Skootteria jälkikasvulle

Liittynyt
13.1.2012
Viestejä
3 840
Ei ole koskaan tullut itse omistettua skootteria, ja nyt pitäisi etsiä tyttärelle mopedia. Merkeistä tunnistan vain Honda ja Suzuki. Isolla osalla myynnissä olevilla on juuri sellaisia nimiä että mahtaako varaosia löytyä lainkaan... Ajattelin josko täällä on samassa vaiheessa, tai lähivuosina tämän saman kanssa painineita aikuisia ja mihin merkkiin päätyi ja onko jotain merkkiä mitä välttää ja miksi? Hyväkin merkki voi joskus hajoo yms, eli toivon sellaista aika yleistä hyvät ja huonot lajittelua tai mielipidettä. Thanks!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä oli nelitahtinen Kymco.
Kaksi lasta ajoi yli 10 000 km, eikä ollut mitään vikaa.
Sytkäboxista johto poikki ja tiukempi variaattori, niin menee 70 km/h.
e: ja käytetty oli jo ostaessa
 
Ei ole koskaan tullut itse omistettua skootteria, ja nyt pitäisi etsiä tyttärelle mopedia. Merkeistä tunnistan vain Honda ja Suzuki. Isolla osalla myynnissä olevilla on juuri sellaisia nimiä että mahtaako varaosia löytyä lainkaan... Ajattelin josko täällä on samassa vaiheessa, tai lähivuosina tämän saman kanssa painineita aikuisia ja mihin merkkiin päätyi ja onko jotain merkkiä mitä välttää ja miksi? Hyväkin merkki voi joskus hajoo yms, eli toivon sellaista aika yleistä hyvät ja huonot lajittelua tai mielipidettä. Thanks!
Meillä likalla tällä hetkellä myös Kymcon 4T skoba ja napista käyntiin ja menoks, varaosia löytyy näihin Kiinalaisiin melkein mistä putiikista vaan eikä ole hinnalla pilattuja. Itse vaihdoin heti 70cc pytyn niin sai vääntöä alhaalta sekä rajoittamaton cdi + 24mm kaasari. Kulkee sen 65km/h kenen alla vaan.
 
Joo toi virittäminen on kyl sellanen taas että vaikka itselleni se oli kakarana tärkeetä, ei näin vanhempana yhtäkkiä haluakkaan oman lapsen menopeliä virittää. Tässä naapurissa on myynnissä SYM Mask mallinen 4t, käydään sitä katsomassa. Täysin vieras merkki mutta siitäkin löytyi googletuksella positiivisia kokemuksia. Tosin ne kuulema vaihtelee hiukan tuon mallin mukaan, pari oli mitkä nousi ylös negatiivisesti mutta ei tuo Mask.
 
Joo toi virittäminen on kyl sellanen taas että vaikka itselleni se oli kakarana tärkeetä, ei näin vanhempana yhtäkkiä haluakkaan oman lapsen menopeliä virittää. Tässä naapurissa on myynnissä SYM Mask mallinen 4t, käydään sitä katsomassa. Täysin vieras merkki mutta siitäkin löytyi googletuksella positiivisia kokemuksia. Tosin ne kuulema vaihtelee hiukan tuon mallin mukaan, pari oli mitkä nousi ylös negatiivisesti mutta ei tuo Mask.
Älä nyt rupee hitsaamaan tosta virittämisestä kerta se itsellesikin oli junnuna tärkeetä. Ei muuta ku "kamat" kiinni ja pennut baanalle :D.
 
Joo mut eks kasvatus mee aalloissa just näin, et mä tein, lapsi ei, sen lapsi taas tekee koska mun lapsi ei =D

edit : voihan niitä pieniä piristyksiä katsoa jos nyt oikeesti kulkee sitä nippa nappa 40km/h ja etenkin jos ei oo vääntöä. Eiköhän noilla mennä aina kaverin kans nykyään ni pitää nyt pari isoa ylämäkeä jaksaa
 
Omana aikana ei hirveästi vakiomopoilla ajaneet kaverit pysytelleet perässä. Olisko keskim. 60-70kmh ne viritetyt kulkeneet ja niistä +65km/h kulkeneista varmaan puolelta lähti kortti + päälle uusinta katsastukset. Itsellä oli ensin 2t mopo sitten 4t ja kevari kans 2t jonka vaihdoin 4t kun oli kaikinpuolin parempi, motarillakin pystyi ajamaan.
 
Joo mut eks kasvatus mee aalloissa just näin, et mä tein, lapsi ei, sen lapsi taas tekee koska mun lapsi ei =D

edit : voihan niitä pieniä piristyksiä katsoa jos nyt oikeesti kulkee sitä nippa nappa 40km/h ja etenkin jos ei oo vääntöä. Eiköhän noilla mennä aina kaverin kans nykyään ni pitää nyt pari isoa ylämäkeä jaksaa
Itse muistan edelleen kun rippilahjarahoilla ostin Suzuki PV:seen hyvin viilatun 60cc läppäpytyn, tehoputken ja 20mm kaasarin. Jumalauta se oli hieno tunne kun pevikka lähti ku hauki rannasta ja kaverit katto kateellisena perävaloja. Sillon ei ollu puhelimissa gbs eikä tarkkoja nopeuksia tiedossa mutta 80kmh rajoituksen autotiellä pääs autoista ohi suht helposti. Sanoisin että tuo mopon virittäminen muutti minua ihmisenä itsevarmemmaksi ja nosti kaveriporukan hierarkiassa ylöspäin. Poliisejahan sai sitten ajella karkuun kerran viikossa mutta sehän oli meidän kaveriporukassa muutenkin parasta hupia.
 
108km/h omalla mopolla kevarin mittarin mukaan. Näin vanhempana kun miettii että ne hemmetin kottikärryn pyörän kokoiset renkaatkin on spekattu paljon pienemmille nopeuksille, jarruista nyt puhumattakaan.

Itselläni on tytär niin toivon että stereotypiat siinä mielessä toimii että vakkari kelpaa sen muutaman vuoden ennen autoa
 
Älä ny mitään pärisevää osta. Naapurin tytöllä toista kesää sähköskootteri. Kunnollinen skootterin näköinen, kulkee 45kmh. Toimintamatka 60-70km. Harvemmin sitä teini ajelee töölöstä hyvinkäälle johon toi range riittää. Kiihtyy ja kulkee. Ei tarvi tankata, yöksi töpseliin ja aamulla matkaan. Ei paljoa sähköä vie.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom