Kiva huomata että ootte jaksanu paneutua mun ongelmaan

!
Ensinnäkin, mitä S225T mahtoi tarkottaa selänojennuksilla 1 jalka tuettuna? En ole koskaan tehnyt. Tehdäänkö
etukyykky Smithissä niin että jalat ovat edessä jolloin rasitus kohdistuu enemmän takareiskoille? Entäs mikä on romanialainen maastaveto? Ja vielä: mitä tarkoitat ojennuksella(optional) takareisitreenin yhteydessä? Siis mikä idea siinä on?
Jos takareisiin todella tehoaa parhaiten lyhyet sarjat, niin miksi Fergie neuvoi tekemään 15 toiston sarjoja?? Enkä oikein tajunnut mitä ajoit tuolla jalkaohjelmalla takaa. Molemmilla kerroillahan on samat liikkeet kyykkyjä ja sjmv ja hyväähuomenta-liikettä lukuun ottamatta.
Fast83:n idea kuulosti ainakin toteuttamisen arvoiselta.. tarkotan sitä että tehdään 4x6 ----->4x7 jne.
Mulla on siis tällä hetkellä menossa 4-jakoinen ohjelma, mutta tuo jaotus on aika tuore juttu. Aikasemmin oon tehnyt 2- tai 3-jakoisella. Olin käsittänyt niin että 4-jaotus olisi jotenkin extratehokasta? Ja jos ei se kerran ole niin miksi sitten se tuntuu olevan niin suosittua? Saahan siihen ympättyä enemmän liikkeitä??!
No, joka tapauksessa tuo jalkareenien jakaminen kahteen kertaan kulostaa hyvältä. En ole koskaan niin tehnyt kun ei kukaan ole moista edes ehdottanut. Tosin kun huomasin hiljattain jollain semmosen jaon niin kävi mielessä että se vois olla ihan kokeilun arvostakin. Ärsyttää kun tuntuu että niin moni asia ja liike on aikojen saatossa neuvottu mulle suorastaan väärin :curs: ! Saa opetella tuttuja liikkeitä uudestaan ja kirota vanhoja "liikunnanohjaajia" sun muita.... Tai sitten mua ei ole otettu oikein tosissaan kun oon sanonut haluavani lisää l i h a s t a! Kaippa se vähän oudolta nuoren tytön suusta kuulostaa

...
Niin ja täytyy tässä mainita; sen lisäksi että oon saanu huomata osittain treenanneeni väärin oon myös syöny ihan päin v*ttua. Joten se on epäilemättä yksi ISO syy huonoon kehitykseen. Syömäpuolta oon saanu vähän kuntoon (ja sen kanssa paiskitaan töitä koko ajan) ja nähtävästi jo pelkän palautusjuoman käyttöön otto vaikutti hyvin positiivisesti. Muutenkin oli todella palkitsevaa nähdä paremman ruokavalion tulokset varsinki yläkropassa (lue: käsivarsissa).[/QUO
Sen myönnän että tuo 15 ei tosiaankaan ole se paras mahdollinen toistomäärä millekkään lihasryhmälle. Mutta kun neuvoin sua käyttämään toistoja väliltä 3-15 niin tällä saadaan mahdollisimman paljon erityyppisiä lihassoluja aktivoitua, joilla kaikilla on kyky kasvaa/voimistua. Ja näin myös saadaan mahd paljon erityyppisiä motorisia yksiköitä aktivoitua...ja mitä enemmän niitä saadaan aktivoitua, niin sitä nopeampaa kehitys. Myöskin se, että sulla joka treenikerralla nuo toistomäärät vaihtelee, on avain siihen ettei sun kehitys ala junnaamaan paikoillaan!!
Avain kehitykseen on siis jatkuva vaihtelu, nousujohteisuus, superkompensaatio, mutta aina ei ole mitään järkeä vetää treeniä aivan loppuun...vain joka kolmas treeni...muuten menet hyvin nopeasti liian jumiin ja kehitys hidastuu merkittävästi. Maksimaalista kehitystä voi tapahtua kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vaikka liikkeet pysyisivät periaatteessa kokoajan samoina...silloin vain pitää siinä treenissä muutella kaikkea muuta. Esim painnostajat ja voimanostajat ovat hyviä esimerkkejä tästä.
Nykypäivinä tuo koko kroppa monta kertaa viikossa läpi on saanut niin hyvää palautetta ja olen itsekin ollut niin monta kertaa todistamassa sen paremmuutta verrattuna näihin 3-5 jakoisiin ohjelmiin. Eli mitä useammin sen ärsykkeen annat lihasryhmälle sitä parempi. esim 4 jakoisessahan sä annat tuon ärsykkeen vain karran viikossa. tällaisissa ohjelmissa on myös se huono puoli, että keho oppii sihen että sillä on viikko aikaa palautua esim seuraavaan jalkatreeniin. Mutta kun alkaa käyttää näitä yksijakoisia ohjelmia kroppa monesti läpi viikossa, niin elimistö oppii palautumaan yhä nopeammin ja VOILA..UUSI KASVU ÄRSYKE PYSTYTÄÄ ANTAMAAN PALJON USEAMMIN