?

Kyl taas pitäis kellojen soida et jos on tasapainon kanssa ongelmia niin sillon on todennäkösesti vähän lihastasapainossakin ongelmia jotka pitäis korjata, ei kiertää käyttämällä smithiä.

Mihin on kadonnut järjellä ajattelu treenaamisesta?

Mä ainakin kyykkään ja teen erilaisia punnerruksia smithissä. Meijän salil ei oo oikee mitää mestoi vapaal raudal, pelkästää vinopenkki ilma mitää telineitä ja tavallinen penkki.

Back
Ylös Bottom