Sivustonne kielenkäyttö!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Valintojen maailma.[/I] :)

Widdu, ku mä oon niin vieraantunut normielämästä, että en enää tunnista rehellistä Natural-hymiötä tavallisesta.

Pitäis pysytellä enemmän hereillä ja lukea enemmän...

Ymmärrän meilien lähettäjän näkökannan jokseenkin, liikakiroilu on naurettavaa paskaa. Omaan jokapäiväiseen kielenkäyttööni kuitenkin kirosanat kuuluvat, enkä näe yhtäkään pätevää syytä miks vitussa tämä lause olisi pitänyt sensuroida.

Jeps, tosiaan itelläkin kuuluu normisanastoon hieman liiankin hyvin. Mutta kun toimin ylläpitäjänä yhdellä, vissiin jenkkipohjaisella, keskustelusaitilla, ja pitäis näitä vastaan taistella ilmaisun siitä kärsiimättä niin siltä tuntuu, että "kiroillaan vaan" Aika paljo suurempiakin ongelmia on vielä jatkossa luvassa.!"

Jos nää on niitä suurimpia ongelmia elämässä, niin voi pitää itteään aivan vitun onnellisena ihmisenä.

Edit: näyttää tosi selvän kaverin kirjottamalta tämäkin.

Pohjoisvirta, jotakuta ihmistä häiritsevä/ärsyttävä asia on siis automaattisesti elämän suurin huoli? Jos esimerkiksi minua ärsyttää salin sisätiloissa syljeskely ja huomautan siitä asianomaisille, ei minulla voi elämässäni olla mitään muita huolia?

Tämä siis ei liity varsinaiseen threadin aiheeseen mitenkään.

Toisaalta tuon Pohjoisvirran kommentin voisi kääntää myös toisin päin: Jos internetpalstan ylläpitäjän saama maili palstan kirjoituksista on suurin huoli palstan lukijan elämässä niin toivon isompia huolia tai sitten iloisien asioiden lisäämistä omaa elämään. Valintojen maailma. :)

Yleispätevä lause :)

Olen saanut jo muutaman emailin, joissa valitellaan kielenkäyttöä Pakkotoistolla. Vitut ja perkeleet kuulemma pitäisi holhota pois. Maileissa ollaan ihmetelty mm. miten mikään yritys mainostaa pakkotoistolla kun puhutaan niin rumia.

Esimerkkisi kattoon sylkemisestä ei täytä valituksen/valituksien perusajatusta, että arvostellaan vallalla olevaa puhekieltä, joka sisältää kirosanoja eikä internetpalstan kirosanojen käyttöä.

Edit: Joka asiassa on lieveilmiönsä. Pakkotoisto.com on kokonaisuutena hyvä eikä tuo kirosanojen määrä ole huolestuttavalla tasolla. Jos ihmiset haluavat poistaa puhekielestä, yleisestä puhekielestä, kirosanat niin kirosanat poistuvat melkein itsestään, jos näin valtaosa väestöstä haluaa tehdä. En usko, että jonkun asian äärimmäinen rajoittaminen poistaa mitään asiaa maailmasta.

Ei täytäkään, mutta tarkoituksena ei ollutkaan verrata näitä kahta tapausta toisiinsa, vaan ottaa näkökulmaa tuohon "Suurin huoli maailmassa" -ajatusmalliin. Hmm... olikohan tuo Pohjoisvirran vastike edes mulle tarkoitettu, pitäis varmaan olla nukkumassa tähän aikaan.

Toisaalta kyllä niitäkin kansalaisia tuntuu olevan olemassa, joita häiritsee myös kiroilu ihan jokapäiväisessä puhekielen ilmaisussakin. Eipä se mikään suuri ihme ole, jos joku näistä sitten on Pakkotoistollekin eksynyt.

Ei mielestäni pakkiksella ole liikaa kiroilua. Kirosanat vain kuuluvat nykypuheeseen. Itse en erityisesti välttele kirosanojen käyttöä, mutta en nyt silti joka lauseessa niitä käytä. Jos vituttaa niin kyllä sanon sen, ja jos jokin asia vaatii perkeleen tai saatanan apua niin kyllä niitäkin tulee välillä kutsuttua.

Turha sellaisia on sensuroimaan alkaa. Ihmiset kiroilee joka paikassa muutenkin, joten jos se omaan puhetyyliin kuuluu niin antaa palaa vaan. Itse en paljon kiroile puhuessa (paitsi jos on oikeasti tarvetta ;) ), joten ei kai niitä paljon tule meikäläisen tekstiinkään (en ole kiinnittänyt huomiota)...

Joo totta helvetissä pysytään tällä linjalla. Ihan turhaa olisi käydä sensuroimaan kirosanoja tällä palstalla, koska silloin suuri osa tekstistä olisi täynnä noita vitun tähtiä. Tietysti ken haluaa kiroiluaan vähentää, niin vähentäköön.

:offtopic: Onko tässä Galactican uudessa versiossa perusteltu sanan Frak käyttöä perinteisemmän Fuckin sijasta ? Tulee katsottua jakso sieltä täältä ja se kuulostaa jokakerta yhtä pelleltä. Ajattelin vaan että jos siinä olis joku juttu vaikka Fakin Syloneista ja siksi sitä ei enää kukaan ihminen sanoisi? Sehän tekisi siitä melkein jo hyvän läpän. Jos se taas on jotain American Mid-west kotirouvien korviensuojelua niin voi Pittu Perkule sentään...:offtopic:

sanoinhan et offia...

Ei se joidenkin tiettyjen sanojen kokoaikainen huutelu mielestäni ketään hyödytä; Saattaahan se jostain 10weee teinistä olla siistiä...

Ja mitä noista sanoista, ite en tuota wittua täällä kylvä ainakaan, eikä kyllä ole sattunutkaan silmään pahemmin, mitä nyt joskus joku vitutuksissaan huutaa.

Ja mitäs, koulussakin opettajat kiros joskus sen minkä kerkes jos ei onnistunu jokin:D

Jos jollain on sitten siitä kiroilusta valittamista, sanokoot henk.koht. sen asian, mielestäni.

Well, This is Pakkotoisto :rock:!

Tää on ainoo palsta jossa muuten tulee kiroiltua, ehkä seura tekee kaltaisekseen. Voisi koittaa vähentää tuota hieman mutta ei jotain asioita voi vaan vittu sanoa ilman voimasanaa!

Mieluummin puututtaisiin yhdys sanoihin, ärsyttävää kun jotkut eivät vaan osaa :curs:

Jaa, ei ole kyllä kielenkäyttö häirinnyt. Eiköhän jatketa kuten ennenkin, ei Pakkis mikään pyhäkoulu ole.

Kai se jotain kirjoittamiseenkin vaikuttaa, salilla välillä huudetaan sitä saatanan vittuilevaa rautaa nousemaan. Tietysti kirjoittaessa pitäisi kyllä ehtiä ajatella ja käyttää hieman "vittusuodatinta" - uih serbi sentäs ettei joillakuilla ole aina aikaa, malttia ja mielikuvitusta. Eikä toisilla todellisuuden sietokykyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom