Smith kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukiko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein eilen ensimmäistä kertaa kyykkyä smith laitteessa.
Tangon alla ihmettelinkin sitten vapautta valita jalkojen paikkaa, eli on mahdollista seisoa tangon edessä, alla tai takana.
Ja se kysymys: missä niitä pidän että kyykky ottas enemmän takareisille ja pakaroille.
Ja kun kysymään ruvettiin niin mitä etuja/haittoja on vapailla painoilla tehtynä verrattuna smithiin, tuntu nimittäin tuo smith paremmalta. Olen kerran särkenyt vapailla panoilla tehtäessä alaselän/yläperseen, oisko tuo notkoselkä syynä?

tee smitillä etukyykkyä ja vappaalla tangolla tavallista kyykkyä... pakaroille ja takareisille on hyvä liike suorinjaloin maastaveto...

Originally posted by P.R.I.E.S.T
tee smitillä etukyykkyä ja vappaalla tangolla tavallista kyykkyä

Miksi? Minä tekisin juuri päinvastoin. Etukyykky vapaalla ja normikyykkyä vain smithissä, jos alaselkää haluaa säästää.

Heitä smith helvettiin, ja tee molemmat vapaalla tangolla. Kyykkääminen smithissä saattaa laittaa selän ja polvet remonttiin.

Originally posted by gotto
Heitä smith helvettiin, ja tee molemmat vapaalla tangolla. Kyykkääminen smithissä saattaa laittaa selän ja polvet remonttiin.

Miks se smithi särkee niitä sen enempää kuin vapaat painotkaan, mulla kun just tuntu nimenomaan selkään paremmalta.

Smithissä pystyy kyllä kyykkäämään alaselkää pahemmin rasittamatta, kunhan hakee sopivan paikan tangon etupuolelta.
Oon välilevynpullistuman kärsinyt ja sen jälkeen smithissäkin kyykännyt..

Originally posted by Maitorahka
Smithissä pystyy kyllä kyykkäämään alaselkää pahemmin rasittamatta, kunhan hakee sopivan paikan tangon etupuolelta.
Oon välilevynpullistuman kärsinyt ja sen jälkeen smithissäkin kyykännyt..

Oon myös kärsinyt välilevypullistumasta ja kyykkään nimenomaan smithissä. Ainakin TUNTUU turvallisemmalta selälle, tiedä sitten onko.

Osaatko sanoa tarkemmin tota "sopivaa paikkaa tangon etupuolelta"?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Smittiä ei kyykätessä kyllä kannata/tarvitse käyttää, jos vapailla painoilla kyykkäämine tuntuu pelottavalta niin vähennät painoja vapailla kyykätessä. Varmasti on selällekin turvallisempaa kyykätä varmasti vapailla kun romua täynnä smithissä.

Oma mielipiteeni on että Smith kyykkäys on :david:

Olen myös kärsinyt välilevyn pullistumasta, joka tuli muuten kyykkäämisestä vapailla painoilla.

Nykyään kyykkään edelleen vapailla painoilla. Opettelin vain kyykyn uudestaan. Nyt se tulee ylävartalo pystymmässä eikä ota selkään lainkaan. Se on selän kannalta ihan sama kyykkääkö paskalla tekniikalla Smithissä vai vapailla. Paitsi, että Smithissä näyttää akalta kyykkäsi millä tekniikalla tahansa.

Keskivartalon vahvistaminen ja oikea tekniikka ovat avainsanoja.

Originally posted by notko
Oon myös kärsinyt välilevypullistumasta ja kyykkään nimenomaan smithissä. Ainakin TUNTUU turvallisemmalta selälle, tiedä sitten onko.

Osaatko sanoa tarkemmin tota "sopivaa paikkaa tangon etupuolelta"?

Alkuasennossa mennään niin paljon tangon etupuolelle että saadaan aikaan lievä takanoja. Kyykkyyn laskeuduttaessa selkä pysyy suorana( 90 asteen kulmassa lattiaan nähden) koko ajan.

Originally posted by Maitorahka
Alkuasennossa mennään niin paljon tangon etupuolelle että saadaan aikaan lievä takanoja. Kyykkyyn laskeuduttaessa selkä pysyy suorana( 90 asteen kulmassa lattiaan nähden) koko ajan.

Eikös se oo sama tehä sillon hack kyykkyä jos siinä tangon eessä seisoo, ainakin tuntus näin päässä ajateltuna saman tapaiselta liikkeeltä?

Originally posted by jukiko
Eikös se oo sama tehä sillon hack kyykkyä jos siinä tangon eessä seisoo, ainakin tuntus näin päässä ajateltuna saman tapaiselta liikkeeltä?

Tätä en ookkaan tullu ikinä ajatelleeks, kyllähän tuo alkaa kovasti hakkia muistuttaa..

Ei vittu meinas henki lähtee...

Tänään tehdässäni kyykky 100kg:lla koko smith teline lähti liukumaan (ei keikkaamaan) lattiaa pitkin taaksepäin, jolloin koko painon rasitus alkoi kohdistumaan luonollisesti takaolkapäille ja eipä tuohon muu auttanut kuin päästä irti painoista ennen kuin käy pahasti. Samalla vedin rempulat josta selvisin säikähdyksellä ja kipeellä päällä (jonka löin tankoon).

Luulin että laitteen kiinnitys lattiaa kohden olisi ollut viallinen ja kävinkin kertomasta tästä kassalle ja he ottivat asian ylös. Muutaman minuutin kuluttua toinen henkilökuntaan kuulunut henkilö tuli tarkastamaan tilannetta ja kertoi että telineessä ei ole lattiakiinnitystä. Tekniikkani on ollut kuulema virheellinen tai minulla on ollut liikaa painoa(?). "smith telineessä et voi viedä jalkoja liian eteen koska silloin painoa kohdistuu pienen nojauksen myötä myös taaksepäin"

Siis mitä vittua ? Heti syyllistetään asiakasta ?
Juuri sen takia teenkin kyykkyä smithissä, se on turvallisempi selälle ja tasapainolle. Olen aina tehnyt samalla tekniikalla kyseisessä laitteessa ja ensimmäisen kerran kävi nyt näin. En sano että tekniikkani on virheetön(siinä on aina parannettavaa), mutta jos alla olevissa linkeissä kuvattu asento/työntökulma on väärä niin tuskin nuo kaverit sitä ammatikseen tekisivät:

http://hulkki.*********.fi/files/2009/01/utti_02012009.jpg
http://greenbd.info/video/PUHD-qPqfVI/Smithkyykky-leveä-MOV.html

Vastaavan tekniikan harrastajia löytyy varmasti paljon sillä rasituksen saa kohdistettua eri tavalla kuin kyykyssä pelkällä tangolla.
Vittu mitä paskaa, en tee enää ikinä tuolla salilla smithiä ennen kun ne telineet on lattiassa.

/Kiitos ja kumarrus, ymmärtäkää meikäläistä kun on pää kipee ja kerrotaan että koko episodi oli mun vika.

EDIT: Jahas, pakkis sensuroi linkin hulkin blogiin jossa hulkki vääntää siis smithiä. Sama kuva löytyy kun googlettaa smith kyykky (eka kuva)

Viimeksi muokattu:
Tohon tarkotukseenhan moni taitaa smithiä käyttää, koska asento on mahdoton vapaalla tangolla. Kyllähän sitä tietysti olettais, että salilla kutakuinkin kaikki laitteet ja telineet on kunnolla pultattu kiinni lattiaan, ja jos ei ole niin siitä on sitten varotettu jollain tavalla. Oletuksena tässä on mun mielestäni kuntosali tehnyt mokan, jos ei ollut edes mitään varoituslappua, mutta parempi tietysti aina ite tarkistaa vähän että miten se härveli on kiinnitetty, ennen kuin alkaa puskea sitä.

Kaikki laitteet missä liikutellaan isoja rautoja pitäis pultata aina lattiaan. Turha ihmetellä sitten jos laitteet salilla kaatuilee pitkin poikin tai liukuu.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom