Skoda Scout 4X4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TLP

Liittynyt
31.3.2006
Viestejä
4 857
Onko tästä vimpstaakelista kokemuksia ?

Hivenen samaa kuin Allroadissa, tosin ei säätyvällä alustalla tmv. mutta kuitenkin suhteellisen soveltuvilla varusteilla tuon sais about 41k€ hintaan.
Fiksumpaa hankkia samanhintainen pari vuotta ja 100tkm ajettu Allroad, vai uusi Scout ?

Kokosin mallin, mikä noista vois olla se lisävarustelistan kanssa soveltuva:

8D8D_270x135.jpg


hinta: 41 360 €
Octavia Combi Scout 2.0 TDI DPF 4X4
moottori2.0 TDI DPF 4X4
sisustusOnyx Onyx/Musta-musta/MustaväriStorm Blue, metalliväri (530 €)
lisävarusteetBluetooth-matkapuhelinvalmius Premium (rSAP) (720 €)
Irrotettava vetokoukku (750 €)
Kattokaiteet, hopean väriset (210 €)
Murtohälytin, jossa sisätilantutka, akkuvarmennettu sireeni, kallistusanturi (325 €)
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, nelipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) (265 €)
Navigointilaitteisto Amundsen (735 €)
Pysäköintitutka - taakse (500 €)
Sähköisesti säädettävät etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla (1 325 €)
Sisäänpäin taitettavat, automaattisesti tummentuvat sivupeilit muistisäädöllä (315 €)
Sound-System (525 €)
Tavaratilan välipohja, jonka alla säilytystila (220 €)

Tietenkin tuohon sais ripauksen enemmänkin menemään, mutta onko parempi navigointi ja Bose-audio hintansa väärti ?

Nyt scoutin omistajat risuja ja ruusuja autosta ??
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tavallisella farmarilla on tullut ajeltua nyt jokunen tuhat kilometria ja scoutilla koeajon verran. Kyllä tolla nelivedolla auraamattomia metsäteitä menee jos ei pohjasta jää kiinni. Alroadiin jos vertaa niin kyllähän se audin 2.5 v6tdi ja jousitus on vielä kuuluisampi vioistaan kuin tuo 2.0tdi. Lisäksi dieselverossa ja käyttökustannuksissa olettaisin skodan vievän kohtuu selkeästi. Lisävarusteista nuo paremmat audiot on omasta mielestä rahan väärti.
 
Tavallisella farmarilla on tullut ajeltua nyt jokunen tuhat kilometria ja scoutilla koeajon verran. Kyllä tolla nelivedolla auraamattomia metsäteitä menee jos ei pohjasta jää kiinni. Alroadiin jos vertaa niin kyllähän se audin 2.5 v6tdi ja jousitus on vielä kuuluisampi vioistaan kuin tuo 2.0tdi. Lisäksi dieselverossa ja käyttökustannuksissa olettaisin skodan vievän kohtuu selkeästi. Lisävarusteista nuo paremmat audiot on omasta mielestä rahan väärti.
Kumpaakin ajaneena Allroad vie tämän kisan 6-0. Audissa siis 3.0 tdi vs. Skodan 2.0. Ajo-ominaisuudet Audissa aivan loistavat. Ajomelu Skodassa huomattava verrattuna Audiin. Audissa Torsen neliveto vs. Haldex. Laatuvaikutelma Audille 6-0.
Itse valitsisin uusi korisen Allroadin tietty. Hinta saattaa tosin karata hieman korkeammalle. Autona kuitenkin eri planeetalta verrattuna Skodaan.
 
Hinta saattaa tosin karata hieman korkeammalle.

No juu, onhan tuossa jo 2006 vuoden 3.0 TDI:hin verrattuna 70tkm ja 20k€ eroa :D

http://tinyurl.com/ahb4fr

Noita 2.5 TDI:tä ja 2.7 Bi-Turboa, eli vanhempaa Allroadia löytyy jo suht' vähän ajettuina ja alle 40k€ hinnalla enemmänkin. Tätä uutta korimallia ei juurikaan alle 55k€, vaikka karsisi pienemmäksi tuon koneen tuosta.
Tosin kun raksin tuolla lähes kaikki lisävarusteet ja tein tuliterän Allroadin, niin hinta oli +120k€.
Aika hyvin tuo näemmä pudottaa hintansa ;)
 
Onhan Audit hienoja - merkkinä mun suosikkeja - mutta nimenomaan Allroad ei kyllä kovasti viisaria väräytä. Q7 sitten jos korkealta haluaa katsella :)
Kollegalla oli juuri tuollainen muutaman vuoden vanha Allroad - tosin sillä 4.2 kasibensakoneella - ei herättänyt sitten minkäänlaisia omistushaluja. Ei edes tuntunut liikkuvan mihinkään vaikka oikeasti liikkuukin. Todella, todella raskaan tuntuinen auto negatiivisessa mielessä. Ja yhdellä asiakkaalla oli sellainen 2.5v6 tdi Allroadissa - sitäkin ajoin ja liikkui vielä raskaammin, eikä säväyttänyt ollenkaan, vaikka vääntöä luulisi olevan myös perstuntumassa.
Skodasta valitettavasti ei mitään kokemuksia - eikä tule koska on todellisuuspohjaa vailla oleva asennevamma :)
 
Onhan Audit hienoja - merkkinä mun suosikkeja - mutta nimenomaan Allroad ei kyllä kovasti viisaria väräytä. Q7 sitten jos korkealta haluaa katsella :)
Kollegalla oli juuri tuollainen muutaman vuoden vanha Allroad - tosin sillä 4.2 kasibensakoneella - ei herättänyt sitten minkäänlaisia omistushaluja. Ei edes tuntunut liikkuvan mihinkään vaikka oikeasti liikkuukin. Todella, todella raskaan tuntuinen auto negatiivisessa mielessä. Ja yhdellä asiakkaalla oli sellainen 2.5v6 tdi Allroadissa - sitäkin ajoin ja liikkui vielä raskaammin, eikä säväyttänyt ollenkaan, vaikka vääntöä luulisi olevan myös perstuntumassa.
Skodasta valitettavasti ei mitään kokemuksia - eikä tule koska on todellisuuspohjaa vailla oleva asennevamma :)

Q7 ois ihan bueno, meikäläisen haave, mutta tuo hinta ei sitten tee yhtään mahdollisuuksia sen ostoon. Nykyinen Volkkarin Golf 1.6 03 Variant bensa ei mikään raketti ole, mutta hyvin silläkin ollaan liikuttu tien päällä. Eihän tuota Allroadia saa noin hitaana ollenkaan, jollei jätä 1-2 sylinteriä myyjälle siitä moottorista :eek::D

Toi 2.5 TDI Allroad vois olla jotakuinkin sellainen mikä on tuossa vaihtoehtona. Pitää varmaan käydä hivenen ajelemassa noita.

Minkäslaiset vikalistat noista löytyy, siis Scout vs. Allroad ?
 
Kyllähän se ihan totta on että täysin eri luokan autoista on kyse laatuvaikutelman, äänenvaimennuksen ja varustelun suhteen. Itse lähinnä ajattelin ylläpitokustannuksia ja sitä että tuohon rahaan uusi on aina uusi. Audiinkin jos ruvetaan tekemään isompaa remonttia niin siinä lompakkoa vituttaa. Normiajossa nyky haldex on mukavampi mutta kyllähän se torsen paremmin etenee.
 
Vikalistoista:

Audissa:
Noista 2.5 v6 tdi koneista tuppaa nokka-akselit olemaan aika valmiit 200tkm kohdalla(voiteluongelma?), joistain olen myös kuullut ja nähnyt laatikoita remontoitavan. Tuo jousitus ilmeisesti on myös joissain yksilöissä aiheuttanut pientä jumppaa.

Skodassa: Turboja tuntuu noista pumppareista menevän, samoin tandempumppuja/tiivisteitä(tekee esipaineen pumppusuuttimille,löytyy sylinterikannesta). Joistain menny myös suuttimia. Korjaantunut ilmeisesti jonkin verran uudempiin. Ja nämä yleensä kans reilummilla kilometreillä. Lisälämmitin on kyllä ehdoton varuste pumppariin.
 
Vikalistoista:

Audissa:
Noista 2.5 v6 tdi koneista tuppaa nokka-akselit olemaan aika valmiit 200tkm kohdalla(voiteluongelma?), joistain olen myös kuullut ja nähnyt laatikoita remontoitavan.

Näin on, Volkkarin (Audi, Skoda) 2,5 litrainen diesel veekuutonen on sellainen mylly, että vähänkään enemmän käytettynä kannattaa kiertää kaukaa. Pelkkä perusteellinen huolto hihnanvaihtoineen kustantaa pari tonnia! Audi palstallakin joku juuri tilitti kyselleensä huoltohintaa 180 (?) tkm isoon huoltoon. Merkkiliikkeessä 2200 euroa ja ei merkkiliikkeessä 1800 euroa. :hyvä:

Todellakin huoltohintaa, ei koneremontin hintaa. :eek:

Sitten kun nokka-akselit todetaan samalla kuluneiksi ym. pientä laittoa, niin laskua tulee 5.000 euroa! :david:

Jos katsoo käytettyjä Vaggineita, niin 2,5 V6 TDI koneellisia autoja saa yleensä jopa halvemmalla kuin muutoin vastaavia malleja 1,9 TDI neloskoneella varustettuja. Sama pätee myös saksalaisiin hintoihin Mobilesta katsottuna. Tuolle hinnoittelulle on todellakin syynsä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonko ajat vuodessa? TSI voisi olla parempi valinta, tuon pumppari koneen vääntöalue on vähän pöljä. Lisäksi pääsisi eroon traktori-äänistä.

Vanhan audin unohtaisin saman tien jo aiemmin mainittujen huoltohintojen takia. Remontit sattuvat sitten jo oikeasti. Octavian arvonlasku taas on niin vähäistä ettei sitä juuri kannata käytettynä ostaa. Uutta ostaessa pitää vaan muistaa että varusteiden jälleenmyyntiarvo on pyöreä nolla. Ts. kannattaa unohtaa navit yms. tai sitten hyväksyä se tosiasia ettei niistä saa mitään vaihdossa. Vaikkakin sound system on ehdottomasti hintansa väärti. :D
 
40 tonnilla saa jo mukavaa maasturia, semmoinen suoraan. Volvoista kannattaa pysyä kaukana jos ei halua astua eläkeläisen maailmaan. Voi helvetti miten pappafiilis semmoisessa on. Uusin crossover maasturi tosin on aika cool.
Samoin saa myös kivan pikkusportin mutta sellainen ei liene hakusessa.
 
Samoin saa myös kivan pikkusportin mutta sellainen ei liene hakusessa.
No jos Tipe pikkusporttia hakisi, niin tuskin se kyselisi nelivetoista maavaraisempaa täällä. Mutta joo, suoraa maasturiin kun metässä menee anyways. Meitsi on ihastunut nyt Jeepin Cherokeen, semmoinen Tipsukalle heti. Ostan perässä kanssa.
 
No jos Tipe pikkusporttia hakisi, niin tuskin se kyselisi nelivetoista maavaraisempaa täällä. Mutta joo, suoraa maasturiin kun metässä menee anyways. Meitsi on ihastunut nyt Jeepin Cherokeen, semmoinen Tipsukalle heti. Ostan perässä kanssa.



Ootko Mike käyny ajamassa jo? jos et oo ni ei kannata mennäkkään muuten sen joutuu ostaan heti..
Aivan hemmetin hyvä auto.
 
Zone-sarja -42%
Jos nyt saa ehdotella vielä niin kannattaisi ehkä käydä katsomassa Subaru Outbackia sillä uudella 2.0 boxer-diisselillä. Startissa ainakin tykkäsivät http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=117186. Lähtöhinnat vähän yli 30 tonnia ja tolla 41 tonnilla saa jo TODELLA runsaan varustelun. Ei se nyt tollaselle Audille pärjää, mutta Octavian kanssa ainakin samaa kastia. Ja toi boxer kone on kuulemma aika bueno.
 
Jos nyt saa ehdotella vielä niin kannattaisi ehkä käydä katsomassa Subaru Outbackia sillä uudella 2.0 boxer-diisselillä. Startissa ainakin tykkäsivät http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=117186. Lähtöhinnat vähän yli 30 tonnia ja tolla 41 tonnilla saa jo TODELLA runsaan varustelun. Ei se nyt tollaselle Audille pärjää, mutta Octavian kanssa ainakin samaa kastia. Ja toi boxer kone on kuulemma aika bueno.



Ei paha valinta jos automaatilla saa se manuaali laatikko mikä Foressa oli on ihan vitun paska!

jännä juttu olen käynyt 2 kertaa ajamassa uuden diesel Foren 1 ssä oli todella paljon paremman tuntuinen automaatti vaikka pitäisi olla täsmälleen samat.
 
:offtopic: vielä tosta 2.5TDI:stä niin ku olin oppipoikana yhdellä korjaamolla tossa vähän aikaa sit ja huollettavaks tuli audi tollasella koneella, niin se mun "opettaja" sanoi että ei tarvii olla varakas että voi ostaa sellasen, vaan että sitä on varaa huoltaa. kuulemma juurikin vikoja aika paljon, ja kalliita sellaisia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom