Skoda Scout 4X4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Q7 ois ihan bueno, meikäläisen haave, mutta tuo hinta ei sitten tee yhtään mahdollisuuksia sen ostoon. Nykyinen Volkkarin Golf 1.6 03 Variant bensa ei mikään raketti ole, mutta hyvin silläkin ollaan liikuttu tien päällä. Eihän tuota Allroadia saa noin hitaana ollenkaan, jollei jätä 1-2 sylinteriä myyjälle siitä moottorista :eek::D

Toi 2.5 TDI Allroad vois olla jotakuinkin sellainen mikä on tuossa vaihtoehtona. Pitää varmaan käydä hivenen ajelemassa noita.

Minkäslaiset vikalistat noista löytyy, siis Scout vs. Allroad ?

Joo kuten sanottu liikkuuhan se Allroad, se ei vaan todellakaan tunnu siltä.

Suosittelisin itsekin kokeilemaan Subben Outbackin. Loistoneliveto, maavaraakin, silti henkilöautofiilis jos sellaisesta tykkää. Edullinen hinta, paljon varusteita. Hyvä dieselmoottori jos sellaista haluaa. Käsittääkseni ei vielä saa tosin automaatin kera.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Maasturi ois ihan kiva, mutta hinta-kulutus-metsäkelpoisuus suhde ei nyt omalla kohdalla törmää yksiin. Mulle riittäis periaatteessa XC70, tosin D5 koneella hinnat alkaen on kova ja Allroad uudempana mallina on sitä myös. Audi on tosiaan selkeästi hinnakkain, sitten tulee XC ja näemmä tuo Skoda on järkihinnoissa. Käytettyjä en ole vielä edes kurkkinut.

Kulutus kun saadaan kuristettua tuonne 5-6l/100km väliin, niin kiinnostus kohoaa. Kilometrejä tulee paljon, alkaen 40 000 vuodessa, joten tuosta voi jo osviittaa miettiä, miksi en innostu esim. Mitsubishin Pajeroista tmv. isoruokaisista maastureista. TSI-koneet vois ehkä täällä kapinoida kokonaiskustannuksiltaan aika liki dieseleitä, joten sekään ei mahdoton vaihtoehto ole.

Jos hakisin vain maastokelpoista, niin en miettisi hetkeäkään mikä se olisi. Toyota 4Runner, simppeli 3.0 TDI-koneella oleva (näitäkin silloin tällöin tarjolla, normaalisti 2.4 TDI). Halvat varaosat, ei turhaa nykyaikaista elektroniikkaa, eli pystyy korjaaman itse ja noi vehkeet kulkee aika uskomattoman hyvin kun mennään tieltä pois. Minne tuolla ei pääse, sinne voi mennä sitten kävellen =)

Loppupelissä tuo Audi ois sitä munanjatkehommaa, tosin varmasti käyttökokemukseltaan liikenteen seassa mukavin näistä. Mulle kuitenkin auto on enimmäisarvoltaan työväline, jolla siirtyään paikasta A paikkaan B ja mielellään ajetaan takaisinkin. Skoda on varmasti ihan bueno, ainakin sitä on kehuttu. Volvon V70:stä olen ajellut D5 koneella ja sanotaanko, että se on maantien päällä aika mukava kapistus. Mulle ei pappafiilis merkkaa mitään, itse viihdyin mainiosti ko. auton ratissa viime syksynä +2500km matkan. XC70:stä en ole ajanut.

PS. katselin noita Volvon XC70:iä, niin n. 50tkm ajettuja D5 Ocean Raceja rupeaa saamaan tuon alkutekstin Scoutin hinnalla. Noissa OR-malleissa varustelukin on aika kohdillaan.
 
Suosittelisin itsekin kokeilemaan Subben Outbackin. Loistoneliveto, maavaraakin, silti henkilöautofiilis jos sellaisesta tykkää. Edullinen hinta, paljon varusteita. Hyvä dieselmoottori jos sellaista haluaa. Käsittääkseni ei vielä saa tosin automaatin kera.

Itekkin ton testanneena voin suositella. Ei oikein pahaa sanottavaa löytynyt.
 
Lisälämmitin on kyllä ehdoton varuste pumppariin.

Skodassa oleva vastusjärjestelmä ilmakanavissa pitää huolen siitä, ettei polttoainekäyttöistä lisälämmitintä tule ikävä, jos ei tarvi sitten jotain ajastettua systeemiä. Vastukset eivät vaadi myöskään samaa määrää korjaamista/huoltoa kuin pa-lisälämmitin.
 
Skodassa oleva vastusjärjestelmä ilmakanavissa pitää huolen siitä, ettei polttoainekäyttöistä lisälämmitintä tule ikävä, jos ei tarvi sitten jotain ajastettua systeemiä. Vastukset eivät vaadi myöskään samaa määrää korjaamista/huoltoa kuin pa-lisälämmitin.

Mullakin on tuo pumppiskone Outlanderissa ja väittivät siinä olevan jokin vastaava vastussysteemi - eikä kertaakaan ole tullut vielä webastoa ikävä. Muutamassa minuutissa puskee ihan hyvin jo lämpöä - myös nyt yli 10 asteen pakkasilla tuli koettua jopa ilman lohkolämppäritolppaa. Ja kotipihalla tolppaan kiinni ja 40 euron defa sisälle niin vallan mukava hypätä siihen aamulla.
 
Zone-sarja -42%
Se tuossa lisälämmittimessä on etuna että koneessa on lämmöt lähes käyntilämpötilassa jo puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Vaikka lämmitin muutaman desin ainetta viekin niin kyllä itselläni kulutus 70km työmatkalla on laskenut merkittävästi. En usko että se moottorillekaan huonoa tekee. Yleensä lämmittimet oikuttelee lähinnä pitkän käyttämättömyyden jäljiltä.
 
Yleensä lämmittimet oikuttelee lähinnä pitkän käyttämättömyyden jäljiltä.

Toinen ongelmien syy on "liiallinen" käyttö. Jos ajaa vajaan varttitunnin työmatkaa, niin webasto/eberi tuntuu todella mahtavalta varusteelta - ainakin ensimmäiset viikot.

Sen jälkeen saakin mennä bussilla töihin, kun auton akku on kuollut!

Nyrkkisääntönä autolla on ajettava vähintään yhtä kauan kuin lämmitin on pöhissyt.
 
Toinen ongelmien syy on "liiallinen" käyttö. Jos ajaa vajaan varttitunnin työmatkaa, niin webasto/eberi tuntuu todella mahtavalta varusteelta - ainakin ensimmäiset viikot.

Sen jälkeen saakin mennä bussilla töihin, kun auton akku on kuollut!

Nyrkkisääntönä autolla on ajettava vähintään yhtä kauan kuin lämmitin on pöhissyt.
Tietenkin se kuluttaa myös akkua, mutta pahempi lämmittimen hajottaja on uusissa autoissa (ainakin diesel-Volvoissa) polttonestelämmittimen suorakäynnistys aina, kun kone on alilämpöinen tietyn ulkolämpötilarajan alittuessa (olisko jotain -5 - 10C). Käytännössä siis Volvon oma "Webasto" käynnistyy pakkasilla aina puskemaan lisälämpöä ja varsinkin lyhyessä kaupunkiajossa palokammio ei lämpene niin paljoa, että karstat palaisi pois, ja sitten tulee ongelmia toiminnan kanssa. Monesti noista täytyykin softasta kuitata automaattikäynnistys pois.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom