Sisäreiden treenausvinkit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janelya
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yhden jalan prässi syvälle tehtynä on kyllä pirun kova liike just sisäreisille. Voi halutessaan tehdä lyhyttäkin sarjaa.

Mun mielestä niitä ei tarvii treenata erikseen, koska kyykky ja (ehkä jopa erityisesti) prässi tekee ainakin mulla tosi hyvin tehtävänsä. Itse asiassa sisäreidet ovatkin nykyään kyykkypäivän jälkeen melkein kipeimmät lihakset. Tietty niitä voi erikseen jollain lähentäjälaitteella treenata, mut mä en vaan näe erityisemmin mitään syytä siihen.

Mun mielestä niitä ei tarvii treenata erikseen, koska kyykky ja (ehkä jopa erityisesti) prässi tekee ainakin mulla tosi hyvin tehtävänsä. Itse asiassa sisäreidet ovatkin nykyään kyykkypäivän jälkeen melkein kipeimmät lihakset.

Sama täällä; olisikin kiva tietää, miksi reiden sisäsivu on kipeä kyykkäämisen jälkeen, sillä siellä sijaitsevat adduktorit eli reiden lähentäjät. On jokseenkin helppo hahmottaa se, että kyykyssä aktiivista työtä tekisivät reiden loitontajat (sij. reiden ulkosivulla ja pakaroissa) triceps femoriksen lisäksi, mutta millä logiikalla myös lähentäjät tekisivät töitä? Njet ponimai...ei hahmota...:(

Sama täällä; olisikin kiva tietää, miksi reiden sisäsivu on kipeä kyykkäämisen jälkeen, sillä siellä sijaitsevat adduktorit eli reiden lähentäjät. On jokseenkin helppo hahmottaa se, että kyykyssä aktiivista työtä tekisivät reiden loitontajat (sij. reiden ulkosivulla ja pakaroissa) triceps femoriksen lisäksi, mutta millä logiikalla myös lähentäjät tekisivät töitä? Njet ponimai...ei hahmota...:(

No etenkin jos asento on yhtään tosi kapeeta leveämpi, avautuvat haarat alas mennessä, kuten esim. tästä voi huomata (hyi että tota jalkaterien asentoa tossa kuvassa...). Ylös tullessa reidet tietysti palaavat takaisin lähemmäs toisiaan, ja siinähän nuo sisäreidet auttavat jonkun verran.

No etenkin jos asento on yhtään tosi kapeeta leveämpi, avautuvat haarat alas mennessä, kuten esim. tästä voi huomata (hyi että tota jalkaterien asentoa tossa kuvassa...). Ylös tullessa reidet tietysti palaavat takaisin lähemmäs toisiaan, ja siinähän nuo sisäreidet auttavat jonkun verran.

Lienee noin...toisaalta myös tuon triceps femoriksen yksi lihas, vastus medialis, on melko lailla reiden sisäsivulla, ja koska se tekee myös aktiivista työtä muiden vastus-lihasten kanssa, toki reiden sisäsivu saa penaltia mukavasti: http://ultrafitnesstraining.com/wp-content/uploads/2011/03/Vastus_medialis.png

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei pidä unohtaa myöskään, että osa lähentäjistä kiinnittyy istuinkyhmyyn, jolloin osallistuvat osittain myös lonkan ojennukseen.

Lienee noin...toisaalta myös tuon triceps femoriksen yksi lihas, vastus medialis, on melko lailla reiden sisäsivulla, ja koska se tekee myös aktiivista työtä muiden vastus-lihasten kanssa, toki reiden sisäsivu saa penaltia mukavasti: http://ultrafitnesstraining.com/wp-content/uploads/2011/03/Vastus_medialis.png

Se on muuten quadriceps femoris eikä triceps femoris. Ja joo, kyllä tuo medialis työskentelee paljonkin kyykyssä, mutta ei sitä kyllä sisäreideksi voi millään laskea. Sisäreidellä tarkoitan tässä noita ns. mediaalisia takareisiä, tai jos latinaksi haluat, noi gracilis, pectineus, adductor brevis, longus ja magnus ja muut sen alueen lihakset. Näillä nimillä nyt ei toisaalta ole käytännössä mitään tekemistä sen kanssa, että miten sisäreisiä kasvatetaan parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom