Sitrulliinimalaatista kokemuksia?

Kiinnostaisi tietää omakohtaisia kokemuksia sitruliinimalaatista, niin positiiviset kuin mahdolliset negatiivisetkin. Tämä siis punttitreenin ja voimailun osalta, jossa sarjat yleensä ovat suhteellisen lyhyitä kestoltaan (toki on poikkeuksiakin).

Itse käytän sitä pre- ja intrajuomissa yhteensä n. 8g. Ymmärtääkseni tutkimustietoa ei ihan kauheasti ole juuri punttitreenin kanssa. Ja eikös tätäkin ole ainakin aiemmin otettu liian pieniä annoksia. Tuollainen 7-8g taitaa perusjantterillle (mies) olla aika minimi(?) jolla hyötyjä voi tulla.

Eli käytättekö sitruliinimalaattia, ja oletteko huomanneet siitä tulleen itsellenne hyötyjä? Myös tutkimustulokset kiinnostaa jos löytyy jotain punttitouhuja edes läheltä liippaavaa.

@Mike
Mike, olet varmaan vähintään testannut, tai jopa käytät sitruliinimalaattia säännöllisesti. Oletko huomannut salilla mitään extratehoa siitä?
Itse en tehosta osaa oikein sanoa mitään varmaa. Toki tuntuu että hieman se voi auttaakin, mutta voi toki olla myös placeboa kun tiedän että on kierrossa mukana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla meni vatsa siitä sekaisin vuosia sitten. Sillon tuli testailtua lihastohtorin 'ehkä hyötyä' tuotteita.
Ok, itse en ole tuollaista huomannut. Minulla annostus on luokkaa 4g + 4g (pre + intra). Olen miettinyt että pitäisi nostaa 5g + 5g:n, tosin ero lienee kosmeettinen.

Kyllä esim Savolaisen Make suosittelee sitrulliinimalaattia käytettäväksi, tosin voihan se olla osin "varman päälle" pelaamista, eli tuote joka "voi toimia".

Tuohon samaan "voi toimia" kategoriaan muistaakseni myöskin Wilenius ja Hulkki päätyivät.

Kille Kujalan videoissa en ole nähnyt että käyttäisi sitr.malaattia.

Mutta kuten sanottu, kyllä uskon että pitkiin, hapottaviin sarjoihin (hitaat toistot +15), jättiläissarjoihin tai pudotussarjoihin voisi jotain pientä apua olla.

Eikös ainakin Espanjan päätason futisjoukkueet (osa niistä) ainakin ennen käyttänyt, eli kai siellä lääkärit katsoo että esim juoksuspurtteihin tms. voisi jotain hyötyä olla.

Ihan hyvä tuote. Sitrulliini on vasodilaattori eli laajentaa verisuonia ja malaatti (omenahappo) taas boostaa hitusen happokestävyyttä. 2:1 sitrulliini:malaatti pitää ottaa se +12g kerrallaan. Eli 8g sitrulliinia ja 4g omenahappoa.

Ihan hyvä tuote. Sitrulliini on vasodilaattori eli laajentaa verisuonia ja malaatti (omenahappo) taas boostaa hitusen happokestävyyttä. 2:1 sitrulliini:malaatti pitää ottaa se +12g kerrallaan. Eli 8g sitrulliinia ja 4g omenahappoa.
Ok, tarttee siis kasvattaa annostusta.
Suositko ottamaan koko 12g pre-juomassa, intrassa vai esim puolet kumpaankin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom