Sivustonne kielenkäyttö!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ei missään nimessä sensuuria kiroilun suhteen. Toki jos viesti on muutenkin asiaton ja sisältää pääasiassa noitumista, niin asiasta voi huomauttaa ja myös poistaa viestin. Kuitenkin kyseessä on keskustelufoorumi, joten aika pikkumaista ja typerääkin olisi sponsoreilta vetää mainoksensa pois sen takia, mikäli keskustelussa sattuukin esiintymään kirosanoja silloin tällöin. Kyllä muutenkin kiroilu on suomen kieleen niin vahvasti juurtunut, että aivan älytöntä sitä olisi lähteä palstalta kokonaan pois kitkemään. Sitäpaitsi minusta noituminen on ihan aisoissa, ja usein ne kirosanat tuovat pääasiassa lisähuvittavuutta tekstille (erityisesti joissain Miken teksteissä).

"Vittu ajoin stadista asti kahville ja jätkä ei avaa"
"Jos sulla meni nappiin, niin mä vedin kyllä värisuoran, lähempänä kymppiä kuin palautuksia, vittu että muuten vitutti ja vituttaa vieläkin oikein urakalla."
"LOL, ei vittu mitä juttua. Jengi skitsoo jostain paskasta kisasta ja itse kuvaavat närhen persettä 600 millisellä."
"Voi kyrvän vittu jos en saa tätä soittimeen. Nyt menee hermot nenään, jää sitten meinaan jatkossa levyt kauppaan jos näin toimitaan.

ELI HAISTAKAA KOPIOSUOJAUSHOMOT PITKÄ VITTU, TUHOATTE KOKO BISNEKSEN JA AJATTE KAIKKI WARETTAMAAN! MÄ VITTU TUEN BÄNDEJÄ JA MAKSAN 20 ESKOO LEVYSTÄ VAIN EVÄTÄKSENI ITELTÄ KUUNTELUN MUUALLA KUIN HIMASSA, JEESUS ETTÄ VITUTTAA!"

Tarkotus siis tuoda noita huvittavia Miken noitumisia esille, ei tosiaankaan korostaa päämoderaattorin omaa huonoa kielenkäyttöä. Pakkiksen imago kun muutenkin on minusta hieman "ronskimpi" jo ihan voimailutouhun pohjalta, niin kyllä sitä ärrää ja veetä pitää saada vähän viljellä. :)

Kirosanat kuuluu suomenkieleen. Jos haluaa varjella mussukkaansa maailman vaaroilta, niin keskustelufoorumeilta tuttu kieliasu ei todellakaan ole pahimmasta päästä.

Ei missään nimessä sensuuria kiroilun suhteen. Toki jos viesti on muutenkin asiaton ja sisältää pääasiassa noitumista, niin asiasta voi huomauttaa ja myös poistaa viestin. Kuitenkin kyseessä on keskustelufoorumi, joten aika pikkumaista ja typerääkin olisi sponsoreilta vetää mainoksensa pois sen takia, mikäli keskustelussa sattuukin esiintymään kirosanoja silloin tällöin. Kyllä muutenkin kiroilu on suomen kieleen niin vahvasti juurtunut, että aivan älytöntä sitä olisi lähteä palstalta kokonaan pois kitkemään. Sitäpaitsi minusta noituminen on ihan aisoissa, ja usein ne kirosanat tuovat pääasiassa lisähuvittavuutta tekstille (erityisesti joissain Miken teksteissä).

"Vittu ajoin stadista asti kahville ja jätkä ei avaa"
"Jos sulla meni nappiin, niin mä vedin kyllä värisuoran, lähempänä kymppiä kuin palautuksia, vittu että muuten vitutti ja vituttaa vieläkin oikein urakalla."
"LOL, ei vittu mitä juttua. Jengi skitsoo jostain paskasta kisasta ja itse kuvaavat närhen persettä 600 millisellä."
"Voi kyrvän vittu jos en saa tätä soittimeen. Nyt menee hermot nenään, jää sitten meinaan jatkossa levyt kauppaan jos näin toimitaan.

ELI HAISTAKAA KOPIOSUOJAUSHOMOT PITKÄ VITTU, TUHOATTE KOKO BISNEKSEN JA AJATTE KAIKKI WARETTAMAAN! MÄ VITTU TUEN BÄNDEJÄ JA MAKSAN 20 ESKOO LEVYSTÄ VAIN EVÄTÄKSENI ITELTÄ KUUNTELUN MUUALLA KUIN HIMASSA, JEESUS ETTÄ VITUTTAA!"

Tarkotus siis tuoda noita huvittavia Miken noitumisia esille, ei tosiaankaan korostaa päämoderaattorin omaa huonoa kielenkäyttöä. Pakkiksen imago kun muutenkin on minusta hieman "ronskimpi" jo ihan voimailutouhun pohjalta, niin kyllä sitä ärrää ja veetä pitää saada vähän viljellä. :)
Hupsista, onpas meitsi kironnut. No osahan noista on läppäjuttuja ja tahallaan vedetty.

Noikin olis tosin voinut kirjoittaa seuraavasti.

"Voi kekkonen, ajoin stadista asti kahville ja jätkä ei avaa"
"Jos sulla meni nappiin, niin mä vedin kyllä värisuoran, lähempänä kymppiä kuin palautuksia, himpsu että muuten ketutti ja ketuttaa vieläkin oikein urakalla."
"LOL, uih serbi mitä juttua. Jengi skitsoo jostain samperin kisasta ja itse kuvaavat närhen pyllyä 600 millisellä."
"Voi kekkosen serbi jos en saa tätä soittimeen. Nyt menee hermot nenään, jää sitten meinaan jatkossa levyt kauppaan jos näin toimitaan.

ELI HAISTAKAA KOPIOSUOJAUSKEKKOSET PITKÄ SERBI, TUHOATTE KOKO BISNEKSEN JA AJATTE KAIKKI WARETTAMAAN! MÄ HIMPSKATTI TUEN BÄNDEJÄ JA MAKSAN 20 ESKOO LEVYSTÄ VAIN EVÄTÄKSENI ITELTÄ KUUNTELUN MUUALLA KUIN HIMASSA, JEESUS ETTÄ KETUTTAA!"

Itse ottaa kyllä pahasti korvaan liiallinen kiroilu, mutta täällä sitä ei kyllä ole liikaa ollut. Ei missää nimessä mitään tähtiä kirosanojen paikalle.

Vitut saavat jäädä mun puolesta. Kyllä siitä käyttäjätkin huomattavat toisilleen, jos ne aivan epäsopimattomissa paikoissa tulevat esiin. Kyllähän jokaisen työpaikallakin on ihmisiä joilta vitut vain pääsevät keskivertoa useammin ulos suusta.

Itsellä kirosanoja kuluu tuonne "vituttaa..." ketjuihin ja vastaaviin. Muuten koitan pitää tekstiä suht asiallisena.

Kyllä se liiallinen kiroilu enemmänkin ärsyttää, mutta kyllä ne voimasanat ovat jo osa suomalaista puhekieltä, joten ei niitä pois saa pakkotoimin. Mielummin kyllä käyttää perkelettä kuin ":curs: " - tulee jotenkin se fiilis sieltä paremmin kuvailtua.

Aamulla bussissa kuulee enemmän kirosanoja 10v "jätkiltä" kuin päivällä tätä foorumia lukiessa näkee.

Joo ne VITUN kukkahattu tädit voin tunkea ne VITUN PERKELEEN päänsä sinne kukkapenkkiin jos iskee silmään kaikki SAATANAN kirosanat. Ja jos sen lapsenlapsen Ville 15.v:n saliura/mielenterveys kaatuin tätä palstaa lukiessa niin ei se ole vain yks tai kaks korttia kun sen pakasta uupuu. :O

Kyllä se liiallinen kirosanojen käyttö pistää silmään (mutta ei närkästytä minua moraalisesti). Yleensä tulee mieleen, että taito ei riitä kunnolliseen ilmaisuun, jos viestissä joka toinen sana on alapäästä repäisty.

Kekkonen, niin että miettikää kaikki serbit sitäkin, haluatteko kuulostaa ostarilla hengailevilta vähäpojilta?!

Kirosanat on osa suomenkieltä mutta liiallinen hokeminen alkaa kyllä vituttaan huolella. Tähän itsekkin syyllistyneenä, olen luvannut tarkkailla tekstiäni.
Nuorempien ihmisten keskuudessa sana vittu on jo saavuttanut pilkun paikan ja siinä mittakaavassa käyttö särisee jo korvaan.
Ja jos pitää ihan asiasta postia kirjottaa, niin olis ehkä syytä vaihtaa forumia.

Samaa mieltä. Ei kiroilua saa ruveta pakkokeinoin rajoittamaan, mutta ruma ja huono tapahan se ihan itsestäänselvästi on. Wanhat hyvät tavat kunniaan sanon ma. Voishan tuonne ohjeisiin laittaa että "vältä turhaa kiroilua sillä se on huono tapa".

Pirhana, (huomatkaa kielenkäyttö :D ) huomasin tän tredin vasta nyt :jahas:

Mutta ehdottomasti kirosanat kuuluu suomen kieleen. Ne on IMO pakollisia sanoja (voimasanoja) siinä missä muutkin, ja ne auttaa viemään asian paremmin perille kuin ei-kirosanat. :piis:

Onks Maikki sanonut painavan sanansa, miten tulee käymään? Lähdetäänkö tähti -linjalle?

Tama debatti on loistava herattamaan ajatuksia. Itse kuulun sarjaan vakea, jotka pyrkivat valttamaan kiroilua mutta menettaessaan malttinsa antavat palaa sitten urakalla. Kiroilu voimakeinona on paikallaan, lausefillerina tai pilkun tilalla ei niinkaan. Sensuuri-idea on lappana mita muhevin, tastahan sita on revitty keskustelua reilumminkin! Jos joku taasen oli vakavissaan, niin ei jumalauta mita pelleilya -kuinka moneen vitun suomenkieliseen foorumiin olisi sensuurin toteuttaminen edes mahdollista? Vai onko kyseessa naamioitu tyollistamiskeino? ...voisi toimia!

Kaytannossa siis mahdotonta, vaikka joku Pirkko tai Pertti sita pilttiensa tahden toivoisikin.

Muistelin yksi päivä tätä threadiä ja tuli mieleen, että saakohan Mike paljon postia vihaisilta vanhemmilta jotka haluavat tietää, että mikä tämä tällainen verkkosivu on joka mainostaa ja myy proteiinihormooneja ja kovia aineita kuten kreatiinia nuorille ja vielä avoimesti verkossa? ;)

Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta juuei, sensuuria ei tule. Jokainen itse ennakkosensuroikoon kielensä.

Hyvä näin. Tosin välillä kyllä ärsyttää liiallinen kirosanojen käyttäminen joka asian yhteydessä ja toivottavasti kirjoittajat vähentäisivät sitä.

Hyvä VITTU näin. Tosin VITTU välillä VITTU kyllä VITTU ärsyttää VITTU liiallinen VITTU kirosanojen VITTU käyttäminen VITTU joka VITTU asian VITTU yhteydessä VITTU ja VITTU toivottavasti VITTU kirjoittajat vähentäisivät VITTU sitä.

Mikäli ei tuohon tyyliin mene niin en näkisi kirosanojen käyttöä liiallisena.
Onko muilla samoja mietteitä?

Pohjoisvirta sanoi:
Jos tämä on suurin huoli jonkun elämä niin on se perkele.

Jos internet foorumilla kiroilu on suurin huoli elämässä niin toivon isompia huolia tai sitten iloisien asioiden lisäämistä omaa elämään. Valintojen maailma.

Pohjoisvirta, jotakuta ihmistä häiritsevä/ärsyttävä asia on siis automaattisesti elämän suurin huoli? Jos esimerkiksi minua ärsyttää salin sisätiloissa syljeskely ja huomautan siitä asianomaisille, ei minulla voi elämässäni olla mitään muita huolia?

Tämä siis ei liity varsinaiseen threadin aiheeseen mitenkään.

Toisaalta tuon Pohjoisvirran kommentin voisi kääntää myös toisin päin: Jos internetpalstan ylläpitäjän saama maili palstan kirjoituksista on suurin huoli palstan lukijan elämässä niin toivon isompia huolia tai sitten iloisien asioiden lisäämistä omaa elämään. Valintojen maailma. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom