Silmälasit netistä..

Ikä
57
Käytiin vaimon kanssa katsomassa paikallisesta optikkoliikkeestä laseja tänään. Täytyy sanoa että maksavat aivan vidun paljon.. sitten katsoin netistä ja bongasin että tilaamalla silmälasit siisteillä kehyksillä ja linsseillä saa noin yks neljäsosa hinnalla. Voi tilata vaikka ensin kehykset testattaviksi ja sitten tehdä tilausta jos siltä tuntuu. Mutta onko joku teistä tilannut laseja netistä? Kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaimo tilasi kerran just tuolta. Sellaiset kehyksettömät.

Rutiinit meni ihan ok, tais tulla kolmet pokat joista sai sovittaa, sitten kaikki takaisin (palautus oli maksettu). ne jotka oli valittu tulivat sitten takaisin oikeiden linssien kera.

Kaikki meni ok. Sitten vain särkyivät ja optikothan eivät tee sieltä tilatuille mitään. Ostettiin sitten liikeestä uudet.

Eivät särkyneet huonon laadun tms. takia vaan taisivat jäädä muistaakseni perseen alle tuolilla :D

IsoDino sanoi:
En ole tilannut, mutta tätäkö tarkoitit? http://www.glasogondirekt.com/
Just tuolta eilen illalla katselin ja ihmettelin hintoja.. Siellä oli ihan kohtuullinen määrä erilaisia kehyksiä ja ne oli halpoja. Eilen vaimo sovitteli optikolla muutamia kehyksiä joiden hinta vaihteli 160 eurosta 230 euroon.. Tuolla netissä kutakuinkin samanlaiset noin 20 euroa. Hullu hintaero :hyper:

Jossain lehdessä oli semmoinen juttu, jossa tilasivat netistä lasit, ja veivät optikolle arvosteltavaksi. Sieltä tulee ensin kehyksiä maksimissaan 4 kpl, ja niihin kehyksiin pitää merkitä pupillien kohdat, jotta osaisivat sen linssin tehdä sopivaksi silmillesi. Tuo kun merkitään jollain tussilla siihen kehykseen, niin ei mitään maailman tarkinta jälkeä tule, tämän totesi tuo optikko, joka testasi sieltä tilattuja laseja. Heitti nimittäin jonkin verran tuo pupillin kohta niissä laseissa. Joku jos paremmin osaa asian selittää, niin siitä vaan.

veijo esso sanoi:
Just tuolta eilen illalla katselin ja ihmettelin hintoja.. Siellä oli ihan kohtuullinen määrä erilaisia kehyksiä ja ne oli halpoja. Eilen vaimo sovitteli optikolla muutamia kehyksiä joiden hinta vaihteli 160 eurosta 230 euroon.. Tuolla netissä kutakuinkin samanlaiset noin 20 euroa. Hullu hintaero :hyper:

Tuota, luultavasti olet huomannutkin, mutta Nissenilla www.nissen.fi on tarjouskampanja merkkikehyksille (ei kaikki merkit mutta oli laaja valikoima) ja mun mielestä sieltä sai lasit melkosta halvalla. Yksitehot, jos ohennetuille linsseille ei ole tarvetta lähtee 99 eurolla ja ohennuksesta tulee sitten lisämaksua 80/120 euroa riippuen onko linssit 1.6 vai 1.67. Aurinkolasitkin sain vahvuuksilla hintaan 49 euroa...

veijo esso sanoi:
IsoDino sanoi:
En ole tilannut, mutta tätäkö tarkoitit? http://www.glasogondirekt.com/

Tilasin joku ½vuotta sitten tuolta kahdet lasit.

1.Normaalit+heijastuksen esto+kovapinnoite
2.Samat sangat+polarisointi+ heijastuksen esto+kovapinnoite, menee aurinkolaseina ihan hyvin.

Hintaa tuli yhteensä muistaakseni toista sataa euroa, eli ei paha ollenkaan kaksista laseista.

Laatu on hyvä, ja noin 2 viikon päästä tilauksesta lasit tuli kotiovelle.

Sabin sanoi:
Jniihin kehyksiin pitää merkitä pupillien kohdat, jotta osaisivat sen linssin tehdä sopivaksi silmillesi. Tuo kun merkitään jollain tussilla siihen kehykseen, niin ei mitään maailman tarkinta jälkeä tule,
Tuo oli aika vaikea suorittaa. Paras vaihtoehto varmaan on, että katsoo itse suoraan, ja joku toinen merkkaa pupillien kohdat laseihin.

Mä olen ammatiltani silmälasihioja, eli tiedän miten tarkkaa ja vastuullista työtä teen. Työnihän perustuu optikon tekemään tarkastukseen tai lääkärin lasireseptiin. Vois sanoa lyhyesti että tärkeimmän työn tekee optikko näöntarkastuksessa, mutta suurin vastuu on mulla, sillä mähän ne lasit teen ja niiden pitää olla just eikä melkein sellaset kun on määrätty.

Noissa netti jutuissa ei oikeen ole vastuuta kellään muulla kuin ittellä. Mua kyllä kiinnostaa toi nettikauppa, et millasta jälkeä ja kuinka ”laadukkaita” kehyksiä niillä on!

Kävin kattelemassa linssien hintoja tosta nettikaupasta, niin tuleehen niillekkin hintaa kun valitsee pinnat ja taitekertoimet.

Laitelkaa toisaan kommentteja lisää nettilaseista!

ruisranne2000 sanoi:
Kävin kattelemassa linssien hintoja tosta nettikaupasta, niin tuleehen niillekkin hintaa kun valitsee pinnat ja taitekertoimet.

Laitelkaa toisaan kommentteja lisää nettilaseista!
Sangat+linssit 40€. Ja jos haluaa kovapinnoitteen yms, niin sitten ne maksaa enmmän. Ei minun käsittääkseni kovinkaan kalliit?

Mites onko kokemuksia taittovika-nettilaseista? Ittellä lievää hajataittoa/taittovikaa/mitälie ja ekat rillit nokalla. Jotenki en ehkä osais luottaa johonkin nettisysteemiin, vaikka kyllähän sinne osaa näöntarkastuspapereista selventää mitä linsseihin tulee vahvuuksiksi ym..

XairaX sanoi:
Mites onko kokemuksia taittovika-nettilaseista? Ittellä lievää hajataittoa/taittovikaa/mitälie ja ekat rillit nokalla. Jotenki en ehkä osais luottaa johonkin nettisysteemiin, vaikka kyllähän sinne osaa näöntarkastuspapereista selventää mitä linsseihin tulee vahvuuksiksi ym..
Kun on sovittanut linssit, niin linssien palautus/tilauslähetykseen tulee liittää "näköresepti", vai miksi sitä nyt kutsutaankaan. Instrusta muistaakseni saa opiskelijat ilmaiseksi näöntarkastuksen.

Itse olen kanssa tilannut kahdet lasit halpanettiliikkeestä (god).

Tottakai vahvuustiedot ja taittohärö arvot liikkeelle. Samoin laitoin vielä silmien etäisyyden toisistaan, minkä se kynällä merkkauskin kertoo liikkeelle.

Sangattomat ovat olleet todella kestäävää tekoa ja mielestäni kohtuu laadukkaat. Monella kaverilla optikolta haetut vastaavat ovat jostain hajonneet (rakenne erillainen ja lasi murtunut kiinekohdasta useasti vaikka olivat saatanan kallit). Ns. fototrooppisissa (tummuvat auringossa) on huonona puolena ettei ne toimi autoa ajaessa. Tummennus vaatii ilmeisesti UV-säteilyn tai jotain.... Muuten ovat nekin olleet loistavat ja halvat.

Tilaan kyllä seuraavatkin netin kautta. Lisäksi halpojen lasien kanssa ei tarvitse olla niin hysteerinen jos sattuu menemään rikki. Näitä sangattomia saa heittää aivan rauhassa pöydälle ja lattialle, ovat niin köykäiset ettivät ole menneet miksikään.

Mäkin tilasin tuolta glasögondirektistä lasit. Tuli maksamaan ~100 € kun laittoi ohennukset ja kovapinnoitukset ja hyvät lasit ovat. Tais mennä vajaa kuukausi siitä kun tilasin kokeiltavaksi sankoja siihen että valmiit lasit tulivat postista. Periaatteessa olisin saanut instrun kanta-asiakkaana ilmaisen näöntarkastuksen, mutta kun kerran sen on tarkoitettu niille jotka suunnittelevat ostavansa lasinsa sieltä niin tein sen mieluummin maksullisena, taisivat ottaa siitä jotain 10 €..

Suomessa valitsee silmälasimafia joten kehotan koittelemaan noita nettimestoja. No itse olen ostanut silmälasit viime vuosiona ainostaan Thaimaasta tai VIetnamista, ja hyvää jälkeä on tullut linnssien osalta tosin kehykset on enemmän randomia laaduultaan. No jos linssit saa 5 eurolla nin ei voi valittaa.

Vaikka en laseja käytä niin ihmettelen kyllä noita hintoja, mitä ainakin Suomessa on. Miten jostain kehyksistä voi repiä tajuttomia hintoja? Hatustako ne on vedetty? Olis hyvä jos olis nyt joku, joka voisi kertoa mistä tämä hinta koostuu?

Mä tilasin vuosi sitten testattavaksi neljät rillit tuolta glasögondirektistä ja oli melko huvittavan näköisiä kapistuksia. Mallit ei passannu mulle sitte yhtään. Mallikappaleet oli lisäksi melko vääntyneitä ja linssit ihan naarmuisia. Jos tuolta löytyis itelle hyvät rillit nii vois kyllä ostaa vaikka varalle noilla hinnoilla. Nykyiset davidin lasit makso kaikkineen 550e liikkeestä...Eli törkeen kallista.

jarhu sanoi:
Miten jostain kehyksistä voi repiä tajuttomia hintoja? Hatustako ne on vedetty? Olis hyvä jos olis nyt joku, joka voisi kertoa mistä tämä hinta koostuu?
Mä olen kans kattellut sellaisia kehyksiä, joissa ei ole kuin sangat. Tietysti niihin kuuluu joku tietty muoto (desing) linsseillekin, mutta silti, miten jotkut pelkät sangat voi maksaa pari sataa euroo??? Liikkeissä ne sanoo että joku hiton desing maksaa. Mitä suunnittelemista on jossain sangoissa? Käsittämätömtä riistoa se musta on. Onneksi kilpailua tulee ja optikotkin joutuu tarkistaan riistohintojaan. Taidan kans tilata netistä uudet jos hyvää palautetta tulee teiltä kyseisestä paikasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom