sjmv

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

slp

Ikä
38
Suorinjaloinmaastaveto:
Mitenkäs suoritetaan "oikein"? :confused:
Tänään sitä jo tein mutta ei ollut kyllä mitään hajua että miten tulisi tehdä.. :D
Pitäisikö jalat olla aivan suorana, vai hieman polvista koukussa niinkuin tänään tein. Jalat suorana en ainakaan saa selkää suoraksi joten tuntuisi hieman tyhmältä vetää selkä kaarella... Tuolla tekniikalla ei kyllä kummosempia rautoja noussut. 3x8 sarjat tein 100kg:lla, mutta varmasti olisin enemmänkin jaksanut.
Eli siis:
-Pitääkö jalat pitää aivan suorana, vai hieman koukussa?
-Kannattaako vetää laatikoiden päältä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Monta eri tapaa tehdä, mutta perusmuodossaan:
- polvet hiukan koukussa
- polvikulma samana koko liikkeen ajan
- selkä EI SAA pyöristyä liikkeen aikana
- Koroketta ei tarvitse ellei ole kunnon ninja
EDIT: - Painot eivät osu maahan toistoissa

Mutta kuten sanottu, tuosta on useita variaatioita joissa luonnollisesti käytettävät painotkin vaihtelevat.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html

Ainakin tuolla näyttäis kundilla pysyvän jalat ihan suorina ja jonkinlainen boksikin on siinä alla.

Mutta ihan asiallinen kysymys, itsekin oon vasta aloittanut sjmv:n muutama viikko sitten ja ihmetellyt sen tekniikan kanssa. Huonoselkäisenä olen myös pelännyt tuota yläselän pyöristymistä.

Itse en ole vielä kovin hyvin saanut tuota liikettä tuntumaan noissa takareisissä eli tekniikka vielä hakusessa :curs:

Itse teen jalat ihan suorina lukossa ja hyvin olen saanut tuntumaan. Riippuu sekin ihan ihmisestä.

Sukulaku sanoi:
Itse teen jalat ihan suorina lukossa ja hyvin olen saanut tuntumaan. Riippuu sekin ihan ihmisestä.

Luulisi, että tuo jalkojen lukossa pitäminen rasittaa niveliä aika saakelisti.

Itse teen niin, että pidän jalat suorana todella pitkään, kun tanko on tarpeeksi alhaalla(polven korkeudella tjsp), koukistan polvia niin, että polvet koukistuu vain tarvittavan määrän. Eli ei mitään kyykkyyn ja takaisin. Tekniikan hakemisessa voi auttaa, jos kokeilee tehdä leveällä asennolla(=hartianlevyisellä), sillä on minun mielestäni todella helppo saada tuntuma takareisiin.

Pitääkin sitten seuraavalla kerralla kokeilla miten itse saan parhaan tuntuman takareisiin.
Kiitoksia vinkeistä :thumbs:

Sukulaku sanoi:
Silloin olet tehnyt sen väärin, mutta toki se sillainkin myös ottaa.

Zone-sarja -42%
neutraali sanoi:
Silloin olet tehnyt sen väärin, mutta toki se sillainkin myös ottaa.

Miten se on väärin jos se ottaa?;)

Kokeilin viimetreenissä ottaa jalat vähän koukussa. Ottihan sekin, mutta oli vähän vaikea pysytellä pystyssä jalkojen tärisistessä todella paljon. Jalat olivat kyllä aika tööt etureisireenin ja koukistusten jälkeen.

Ite pidän polvia koko ajan vähän koukussa. Alaslasku vaiheessa työnnän persettä taakse ja polvien kulma pysyy samana niin tulee takareisiin loistava tuntuma :thumbs: . Ja selkä ei tietenkään saa pyöristyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:

Hyi saatana, kun tekee salilla pahaa kattoa kun joku kiskoo polvet lukossa isoilla raudoilla. Väittäisin, että kyllä tossa polvet menee pitemmän päälle ihmisellä kuin ihmisellä.

Sjmvedossa kannatta kokeilla myös erilaisia jalkojen ja jalkaterien asentoja. Esim. hartialevyinen haara, kantapäät yhdessä ja leveämpi haara-asento. Hyvää vaihtelua tuovat myös käsipainot, tangon sijaan. Nämä variaatiot tosin pakottavat pienempiin painoihin, mutta hyviä silti!

Hyvä nyrkkisääntö on: tanko/painot menee luotisuorassa linjassa ylös alas, helppo kokeilla vaikka smithissä. Polvia ei missään nimessä täysin ojenneta. Ennemmin vähän koukussa.

Sukulaku sanoi:
Miten se on väärin jos se ottaa?;)

Kokeilin viimetreenissä ottaa jalat vähän koukussa. Ottihan sekin, mutta oli vähän vaikea pysytellä pystyssä jalkojen tärisistessä todella paljon. Jalat olivat kyllä aika tööt etureisireenin ja koukistusten jälkeen.
Pidä polvet vähän koukussa ja laske tanko pikkuisen polven alapuolelle ja samalla työnnät siellä ala asennossa persettä vähän ikäänkuin taakse päin(venyttää makiasti takareisiä) ja siitä taas ylös.

JOJ sanoi:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html

Mutta ihan asiallinen kysymys, itsekin oon vasta aloittanut sjmv:n muutama viikko sitten ja ihmetellyt sen tekniikan kanssa. Huonoselkäisenä olen myös pelännyt tuota yläselän pyöristymistä.

IMO tuo hemmo tekee tuon liikkeen päin persettä. Alaselkä pyöristyy, mikä on turhaa ja turhaan liian alas. Boxia ei tarvita. Neutraalin ohjeet kertovat järkevän tavan.

kekexx sanoi:
IMO tuo hemmo tekee tuon liikkeen päin persettä. Alaselkä pyöristyy, mikä on turhaa ja turhaan liian alas. Boxia ei tarvita. Neutraalin ohjeet kertovat järkevän tavan.

Eikä ole ainut liike jossa tekniikan kattominen tuntuu kamalalta. Kattokaapa huviksenne vaikka kulmasoutu tuolta sivulta, on yhtä pahaa katsottavaa. Neutraalin ohjeita minäkin suosittelen.

SledgeHammer82 sanoi:
Eikös tuo ole ihan tavallinen kulmasoutu? Yläselkäänhän tuo liike ottaaa eikä alaselkään. Tuollaista liikettä olen tahkonnut kohta pari vuotta eikä ole selkä ollut ikinä yhtä hyvässä kunnossa.
Joo latseihinhan tuo ottaa mutta tuollaisella kulmalla tuosta tulee myös aika rasittava alaselälle. Pystymmässä asennossa mielestäni parempi, menee treeni paremmin sinne minne pitääkin.

neutraali sanoi:
Joo latseihinhan tuo ottaa mutta tuollaisella kulmalla tuosta tulee myös aika rasittava alaselälle. Pystymmässä asennossa mielestäni parempi, menee treeni paremmin sinne minne pitääkin.

Ei tuota voi noin matalalta tehdäkkään jos on vähääkään isommat raudat käytössä.

Back
Ylös Bottom