Simppeli 2-jako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MKM sanoi:
1. Ala- ja keskikeho
2. Yläkeho

Näin treenaavat mm. Westsiden voimanostajat, NFL-joukkueet ja minä.

Tämä on myös minusta paras tapa. Aloittelijakin voi mielestäni tuolla systeemillä tehdä 4 treeniä viikkoon, eli kropan kahdesti läpi, kunhan pitää järjen mukana.

Timbe sanoi:
Suosittelen jälkimmäistä tässä tapauksessa, syystä että:

-kaikki yläkropan työntävät on samassa treenissä. Saattaa tulla ongelmia saada treenattu rinta,olkapää- treenin jälkeen ojentatreeni, ja päinvastoin, varsinkin tässätapauksessa kun olet suunnitellut tekeväsi treenit peräkkäisinä päivinä. (ma,ti ja to,pe)

Ja toiseksi, minä en laittaisi olkapäitä rasittavia liikkeitä eripäiville 2-jakoisessa, muuten tulee äkkiä olkapäiden palautumisen kanssa ongelmia kun ne saa rasitusta joka treenissä

Itse oon tehnyt tota työntävät - vetävät jakoa ja todella hyvältä ja tasapuoliselta tuntuu.

The 2-jako:

1. Yläkroppa (rinta / selkä -painotteisesti)
2. Alakroppa (Etureidet ja pohkeet)
3. Yläkroppa (käsipainotteisesti)
4. Alakroppa (Takareidet ja pohkeet)

Käsipainotteinen yläkroppatreeni ei tarkoita, että tehtäisiin hauiskääntö vaan, että tehdään esim. Penkin tilalta kapeaa penkkiä ja ylätaljan tilalta leuanvetoja kapealla otteella. Etureisipäivänä Hackkia tangolla, etukyykkyä jne. Takareisipäivänä takakyykkyä, SJMV:ä jne...

Esox Lucius sanoi:
The 2-jako:

1. Yläkroppa (rinta / selkä -painotteisesti)
2. Alakroppa (Etureidet ja pohkeet)
3. Yläkroppa (käsipainotteisesti)
4. Alakroppa (Takareidet ja pohkeet)

Käsipainotteinen yläkroppatreeni ei tarkoita, että tehtäisiin hauiskääntö vaan, että tehdään esim. Penkin tilalta kapeaa penkkiä ja ylätaljan tilalta leuanvetoja kapealla otteella. Etureisipäivänä Hackkia tangolla, etukyykkyä jne. Takareisipäivänä takakyykkyä, SJMV:ä jne...

Itse en oikein ymmärrä tämäntyylisiä kaksijakoisia ohjelmia jotka oikeastaan kuitenkin ovat nelijakoisia. Osa kropasta treenataan useemmin kun muu osa. Esim. pohkeet saa 2 ja 3 päivänä kyytiä mutta sitten taas etureidetkään ei saa kun 2 päivänä kyytiä. Näinollen kroppa kehittyy "epätasapainoon". Tämä nyt sitten vaan on mun mielipide. Mitä mieltä muut on kyseisestä treenistä?
Samalla en ymmärrä tuota kun sanoit että käsipainotteisena päivänä tehdään leuanvetoja. Mielestäni leuanvedot on selkäliikkeitä. Ihmettelen myös tuota miksi takareisipäivinä takakyykkyä. Ainakin itselläni siinäkin eniten työtä tekee etureidet. Tosin todella leveällä asennolla saa paremman tuntuman takareisiin ja takapuoleen. Vaikutti hieman sekavalta kuitenkin. En ihan ymmärtänyt sun pointtia tuossa käsipainotteisesti päivässä. Sama tuossa takareisi päivässä koska siinäkin etureidet kuitenkin sais kyytiä. :rolleyes:

ZweCCo sanoi:
Itse en oikein ymmärrä tämäntyylisiä kaksijakoisia ohjelmia jotka oikeastaan kuitenkin ovat nelijakoisia. Osa kropasta treenataan useemmin kun muu osa. Esim. pohkeet saa 2 ja 3 päivänä kyytiä mutta sitten taas etureidetkään ei saa kun 2 päivänä kyytiä. Näinollen kroppa kehittyy "epätasapainoon". Tämä nyt sitten vaan on mun mielipide. Mitä mieltä muut on kyseisestä treenistä?
Samalla en ymmärrä tuota kun sanoit että käsipainotteisena päivänä tehdään leuanvetoja. Mielestäni leuanvedot on selkäliikkeitä. Ihmettelen myös tuota miksi takareisipäivinä takakyykkyä. Ainakin itselläni siinäkin eniten työtä tekee etureidet. Tosin todella leveällä asennolla saa paremman tuntuman takareisiin ja takapuoleen. Vaikutti hieman sekavalta kuitenkin. En ihan ymmärtänyt sun pointtia tuossa käsipainotteisesti päivässä. Sama tuossa takareisi päivässä koska siinäkin etureidet kuitenkin sais kyytiä. :rolleyes:

Tavallaan vastasit jo itse kysymykseesi. Pointti näkyy olevan se, että toisena jalkapäivänä painotetaan enemmän taka- kuin etureisiä, vaikkakin molempia tehdään. Sitten taas ekana päivänä painotus on enemmän etureisillä. Leuanvedot kapealla vastaotteella ottavat ainakin minulla selvästi enemmän hauiksiin kuin leveällä myötäotteella vedettynä. Tässäkin on ideana tehdä molempina yläkroppapäivinä selkää, rintaa ja käsiä, mutta toisena päivän keskitytään enemmän käsiin kuin ensimmäisenä. Ei minusta mikään huono idea.

Näin juuri. Jos treenissä sovelletaan tehokkaita perusliikkeitä niin lihasryhmiä ei voi juurikaan järkevästi jakaa useampaan kuin kahteen osaa. Jos kyykätään tai vedetään niin kyytiä saa koko alakerta - liikkeiden eri variaatioilla voidaan vain kohdentaa mihin lihasryhmään suurin rasitus kohdentuu. Vastaavasti, jos punnerretaan, soudetaan tai vedetään taljaa niin koko yläkropan lihakset osallistuu talkoisiin. Mikään lihasryhmä ei toimi yksinään vaan yhteystyössä muiden kanssa jolloin monimutkaisemmat jaot voidaan ohittaa perusteettomina.

Esimerkiksi juuri kädet voidaan jaotella omaksi lihasryhmäkseen, mutta niiden treenaaminen erillisenä osana ilman selän, rinnan ja olkapäisen osallistumista on sulaa mahdottomuutta.

Ylä ja alakroppa, koko kroppa 2 kertaa viikossa. Koko kroppa ohjelmaan maastavedon sijoitus tuottaa harmaita hiuksia, jos takakyykky on mukana. Suorin jaloin pystyy vetämään takakyykyn jälkeen toki.

MKM sanoi:
1. Ala- ja keskikeho
2. Yläkeho

Näin treenaavat mm. Westsiden voimanostajat, NFL-joukkueet ja minä.

Tämä jako tuntuu toimivan hienosti. Ensialkuun luulisi, ettei yläkropassa riitä tarpeeksi tekemistä, mutta aika tasaisesti tuo rasitus jakautuu, eikä mene mikään päällekkäin.
Just tällasta konstailematonta jakoa kaipasin. Kiitos
:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
stressiheikki sanoi:
Olenko sanonut, että haluan treenata 2 kertaa viikossa?
Ei sillä etteikö Hulkin ohjelmat kiinnostaisi... :worship:

Aih... Olin niin lukevinani, ei sitten mtn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom