Sivuolkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by JeanS
Itselläni tuntuma kasvoi uuteen potenssiin, kun aloin vetää yläselän lihaksilla olkapäitä alas olkapääliikkeissä: ei tule nostettua olkäpäitä epäkkäillä ylös, joten vain käsivarret liikkuvat. Liike kohdistuu näin yksinomaan olkapäihin - ei epäkkäisiin.

Näin on, ja sekin saattaa auttaa, että PURISTAA niitä käsipainoja kunnolla. Ainakin mulla auttaa. :)

Re: Re: Sivuolkapäät

Originally posted by Sakkeus
-onhan vipareissa "kannunkaatoasento", eli rystysen pikkurillin puoleinen pää on ylempänä kuin peukalonpuoleinen pää?

Miksi näin? Itsellä on aina vipareissa sivulle ollut etusormi ylempänä kuin pikkurilli. Se tuntuu vaan paljon luontevammalta asennolta olkapäiden suhteen. Hyvän tuntuman olen tälläkin asennolla sivuolkapäihin saanut.

Re: Re: Re: Sivuolkapäät

Originally posted by Riese
Miksi näin? Itsellä on aina vipareissa sivulle ollut etusormi ylempänä kuin pikkurilli. Se tuntuu vaan paljon luontevammalta asennolta olkapäiden suhteen. Hyvän tuntuman olen tälläkin asennolla sivuolkapäihin saanut.

Tietenkin yksilöllisiä eroja on ja jos tuntuu että sivuolkapäät ottaa poltetta niin paremmin niin tee niin. Mutta yleensä asia on niin että kannunkaatoasennossa sivuolkapää aktivoituu paremmin, ja kun keskisormi on samassa linjassa pikkurillin kanssa tai peräti etusormi ylempänä kuin pikkurilli kuten kuvasit, etuolkapäät (ja jopa rintalihakset) ottavat roolia enemmän.

Voiko sivuolkapäitä treenata muuten kun vipareilla? vaikka jollain pystypunnerruksilla tai ym. ittellä vihloo viparit ja pystysoudut ja seuraavana päivänä olkapäät tulessa, mut ei haluttaisi jättää kokonaan pois.

Ite oon ajatellut ottaa tämmöisen olkapäätreenin ensi kerralla:

1 x 10-15 viparit sivuille --> 1 x 10-15 pystysoutu --> 1 x 8-12 pystypunnerrus kp

Tämä setti sitten 3 kertaa läpi. Onkohan tuo järjestys optimaalisin?

Mä tykkään siitä Cutlerin videollaan tekemästä liikkeestä, sivuolkapäät ristitaljassa selän takaa yksi käsi kerrallaan. Seiso toinen kylki suurinpiirtein painopakkaan päin vähän yläpuolellasi olevan metalliputken etupuolella.

Saikohan tosta nyt selvää :)

mää tein kp suorin käsin ja tuntu vaan lähinnä epäkkäissä si hain ronnie colemanin videon ja näin miten se niitä teki ja kokeilin samalla tyylillä niin kyllä alko tuntuun olkapäissä. eli kädet aika koukussa ja pikku heijarilla painot ylös.

Mun mielestä nii viparit o iha tehtävä sillein miten ite parhaimman tuntuman saa.. Ite olkapäät huutaa hoosiannaa ku jättää liikkee vajaaksi ja tekee arska tyylil elikkä kädet suorina sivuila ja jättää ne reisien kohdille eikä päästä eteen.. ja kauhee pumppaaminen.. Jos ootte kahtonu flexin mass construction nii voi joku ymmärtää mitä tarkotan :) Mutta toisaalta taas tullaa varmaa tähä geeni kysymyksee, mä en tee enää ku muutama seti sivuolkapäille ku takaolkäpäät ei meinaa pysyä tahdissa mukana ku etu/sivuolkapäät kasvais muute iha luonnottoman näköseksi :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itse saan parhaan tuntuman vipunostoissa(sivulle) pitämällä kädet melkein 90asteen kulmassa eteenpäin, ja tekemällä pitkiä sarjoja. ja negatiivinen vaihe hitaasti. kannattaa katsoa peilistä että ylä-asennossa kyynärpäät on vähän korkeammalla kun käsipainot.
Jos pidän kädet suorina niin sattuu forkkuihin jostain syystä aivan saatanasti.
kaikki siis tyylillään.

En kyllä ite suosittelis nostamaan kyynärpäitä kp:jen yläpuolelle. Sattuu jo kuivaharjottelussakin sivuolkapäähän..Tosin just reeni takana. :rock:

Handa sanoi:
En kyllä ite suosittelis nostamaan kyynärpäitä kp:jen yläpuolelle. Sattuu jo kuivaharjottelussakin sivuolkapäähän..Tosin just reeni takana. :rock:

tai samalle tasolle kun ranteet, kuitenkin. Ettei tee silleen että ranteet reilusti kyynerpäitä ylempänä, niinkuin minä tein aika kauan. Vaikee selittää. Enkä muutenkaan mikään mestari ole, mutta mulla se toimii sillä tavalla.

o999Cer sanoi:
Tekeekö ketään tota liikettä sivuolkapäille: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/CBOneArmUprightRow.html
Onko ihan turha? jotenkin tuntuu enemmän epäkkäissä, mutta tosin ei vihlo samalla tavalla kun tavalliset viparit sivulle vaikka taljassa.
No sehän on pystysoutua, jota on täälläkin paljon parjattu. Mutta kyllä mä uskosin että tuokin liike toimii, se on monella vaan siitä kiinni että eivät osaa nostaa. Ja jos enemmän epäkkäässä tuntuu niin vähennä hiukan painoa ja koita olla nostamatta olkaa kohti korvaa kun teet liikettä, jos se sinne menee (mutuilua).

Pystysoutu kyllä lempiliikkeitä olkapäille, vaikkei juuri nyt ohjelmassa olekaan. Itellä autto, kun unohdin sen tangon repimisen ylöspäin ja keskityin pelkästään kyynerpäiden liikeratoihin.

o999Cer sanoi:
Tekeekö ketään tota liikettä sivuolkapäille: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/CBOneArmUprightRow.html
Onko ihan turha? jotenkin tuntuu enemmän epäkkäissä, mutta tosin ei vihlo samalla tavalla kun tavalliset viparit sivulle vaikka taljassa.

Loistava liike, mutta vaarallinen kiertäjakalvosimille. Tekisin itse jos pystyisin, mutta joka kerta on ollu olkapäät jaskana kun oon tehny. Viimeksi tulehtu etuolkapää. Olisikohan tou muuten turvallisempi alataljasta?

Joo vois lopettaa koko liike noitten kiertäjäkalvosimien takia, vaikka ei nyt pahemmin kyl tunnu kipua. Se v-kahvalla alataljasta toteutettu pystysoutu luultavasti säästää kiertäjäkalvosimia, mut sit taas vääntää ranteita ainakin mulla. Jos sit vaan pumppailis alataljasta vipareita jotain 15 - 20 toiston sarjoja.

Ämmbee sanoi:
Sivuolkapäät ??? Sinulla on ihan ainutlaatuinen lihasryhmä näköjään... Tunnen itse ainoastaan etu- keski- ja takaolkapäitä. No, arvelen kuitenkin että tarkoitat keskiolkapäitä. :)

Itse treenaan niitä (keskiolkapäitä) niin että teen vipunostoja sivulle. Aloitan liikkeen puristamalla käsipainot yhteen minkä jälkeen annan palaa... melkein räjähtävästi. Toistoja teen 5 -15 ihan harvoin kolmosia. Sarjoja 3-5.

Mieluummin pitkiä sarjoja kuin lyhyitä... Raskaista painoista voi tulla parin päivän kipua.. ainakin minulle on tullut, kun olen niitä enemmän ottanut.

Asento on koko ajan hieman etukenossa. Kädet koukistuneena ja enemmän edessä kuin takana jotta ei liike menisi liikaa takaolkapäihin. Käsiä ei tavii nostaa kun vaakatasoon - kunhan ne pitää siinä ihan hetken.

Minulla ei ole mitään kanuunaolkapäitä, mutta ihan jees kuitenkin.
Voi herranjumala, mulla on ainakin sivuolkapäät, en tiiä millanen mutaatio sä oot, jos sul ei sivuolkapäitä ole. Ja kyl se pitäis tietää, varsinkin jos salilla käy... Jos ei edes tiiä mitä lihasta reenaa, niin ehkä on väärän lajin valinnut:whip:

Jaaggo sanoi:
Voi herranjumala, mulla on ainakin sivuolkapäät, en tiiä millanen mutaatio sä oot, jos sul ei sivuolkapäitä ole. Ja kyl se pitäis tietää, varsinkin jos salilla käy... Jos ei edes tiiä mitä lihasta reenaa, niin ehkä on väärän lajin valinnut:whip:
Kyllä tääkin menee aika vahvasti kategoriaan "Vuoden parhaat nostot" :david:

Edit: Näille pitäisi tehdä oma threadi johon laitetaan vuoden mittaan parhaat nostot. Vuoden lopussa sitten äänestetään mikä oli paras.

Suositut

Back
Ylös Bottom