Skeittaatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rafael30 sanoi:
En varsinaisesti skeittaa, mutta vastustan kyllä jyrkästi koko hommaa.
Oletko kenties vaksi?;)

Meikäläinen kanssa tuli skeitanneeksi sellaiset 12-13 vuotta tonne 23 ikävuoteen asti kenties, nyt ei pariin kolmeen kesään oo tullut väännettyä ollenkaan. Lumilautailu on ollut kuvioissa saman ajanjakson, tosin tänä talvena lumenpuutteen takia en käynyt mäessä kertaakaan (olen Meksikossa vaihdossa 12.5. asti :D )

Hemmetin hauskaa hommaa tuo, vaikka itse en koskaan karmean tekninen ole ollut. Enemmän tykkäsin lumilautailutyylisestä skeittauksesta eli isoja ollieita ja gräbejä, jotain perusflippejä ja sen sellasta. Aina olin melko paska skeittaamaan.

Tänä kesänä oon ajatellut, että johonkin parkkiin tai muuhun mestaan vois mennä kruisailemaan ja pumppailemaan, jos vaikka jotain old-school kikkoja opettelis, joku nosestalli tai -picki indyllä bs tai fs 180 out johonkin sopivaan reunaan tois varmasti aika kingin fiiliksen loppuviikoksi. :)

Pitääkin ehdottaa parille kaverille että lähetään kesäkuussa kruisimaan!

Tromm sanoi:
Kuinka moni täällä skeittaa? Itsellä tuli pidettyä parin vuoden tauko mutta nyt oon jatkanut. Oonkin saanut jo kolme dekkiä paskaksi kahden kuukauden sisällä, suurelta osin korkeamman elopainoni takia. Mutta kivaa on!
Melkeinpä ainoa häiritsevä ja ikävä juttu mitä en muistanutkaan on vartijat jotka ajavat meidät pois melkein joka paikasta. Mutta eipä siinä mitään, pitää vaan odotella että häipyvät ja mennä takaisin. Lainsuojatonta touhuahan tämä on ja siksi niin :rock:

Perkele sanon minä. :D

KONE-MASIINA sanoi:
ps. Rad Mike on kovempi ku Cutler.

Siinä mielessä onnekas asema tämän asuinpaikan kannalta, että Rad Mike on tuon lähi "kaupungin" lokaaleja. Virkkalan hallilla joskus rullatessa Miken saattoi usein nähdä siellä. Skeittauksesta käytettäessä sanaa puskea, antaa Mike kyllä ihan uuden merkityksen tolle sanalle. Sen rullaus on tosiaan hundra prosent puskemista isolla P:llä. :D :whip:

Nämä jotkut virkkalan pojat on kyllä onnekkaassa asemassa, sillä jos pääsee sellaseen asemaan, että saa avaimet hallille, niin sinne voi mennä vaikka yksin rullailemaan, koko halli vapaana. Oli se mukavaa, kun joskus lähdin sinne skeittaamaan ja tyyppi vaan käveli sisään halliin ja vissiin kolmestaan oltiin siellä tosi kauan. Ei paljoa tarvinnut jonotella. :thumbs: Eihän se todellakaan mikään Kontula ole, mutta näppärä pikku halli kuitenkin.

Kuudes kesähän tuo ois alkamassa rullailun saralla. Talvet on ollu aina vähän hiljaisempii, mutta kesät rullataan aamusta iltaan.

Aikoinaan tuli reipas 10 vuotta harrastettua. 20 ikävuotta ku tuli täyteen niin unohtui tuo puuha. Lumilautailu on edelleen mukana kuviossa. Oikeastaan aloittelin silloin, kun skeittaus (uudelleen) tuli Suomeen.

Tullu kans muutama vuos sitten harrasteltua, mut ei ollu tarpeeks "vikaa" päässä jatkaa ja salikin vei voiton siinä vaiheessa.. Skeittaus kyllä vaatii jonkunlaista kuntoa ja käy varmaan aika hyvänä aerobisena treeninä. Mut skeittaus on vaan niin hieno laji, monet ei sitä edes tajua. Kaupungilla pitää aina pysähtyä seuraamaan jos joku yrittää jotai hienoa temppua monta kertaa, ja sit lopulta onnistuu.. Kunnioitus kaikille skeittaajille, siis oikeille skeittaajille..

Tottapa totta, ei löydy kovin montaa lajia jotka vaatisivat yhtä täydellistä vartalon hallintaa kuin skeittaus, teknisimmillään.
Ne marginaalit tempun onnistumisen ja täydellisen epäonnistumisen välillä on niin pienet, että mulla ei koskaan kärsivällisyys eikä motoriikka riittäneet niihin teknisempiin juttuihin, saati sitten johonkin 360flip crooked grind-komboihin. :D

Skeittauksessa kaikkein viehättävintä on juuri sen vaikeus. Se on niin palkitseva tunne ku on jotain temppua vääntänyt "useamman" kerran ja kun sen viimein saa päälle :D

Omasta mielestäni kaikkein hauskinta on juuri ne tekniset trikit. Yhtä flättikurbia jaksaa vääntää useita tunteja päivässä, päivä toisensa jälkeen eikä siihen kyllästy millään. :)

Jep tuli skidinä skedettyy about 10vuotta ja sit uusiks 96-97 vähän settiä. Sittemmin jääny koko homma. Harmi sillä on erittäin hyvä laji ja vaatii hyvää oman rungon hallintaa. Lisäks on tullu tykitettyy minareilla ihan viime vuosiin saakka ja breaktanssi ollu kuvios mukana 20 vuotta.

Nyt kun on tullu saleiltua, niin hommat hieman vaikeutunu=> lisäpaino+jäykkyys.
Tosin voima auttaa tos breakin powermove osios.

Hoku sanoi:
Kun tuohon rullaukseen pääsee oikein kunnolla vauhtiin niin perkele, siitä ei helpolla irti lähdetä. Jotka skeittauksesta lähtee, harvoin kovin pitkälle lähtee Näinhän se ukkikin virkkoi.

Näinhän se menee. On tullut huomattua, että yhtä vaikea laji lopettaa kokonaan kuin tupakointi - aina ratkean uudelleen.

Vuonna 1992 alotin rullaa. Kovimmat vuodet on menny ohi ja taukovuosiakin ollu muutama, mutta nyt on taas tullut uudelleen rullattua viime kesästä. Tänään olin Kontulan hallilla vähän pomppimassa, olliee, shovettejä, 180 ollieita ja sellasta lepposta kruisailua.

Helvetin kivaa hommaa, kun ei turhaan kiristele. Skeittaa itselleen vain:rolleyes:

En skedee, mut suunnitelmis olis alottaa tossa keväämmällä. Monta vuotta ollu jo haaveena, mut en oo saanut vaan kamoja ostettua. Ylipaino on kans vähän rauhottanut alottamista. Mutta nyt ollaan dietattu, ja dietataan pitkälle kevääseen, jos nyt saisi sitten yhden unelman toteutettua. Oon kyl fanittanu skeittausta jo useamman vuoden, lukenut lehtiä, katsonut leffoja ja muutenkin koittanu seurata skeneä...

reilu kk sitten kävin porukoilla ala kerrassa ja sieltähän löyty 80-90 luvun taitteen PRO 90:nen, ei menny 360 ku koitin, ollie kyl nousi paremmin kuin ikinä:rock:

Neljä vuotta rullailin, kunnes -04 syksyllä lopetin. Puntti meni edelle lähinnä mielenkiinnon puolesta, mutta olihan sitä painoakin jo tullut, ettei sitten oikein lähtenyt.
Oli se kyllä mukavaa touhua, vaikka välillä aika rasittavaa; kesälomaisin joka helvetin päivä rutiini oli kutakuinkin 12.00 ylös ja kokista + sipsiä aamupalaksi, kun samalla katsoin jonkun skedeleffan. Sitten lähdin skeittaamaan ja joskus yhdeksän aikaan illalla kotiin, jonka jälkeen vielä skedeleffa ja lisää kokista.

Itse en koskaan ole lajia harrastanut, lumilautailunkin aloitin vasta muutama vuosi sitten. Suksilla olen laskenut todella paljon ja kauan aikanaan. Oma poika ruinasi skedevehkeet ja ostin ne viime kesänä (lauta, kypärä ja syndit). Mihin aikaan olette tuon aloittaneet? Oma skidi on ekaluokkalainen eikä ihan näytä koordinaatio vielä riittävän mikä tietty vei motivaationkin samantien.

Oisko jotain hyviä linkkejä nettiin noiden iisimpien temppujen opetteluun? Tenavat täällä on kaikki aika pitkällä jo tuossa touhussa, joten pitäis jeesata vähän tenavaa alkuhankaluuksien yli. Jos jäisi koukkuun niin hyvää liikuntaahan tuo olisi.

Allah sanoi:
Oli se kyllä mukavaa touhua, vaikka välillä aika rasittavaa; kesälomaisin joka helvetin päivä rutiini oli kutakuinkin 12.00 ylös ja kokista + sipsiä aamupalaksi, kun samalla katsoin jonkun skedeleffan. Sitten lähdin skeittaamaan ja joskus yhdeksän aikaan illalla kotiin, jonka jälkeen vielä skedeleffa ja lisää kokista.

:kuola: voi sitä villiä nuoruutta... mulla oli samanlainen rutiini lukioikäisenä paitsi että fillarin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom