Skeittaatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
Dopey sanoi:
Oma poika ruinasi skedevehkeet ja ostin ne viime kesänä (lauta, kypärä ja syndit). Mihin aikaan olette tuon aloittaneet? Oma skidi on ekaluokkalainen eikä ihan näytä koordinaatio vielä riittävän mikä tietty vei motivaationkin samantien.

Oisko jotain hyviä linkkejä nettiin noiden iisimpien temppujen opetteluun? Tenavat täällä on kaikki aika pitkällä jo tuossa touhussa, joten pitäis jeesata vähän tenavaa alkuhankaluuksien yli. Jos jäisi koukkuun niin hyvää liikuntaahan tuo olisi.

Ekaluokkalainen on mitä parhaimmassa iässä, kun alottaa skeittaamaan. Alotin itse suunnilleen 9-vuotiaana. Siihen on montakin syytä. Niillä on aikaa treenaa, niitä ei satu niin paljon, kun tämmöstä reilu 80 kiloista, jos mätkähtää kyljelleen ja se energisyys. Skidinä jakso vaikka 12 tuntia skeittaa jossain parkissa, nykyään alkaa olla tunnin kahden sessareiden jälkeen ihan puhki.

Skeittaus vaatii pitkää pinnaa ja sitä lautaa pitää kyllä rakastaa, jos jotain haluaa oppia.

Toiset oppii nopeemmin kuin toiset. Ensimmäiseksi jos ihan alottelija on, niin kannattaa oppia kunnolla potkimaan vauhtia sillä skeitillä. Se että hallitsee sen niin, että osaa käyttää sitä skeittiä kulkuvälineenä kuten vaikka polkupyörää. Jos faija lähtee lenkkeilemään, niin poika rullaten vierellä vaan. Alussa se on hankalaa ja voi viedä kuukaudenkin, että sellanen kruisailu alkaa sujumaan.

Kun pääsee kunnolla liikkeeseen, se antaa fiilistä. Sitten kun lauta ohjautuu jaloissa hyvin, voi vaikka alkaa opetella sitä ollieta, eli hyppyä maasta. Ja erilaisia shovet-teja. Lauta kääntyy siellä jalkojen alla.

Yleensä näkee, kun pikkupojat yrittää heti alotettuaan kaikkia vaikeita temppuja (esim. flippejä) lähes paikaltaan ja kuitenkin se vaikeus tappaa motivaation aika nopeasti ja sitten ne lopettaa. Vaikuttaahan niillä tietenkin se sosiaalinen paine opetella vaikeat temput heti, vaikka pitäis vaikka laskea mäkiä vielä.;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Skeitannu oon noin 4 vuotta mutta nyt talvella ei oo tullu kertaakaan rullattua. No onpahan ainakin intoa kevääksi. On se kyllä pirun mukavaa hommaa vaikka ihan vaan rullailla ympäriinsä. Kevättä odotellessa :kuola:

Muutama vuosi sitten kävin koulussa laudalla jne...manuaali ainoa temppu minkä osasin.

Olisiko helppoja kuvallisia temppuohjeita missään? Jos vaikka viitsisi opetella.

skeittasin viime kesän.. ja ajattelin kesällä jatkaakin :D viime kesän anaalityrä saldo on skraaduja 100000 ja jokunen aivo tärähys.... nii ja 2xmurtunut nilkka ku yritin flipil heittää 6 rappusta ennen ku sain 2 dekkii olliee ees :P no opinhan mä fs popparin ja bs popparin ja heel flipin jotenkuten :) vahingos meni myös body flippi jonku kerran.

Skeittaisin jos osaisin :) Junnuna tuli yritettyä skeittausta useampikin vuosi. Ainoat mainittavat muistot keskittyy mustelmiin, ruhjeisiin ja murtumiin, eli aika onneton olin tuossa hommassa.
Sitten kun 'ekat' lumilaudat saapui suomeen niin se vei mukanaan&skeittaus jäi ja sillä tiellä ollaan vieläkin.
Laitailussakin vapaalasku&cruisailutyylinen on se oma juttu. Tosin vauhti ja crossi kiehtoo myös. Ehkäpä siitä syytä että seiskoja sain parhaimmillaan vaan vedettyä joten fs puoli ei niin kiehdo. Ja itseasiassa lautailusta juontaa juuret mut saliharrastuksen aloitukseenkin. Paikat alkoi olla niin huonossa kunnossa että 'kuntoutusta' tarvittiin ja menin salille.

ps. muistan vieläkin elävästi kun Rad Mike veteli jo 80-luvulla Keravalle rakennetussa upouudessa skeittirampissa. Samalla reissulla kokeili mun jotain halpis skeittilautaa, veti olliet ja tuloksena kaksi-osainen dekki :D

Nicho sanoi:
Mun yks kaveri katoo lehmän viime kesänä

Aika kova hemmo, varsinkin kun lehmät nukkuu makuuasennossa.

Mä olen oikeasti kaatanut lehmän. Otin päästä kiinni ja väänsin maahan. Pisti ihan "vähän" vastaan. Se ei uskonut ilman. :rolleyes:

Kerran yritin skeitata. Lauta llöytyi sen jälkeen joesta. Joe ei pitänyt.

Inska sanoi:
Skeittaisin jos osaisin :) Junnuna tuli yritettyä skeittausta useampikin vuosi. Ainoat mainittavat muistot keskittyy mustelmiin, ruhjeisiin ja murtumiin, eli aika onneton olin tuossa hommassa.
Sitten kun 'ekat' lumilaudat saapui suomeen niin se vei mukanaan&skeittaus jäi ja sillä tiellä ollaan vieläkin.
Laitailussakin vapaalasku&cruisailutyylinen on se oma juttu. Tosin vauhti ja crossi kiehtoo myös. Ehkäpä siitä syytä että seiskoja sain parhaimmillaan vaan vedettyä joten fs puoli ei niin kiehdo. Ja itseasiassa lautailusta juontaa juuret mut saliharrastuksen aloitukseenkin. Paikat alkoi olla niin huonossa kunnossa että 'kuntoutusta' tarvittiin ja menin salille.

ps. muistan vieläkin elävästi kun Rad Mike veteli jo 80-luvulla Keravalle rakennetussa upouudessa skeittirampissa. Samalla reissulla kokeili mun jotain halpis skeittilautaa, veti olliet ja tuloksena kaksi-osainen dekki :D

Rääd on elävä legenda!! Mies joka ei osaa dekkaa ja tykittää monen sponssin alla! Letkee hemmo vielä.. Kaikki rispektit hänelle.

Meikä on skeitannu kersasta asti enemmän tai vähemmän. Nykyään tosin jo aika läskihommaa ku painoa ja pituutta liikaa ja liian kankea tohon hommaan. Joka kesä kuitenki tulee vähä flätillä käytyä ja vieläkin menee kaikki normi filipit ja sitte myös 360flippi ja fs flip ja tommosta :D

Doddiih asiaa. Itse kanssa joskus skeitannut 15vuotiaaksi asti ihan hulluna ja nyt lähti uusi kipinä kun rakennettiin uusi halli ja olin siinä sitten mukana ja sen jälkeen jäin siihen töihin valvojaksi niin nyt tulee sitten skeitattua työn puolesta joka päivä/aika paljon.. Hyvin on kyllä lähtenyt taas uudestaan vuosien tauon jälkeen laji käyntiin. Ihme ja kumma kyllä.. Jotenkaan ei olisi uskonut jossain vaiheessa enää edes koskevansa skeittilautaan.! mutta mukavaa puuhaa joka tapauksessa edelleen!! Välillä on kyllä vähän poikki kun käy ensin salilla ja siitä sitten "töihin" eli skeittaamaan kun ei osaa olla rullaamatta kuitenkaan koko päivää.. Vähän on aina jotakin yritettävä. :) Tosiaan itelläkin oli mitat hieman erilaiset aikoinaan skeitatessa eli jtn 160cm ja 45kg.. Nykyään 182/~80kg. Mutta eipä tuo kun ei ole ylimääräistä kuitenkaan sinällänsä tullut kehoon niin ole mitään muuttanut ja suht ketterä olen vielä vaikkakin ehkä hieman kankeampi tyyli on nykyään laudan päällä. :P Aluksi oli kyllä heti hiki kun oli hetkenkin laudan päällä mutta nyt on varmaan kunto parantunut rullatessa niin mitäpä sitä sitten lopettamaan sen vuoksi että lihasmassaa menee hukkaan koska en kuitenkaan halua isoksi mötiksi vaan lihakset kelpaa ja suht solakka kondis on aivan hyväksyttävä. Vanhana ehtii sitten lihoa ja levätä.. :D Tuli mieleen googlettaa pakkotoisto ja skeittaus koska tiesin että muitakin harrastajia on pakko olla/ollut itse kyllä taidan olla paikkakuntani ainut salilla käyvä skeittaaja.. :o

Muutaman kesän skeittasin joskus ennen yläaste ikää. Nyt ei ole piiitkään aikaan tullu kokeiltua, mutta veikkaan että pienellä treenillä ne kickflipit ja muut perus jutut onnistuis vielä :) Mahtavia aikoja oli kaikinpuolin.

Joskus skeittasin, tai no jotain sinne päin heilumista se ainakin oli. Kyllähän mä jonkun tempun osasin sillon, ehkä vieläkin. Mutta laudan päälle en kyllä silti meinaa ihan heti nousta. :D

Homojen hommaa.

Itse olen skeitannut jostain 11 veestä asti.

Good ol' times...

61558_161043173909648_100000119008235_554324_3312066_n.jpg

205155_220328987981066_100000119008235_995297_612960_n.jpg

Se on raskasta olla paras.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom