*
Yhellä frendillä meni ala-asteella hervottoman iso tikku keskisormen kynnen alle. Itkua ja huutoa riitti ihan sairaalalle asti.
*
Minulla meni pari vuotta sitten etusormen kynnen alle juuren asti lyijynpätkä. Se ei oikeastaan edes sattunut, aavistuksen kirpaisi. Mikä sitten sattui niin paljon, että iso mies on kyynelet silmissä, oli hoitajan/lääkärin yritykset poistaa se lyijy pinseteillä sieltä. Kipu oli aivan saatanallinen, kun tungetaan ei-niin-siroa pinsettiä kynnen alle. 15min siinä meni eikä siitä mitään tullut. Sormi aivan verinen ja lääkäri/hoitaja vain kielsi katsomasta. :jahas:
Siinä vaiheessa, kun olin todella itku kurkussa siinä kolmen (!!) erilaisen pinsetillä sörkkimisen jälkeen, tämä täti tajusi kysyä haluanko puudutuksen - joo vittu olis ihan saatanan jees. Puudutuskin oli aika mielenkiintoinen operaatio: piikillä molemmille puolille sormea ja sitä piikkiä sitten vedeltiin edestakaisin siellä sormen sisällä. No, minuutin se täti jaksoi odottaa ennen kuin aloitti uudestaan sen saatanan sörkkimisen. Mainitsin siinä vaiheessa jo, että nyt sattuu edelleen ihan kiitettävästi ja vastaus oli: "kyllä se kohta alkaa vaikuttamaan". :curs:
Hetken päästä hän ilmottaa, että nyt se lyijy hajosi kolmeen osaan ja rehellisesti sanottuna siinä kivussa tuon kuuleminen ei ollut kivaa, kun oli jo muutenkin :itku:. Kyllä se sieltä sitten noin kymmenessä minuutissa saatiin pois ja puudutus alkoi vaikuttamaan vasta autossa matkalla kotiin..
Tämä on sairain kipu mitä olen koskaan tuntenut vaikka on kassit tutustuneet pyörän tankoihin ja nilkat pyörineet paskaksi milloin mitenkin. Komannen asteen palovammatkin on pienenä hankittu kyynärvarteen. Nykyään tuolle pystyy jo nauramaan.