Silmätulehdus näyttää mulla parantuvan itestään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on nyt viidettä päivää silmätulehdus. Silmä ei enää juurikaan punota ja näyttää lähes terveeltä, mutta viime yönä se silti rähmi vielä itsensä umpeen.

Tämä silmätulehdus tuli flunssan ja/tai roska silmään yhteydessä.

Varasin huomiseksi lääkärille ajan, mutta kannattaisiko perua, jos huomenna tilanne näyttää vielä paremmalta?

Muuten, kuinka paljon etukäteen pitää lääkärin aika perua?

Voiko silmätulehdus turvallisesti parantua ilman silmätippoja?
Onko jollain teistä käynyt näin?

Kysyn, koska ei huvita muutamaa kymppiä ja aikaa maksaa turhaan. Riittää, kun kerrotte oman kokemuksenne perusteella jotain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On minullakin itsestään silmätulehdus parantunut, mutta kerran silmätulehdus ei ollutkaan silmätulehdus vaan värikalvontulehdus. Se voi jopa heikentää näköä pysyvästi. (näin kävi minulle) Mutta värikalvontulehdus ei rähmi, se on valoarka, sitä pakottaa ja on kosketusarka.

Luin tässä taannoin jonkun tutkimuksen jossa jaettiin silmätulehduspotilaat (siis perussidekalvontulehdus, EI mikään iriitti tms.) kahteen ryhmään: toiset saivat heti antibioottitipat ja toiset pyydettiin kontrollikäynnille 3-5 vrk:n kuluttua. Jälkimmäisestä ryhmästä tarvitsi silmätippoja enää murto-osa, en nyt muista prosenttilukua, hatusta vedettynä 20 %.

Eli summa summarum: virukset ja bakteerit aiheuttavat molemmat silmätulehduksen ja virustulehdus paranee itsekeen ja bakteeritulehduskin yleensä (ellei kyseessä ole joku eksoottisempi pöpö), mutta hitaammin ja paraneminen nopeutuu antibiootilla. Eli jos Terpanin silmä alkaa olla kunnossa, ei esim. rähmi enää ens yönä ni älä mee lääkäriin. Jos taas rähmii, niin antibioottitipoilla paranee nopeammin. Vaarallinen sidekalvontulehdus ei ole, toisin kuin tuo Mr.Carcassin iriitti.

Enää ette sitä huomais, varsinkaan huonohkon digi-kamera kuvan perusteella.
Se perkuleen rähmintä on siirtynyt osittain mun toiseen silmään, mut muuten se näyttää hyvältä.

Käy siellä lääkärissä ni ei tarte arpoa jossain pakkiksen tredissa:david: .Eipähän harmita jälkeenpäin jos siellä oikeasti on jotain silmässä vialla.

Monasti silmätulehduksiin ei anneta enään edes tippoja, suositellaan vaan huuhtelemaan runsaalla puhtaalla vedellä monasti päivässä. Paranee itsestään. Tiedä sitten, itse kävisin kuitenkin lekurissa, on nämä öögat senverran ainutkertaiset.

No piti sekin arvata että täällä lääkäriä tarjotaan heti. Uusavutonta on suomen nykynuoriso jos joka asiasta pitää lääkäriin.

Minä en mene kovinkaan helposti lääkäriin. Mutta kerran meinasi mennä henki, kun ajattelin ettei se kuitenkaan vakavaa ole. Kaaduin pyörällä ja poljin osui alavatsaan/nivusiin. Kävi helv... kipeää ja menin kotiin. Tarkistin paikat, ei ulkoisia vammoja mustelmaa/nirhaumaa kummempaa. Virtsassa ei ollut verta, joten kaikki kunnossa? Koko yön pakotti vatsaa ja olo oli tosi huona. Ajattelin että menen aamulla lääkäriin jos ei helpota. Aamuyöstä oli tuskat todella kovat ja kives oli greipin kokoinen!!! että oli pakko mennä sairaalaan. Tulos: Sisäinen verenvuoto, puoli litraa verta valunut kivekseen, 3 tunnin leikkaus ja 21 tikkiä.

Minä en mene kovinkaan helposti lääkäriin. Mutta kerran meinasi mennä henki, kun ajattelin ettei se kuitenkaan vakavaa ole. Kaaduin pyörällä ja poljin osui alavatsaan/nivusiin. Kävi helv... kipeää ja menin kotiin. Tarkistin paikat, ei ulkoisia vammoja mustelmaa/nirhaumaa kummempaa. Virtsassa ei ollut verta, joten kaikki kunnossa? Koko yön pakotti vatsaa ja olo oli tosi huona. Ajattelin että menen aamulla lääkäriin jos ei helpota. Aamuyöstä oli tuskat todella kovat ja kives oli greipin kokoinen!!! että oli pakko mennä sairaalaan. Tulos: Sisäinen verenvuoto, puoli litraa verta valunut kivekseen, 3 tunnin leikkaus ja 21 tikkiä.

Ai saatana! Missä kunnossa toi kassisi nykysin on? Tekee kipeää kun ajatteleekin tota...

Kaikki vammat onneksi parani ja ei edes pahemmin arpia jäänyt. Niin, ja kaikki toimii normaalisti. Onnettomuuden jälkeen joutui kuukauden olemaan epätietoinen toimiiko koskaan enää mikään (Oli hermovaurioita) ja oli muuten hirveä ajatella, että mitä jos ei voi olla naisen kanssa enää ikinä? Heti kun paranin niin piti mennä baariin ja etsiä testihenkilö jonka kanssa pystyi testaamaan käytännössä miten peli vielä toimii:hyper:

..ja arvatenkin lipas tyhjeni heti...öö nin tuohon silmä tulehdukseen mulle ainakin doctori neuvo suolavedellä lotraamista ja kumma kyllä auttoikin.

Suositut

Back
Ylös Bottom