Silmälasit netistä..

IsoDino sanoi:
En ole tilannut, mutta tätäkö tarkoitit? http://www.glasogondirekt.com/

Tuolta saa ainakin sikahalvalla. Eriasia mikä on laatu yms.

Tänään tuli uudet lasit postissa tuolta. Työnjälki ala-arvoista, linssiä kiinnitettäessä rutattu kehystä mutkalle niin että irvistää rumasti kehyksen ja linssin välistä. Lisäksi linssit on ihan sika paksut vaikka voimakkuudet on samat kuin vanhoissa laseissani eli aika pieni korjaus (-2.0 luokkaa).

Lähtee kyl bumerangina takasin. Tulipahan testattua... :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin on glasögondirektin kehyksettömät lasit toiminu, tosin pupillien merkkaamisessa kannattaa olla tarkkana (tuntuu että saa aina päähän laittaessa hieman asetella kohdalleen). Hintana 110e, johon kuuluu postimaksut, ohennus ja kovamuovipinnoite. Edellisillä samantyyppisillä laseilla oli hintaa 450e tampereelta ostettuna, tosin sangat olivat titaania ja linssit lasia, nykyisissä sangat terästä ja linssit muovia. Tosin teräksiset sangat ovat hieman painavammat kuin titaaniset (muutamia grammoja?), ja muovi naarmuuntunee helpommin.

ite oon tilannu kyseisestä paikasta lasit ja tuli maksaan 40e. ei mitään valittamista, hyvää jälkeä oli ja ennen kaikkea todella halvat ja tilaaminen helppoa ku heinän teko, sen kun istuu kotona ja odottelee laseja.

Kehysmalleja sais olla enemmänkin, mutta noilla hinnoilla ei voine valittaa. Onko muita vastaavia sivuja, joilta joku olisi lasinsa tilannut ?

Vanhat rillit paino 14g ja nämä uudet semmoset puolirajattomat tuplaten 28g. Linssikoko oli aika tarkalleen sama. Vanhoissa pokissa näyttää tosin lukevan Titanium, mikä selittänee osan massan kasvusta tässä tapauksessa. Halvat noi olis tietty ollu vain 44 egeä.

Tämmöset olis ollu. Toi kotelo oli viel kaupan päälle samaan hintaan.
attachment.php

Liitteet

• IMG_2555.JPG
    IMG_2555.JPG
    85,6 KB · Katsottu: 7 554
Tilasin kans "puolirajattomat" lasit tavallisilla muovilinsseillä, 42€. Ihan hyvät on, vaikkakin päähänsovittelut ja pienet vääntelyt joutuu tekemään itse. Taatusti hintansa väärtit. Toi favoptic.com:in sankavalikoima on tosiaan vähä suppea, jos ei löydä mieleistään niin ei löydä.

Itse en lähtisi tilaamaan silmälaseja netistä. Makuasia, mutta mä ainakin haluan tietää, että kaikki mittaukset (esim. pupilien väli) on tehty oikein eikä jonkun rasvanäppikaverin toimesta tussilla linssiin... :jahas:

Lisäksi optikkoliikkeestä ostaessa on ne vastuuasiat selvät ja lisäksi ne vääntelee ja kiristelee pokia jos tarvetta moiseen on.

Vielä yksi asia joka mulla vaikuttaa on se, että toi s**tanan pää on niin valtava, että ei meinaa löytyä sopivia pokia edes liikkeestä. Uusimmat rillit on hengettömät ja niissäkin piti linssejä modata tavallista leveämmiksi, että rillit ylipäätään sopivat päähän. Eli heti jos on jotain erikoistarpeita niin epäilen netin toimivuutta.

Piilareita ostelen tosin aina netistä.

Edit: typoja

Luulisi että ruotsissa laatu on aina vähintään yhtä hyvä kuin suomessa, mutta ei vissiin ole.

Mites ne suomessa mittaa tuon pupillin sijainnin kyseisiin kehyksiin, jos ei samalla tavalla?

No vaimon lasit tilataan joka tapauksessa tuolta, entisistä maksettiin suomalaisessa liikkeessä "hunajaa", ja silti ei näköjään kovin pitkään kestäneet kun alkavat olla väljät sieltä ja täältä. Ja optikko suositteli ettei ota liian "terävällä kuvalla" laseja vaan melkein, ja huonomminhan se niillä laseilla näkee kun minä ilman. Ois parempi ollu ottaa ne just oikeat. Tai sitten ne linssikertoimet ei oo pilkulleen sitä mitä on luvattu, mistäs tuon tietää.

Vaimo tilasi tuolta glasögondirektistä rillit ja ne oli ihan täyttä paskaa...
Eli laatu oli ala-arvoista. Noh sitten se kävi optikkoliikkeestä hakemassa "kunnon" lasit ja hintaa tuli melkeen 400e.
Eli tuo halvalla ei saa hyvää lause piti jäleen paikkansa.Ja paljon kalliimmaksihan tuo tuli kun ensin piti siitä roskasta maksaa ja vielä laadusta.
Ois vaan heti ostanut optikolta niin olisi säästänyt...

Nostellaampa todella vanha tredi ylös, kun olisi taas itselle ajankohtainen. Eli uudet kakkulat pitäis hommata entisten 7v vanhojen tilalle. Nää on ainoot rillit, jotka mulla on ollu ja linssitkin on vaan kertaalleen intin aikana vaihdettu, niin en ole oikein perillä noista lasihommista. Mutta ilmeisesti netistä tilaamalla säästää taas pitkän pennin. Eli onko porukalla tuoreempia kokemuksia noista nettikaupoista? Itse löysin sellaiset kuin http://www.favoptic.com ja http://www.silmalasikauppa.fi. Mitään huippulaatua noilta on varmaan turha odottaa, mutta onko ne "täyttä paskaa" niinkuin PasiP on kolme vuotta sitten todennut? Etenkin favoptic on todella halpa, jos ei tarvitse ohennettuja linssejä. Millaisilla vahvuuksilla muuten kannattaa ottaa ohennetut linssit? Toki tämä riippuu varmaan kehystyypistäkin, mutta sellaisilla "peruskehyksille" eli ei hengettömät tai mitkään överipaksut. Epäilisin, että mulla on jotain 3-3,5 nyt miinusta, koska näkö on aika paljon huonontunut.

Noita vartenhan tarttee reseptin laseja varten. Mistä sellaisen sais halvalla? Muistaakseni kävin ekojen lasien kanssa silmälääkärillä ja se oli törkeän hintaista, kuten myös optikolta ostetut lasit. Onko eri optikkoliikkeiden välillä paljonkin eroa noissa näöntarkistusmaksuissa? Tämä siksi, että olen kesän pikkupaikkakunnalla ja täällä on vain yksi optikko. En ole vielä käynyt hintaa kysymässä sieltä.

Hain pari kuukautta aikaa 2 lasit paikallisesta synsam-liikkeestä hintaa tuli 160-180 juuroo, ei muista tarkkaa. Sisälsi näöntarkastuksenkin.

Kun kävin varaamassa ajan niin naikkonen epäili lasien maksavan (näkö -2,5 molemmissa) 300-400 euroa. Tähän kommentoin että on varmaan halvempiakin malleja, tuollaista hintaa en varmasti maksa. Enkä maksanu ja laseilla on vuoden takuu.

Optikko toki ehdotteli mulle kolmenkin sadan pokia, muttei se kyllä osannu kovin hyviä perusteluja heittää kun kyselin että mistä hinnan ero 50 sankoihin tulee? :D

Mulla on toinen silmä -3,75 ja toinen -5,5. Kyllä IMHO ne ohennetut ja heijastus/naarmuuntumisen estokäsittelyt kannattaa ottaa joka tapauksessa, ellei harkitse jotain rouheita muovikehyksiä sivusta leveillä sangoilla. Muuten tulee pullonpohja- ja ikkunalasiefekti ja painoakin... 1.6 ohennuksella tuo -3.75 linssin ulkoreuna on jo reilut 4 mm paksu, joten ohentamaton linssi ei edes istuisi useimpiin metallikehyksiin ja "hengettömistä" voisi vain unelmoida. Mulla on nykyisissä hengettömissä se vahvempi linssi 1.67 ohennuksella ja toinen 1.6 ohennuksella, jotta ne näyttäis suurinpiirtein saman paksuisilta.

Mulla on yhdet lasit netistä, muistaakseni tuolta Favopticilta. Muuten ihan ok, mutta täytyy olla just tietyllä tavalla nenällä tai ovat jotenkin oudot. Valokuvissa huomaa, että linssi on jotenkin erilainen kuin muissa rilleissä, sellainen muovisempi. Nykyiset lasit ostin Eyeniltä, hintaa tuli yksiteholinsseillä ja hajataitolla 80€.

Mulla on yhdet lasit netistä, muistaakseni tuolta Favopticilta. Muuten ihan ok, mutta täytyy olla just tietyllä tavalla nenällä tai ovat jotenkin oudot. Valokuvissa huomaa, että linssi on jotenkin erilainen kuin muissa rilleissä, sellainen muovisempi. Nykyiset lasit ostin Eyeniltä, hintaa tuli yksiteholinsseillä ja hajataitolla 80€.
Kaveri tilasi kanssa rillit netistä. Kotiin sai mallikehyksiä, joista piti valita. Hintaa laseille tuli muistaakseni n. 50e, mutta kyllä ne olivatkin aika kehnot. Toisessa linssissä on sumea kohta (=hiontavirhe) ja mielestäni kehykset näyttävät melko halvanomaisilta. Toisaalta onhan se ihan loogista, että 400€:n yksiteholasit on ehkä paremmin valmistettu kuin 50€:n yksiteholasit.

Millaista muuten on optikkojen ja rillien hinnoittelu "aavan meren tuolla puolen" eli Tallinnassa?

Sen verran on nyt selvillä, että näkötarkastus ei maksa kuin 10-20e, joten sen takia ei ole juuri väliä, ostaako lasit samantien optikolta ja saa silloin ilmaiseksi tuon tarkistuksen. Mutta pitääkö piilarisovitus/mittaushässäkkä varata erikseen ja joutuuko siitä pulittamaan lisää?

Nyt löysin kanssa nuo Eyen ja Specsavers halpisketjut, mutta ainakin Specsaversissa linsseistä joutuu maksamaan ohennuksen ja pinnoitteen jälkeen jonkun 150e+, joten ei ole paljoa iloa mainostetuista halvoista kehyksistä. Mieluummin sillon ostaa myös kunnon kehykset niille linsseille. Onko nuo Specsin merkkikehykset 179e hinnalla myös edullisia ja laadukkaita (Hillfiger, fcuk yms)? Muitten optikoiden sivuilla kun ei hintoja mainittu. Eyenissä linsseissä olis valmiina heijastamaton kovapinta, mutta mitenhän paljon ohennetut (1.6) tuo lisähintaa? 100e? Tuo likaa hylkivä pinnoitekin olisi varmaan hyvä.

Kyllähän tää varmaan taas siihen menee, et ostaa jotkut ihan älyttömän kalliit kehykset ja niihin kaikilla mausteilla olevat linssit, vaikka lähtökohta oli et mahdollisimman halvat. "Vähän kun pistää lisää, niin sais tollaset..joo no eipä se paljoa kirpaise enää kun ottaa vielä nuokin" jne.

Onko kellään http://www.lensway.fi/products?prod...rd&utm_source=google_lw_fi&utm_medium=keyword lasien tilauksesta Lenswayn kautta ?

Silmälasien Hinnat 50 - 200 e. Monitehot lisää hintaa 99 euroa. Lasit tulee heijastuksenestolla ja kovapinnoitteella.

Kehyksiä tuntuisi löytyvän ihan laadukkaitakin ainakin nettisivujen perusteella. Löytyy merkkikehyksiä kuten Tommy Hillfiger, Reyban, Calvin Klein ynnä muita...Vaikuttivat ainanakin paremmilta kuiin silmälasilaupoissa suomessa, joista ei löydä yhtään mitään paitsi ehkä 300-500 euron titaani kehyksiä..

Tilasin moniteholasit Lenswaysta ja pelkäsin pahinta. Olin todella positiivisesti yllättynyt. Näen laseilla oikein hyvin ja ne toimitettiin nopeasti -viikossa tuli ilmoitus, että lähetetty. Sain lasit siis puolessatoista viikossa. Ois tullut kotiin asti, mutta eivät mahtuneet litteästä postilaatikostamme. Kannattaa kyllä olla tarkkana tilausta tehdessä. Latasin ohjelmaan oman kuvani ja sovitin kehysmalleja kuvaan. Vanhoista laseista mittasin kehyksen leveyden, että tuli varmasti oikea. Mittasin vanhoista laseista myös linssien leveyden ja korkeuden, jotta sain oikean käsityksen linssien koosta. Optikolta pyysin silmienvälitiedot. Soitin vielä Lenswaylle ja kysyin pitäisikö lukukorkeus ilmoittaa jotenkin. Sanoivat ettei tarvitse, koska linssien vahvuus muuttuu liukuvasti. Tilasin kaikilla lisäherkuilla eli otin lisäohennuksen ja hinnaksi tuli 231 euroa. Trendilasit, joissa yllätyksekseni oli vielä joustosangat (ei lukenut ilmoituksessa). Ainoa miinus on hieman kapea lukualue, mutta olen älyttömän tyytyväinen. Kun luen enemmän, käytän lukulaseja. SUOSITTELEN!

Optikolta pyysin silmienvälitiedot. Soitin vielä Lenswaylle ja kysyin pitäisikö lukukorkeus ilmoittaa jotenkin. Sanoivat ettei tarvitse, koska linssien vahvuus muuttuu liukuvasti.

Progressiivisiä moniteholinssejä ei voida mitoittaa pelkän silmäterävälin mittaustiedoilla.
Jotta linssin optiset keskipisteet saadaan oikeisiin fokusaatiopisteisiin sekä kauko- että lähinäön alueella, tulee mitoitettaessa ottaa huomioon myös silmän ja linssin välinen pintaväli, kehyskaarevuus sekä pantoskooppinen kulma (kehyksen aisan taitekulma).

Nämä muuttujat eivät ole mitään vakioita ja summassa tehdyt lasit ovat aina korkeintaan vähän sinnepäin..
Yksiteholasien kanssa homma ei ole yhtä tarkkaan, mutta koska moniteholinssin pinnalla on useita eri kaarevuuksia, valo ei taitu silmään oikein jos linssi on asennettu väärin.

Ainoa miinus on hieman kapea lukualue.SUOSITTELEN!
Kun ihminen katsoo lähelle, silmät konvergoivat eli kääntyvät hieman sisäänpäin. Kun moniteholasit mitoitetaan oikein, linssin lukualue asettuu lähelle katsottaessa pupillin fokusaatiopisteeseen. Jos taas linssit ovat niin sanotusti "päin vittua", kuten sun tapauksessa, silmät katsovat hieman lukualueen ohi ja tarkan lähinäön alue kapenee.

Näkö on ihmisen aisteista tärkein. -Sniiduilkaa jossain muualla.

Rakkaudella optikko Stanton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom