Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Repesikö salilla rintalihas? Jäikö sormi sirkkeliin? Otitko nännilävärin?

Tähän threadiin oman elämän kovin kipukokemus.

Mä olin toissapäivänä urheiluhierojalla hierotuttamassa jalat. Sattui enemmän mitä mikään aikaisemmin. Kipuaistimusta on hirveän vaikea "selittää" muuten kuin vertaamalla sitä johonkin toiseen kipuun. Esimerkiksi se, kun hieroja avasi noi luukalvot, mihin tulee esim. penikkatauti, niin kipu oli kymmenen kertaa kovempi kuin se kipu, mikä ison tribalitatuoinnin tekemisestä tuli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki varmaan tietävät sellaisen mattojentamppaustelineen, jossa on pystyssä sellainen maalikehikon tapainen systeemi, jonka yli matot ripustetaan roikkumaan hakattavaksi. Vaakasuorassa kehikon alapuolella on taas sellainen putkista tehty alusta. No kakarana roikuin sitten siitä ylemmästä kehikosta kunnes ote lipesi ja tipuin alas niin, että toinen jalka meni toiselta puolelta vaakatasossa olevaa putkea ja toinen jalka toiselta puolelta. Vaikea arvata mikä osa jäi siihen putken kohdalle. Silloin kyllä hieman itketti.

Itsellä ainakin tuntu aika "kipeästi", kun olin kerran vyöhyketerapeutin käsittelyssä.. Huhheijaa et sattui. Muilla kokemuksia tuosta? :D Siinä sitten vielä vastailet samalla kysymyksiin "onkos sulla stressiä, sattuuko tämä?" - "no tästä näkee, että on stressiä, jos tämä sattuu" :>

Viimeksi muokattu:
Sellainen kaapelikela, mikä on paksuista lankuista tehty on n.3metriä korkea ja painaa varmaan tonnin. Oltiin kerran juovuksissa yhen tytön kaa sellaisen kelan päällä seisoskelemassa ja sain kuningasidean, että kaverit rupeis pyörittämään sitä porukalla ja me juostais sitte siinä päällä, vähä niinku hamsterit. Loivaan alamäkeen se lähtikin liikkeelle noin 5:n teinin voimin ja vauhti kiihtyi sen verran kovaksi etten pystynyt enää juosta siinä(pöhnässä), vaan putosin sieltä päältä mahalleni maahan ja kela kieri päälle, suoraan selän yli. Ihmettelen vieläkin kuinka olen yhtenä kappaleena. Ei meinannu aivan heti saada henkeä sen jälkeen.

Kun otin nenään lävistyksen niin sillon valui vedet silmistä, ihan uskomaton sen kipu kun piikin työntää läpi.

Hermoratahieroa kun rupeaa "avaamaan" jumissa olevaa paikaa niin se kipu on ihan sietämätöntä. Paikkoihin ei koske muuten, mutta hieroja kun löytää tiukan kohdan niin ai että tekee kipeää.

Hah, tämä kuullostaa naurettavalta, mutta eräässä vanhassa saunassa varpaitani saippualla ja se suihkun alahana oli vanhanmallinen teräväreunainen. Nousin siitä kyykkyasennosta jotenkin nopeasti ja löin alaselkäni siihen alahanaan voimalla. Eli johonkin nikamien väliin. Lysähdin maahan ja kipu oli aivan saatanallinen. Laatta lensi ja kipu oli paha vielä kauan jälkenpäin. Se oli pahin, vaikka mua on potkittu maassa jne, mutta tuo voitti kaikki murtumat yms.

Mulla hajosi hammas nuorempana jolppina (olisko ollut jopa kaljapulloa avatessa) :nolo: ja siihen haljenneeseen osaan tuli jossain vaiheessa reikä. Hammasta alkoi sitten särkemään niin perkeleesti, että pakkohan se oli mennä laitattamaan kuntoon. Kyseinen hammas oli mennyt niin vitulleen, että piti tehdä juurihoito. Eikä siinäkään vielä mitään, mutta kun se toimenpide tehtiin ilman puudutusta/ nukutusta. Sattui vähän perkeleesti kun hermoja rassattiin eikä voinut mitään tehdä. :( Kuulin sitten myöhemmin, että "olishan sen puudutuksenkin saanut, mutta meinattiin että kyllä sä kestät ilmankin kun olet niin karskin oloinen" (vittu olin nuori jolppi!)
:wall:

Juteltiin kaverin kanssa heti ton tapauksen jälkeen ja sen mutsi sattui myös kuulemaan sen saman jutun. Oli siinä luulossa ettei noita hoitoja ole edes mahdollista tehdä tolla tavalla. Hän oli joskus nuorempana kuulemma pyörtynyt vastaavassa toimenpiteessä...

1. Sormenpää on lähtenyt irtipoikki, ommeltiin takaisin ilman puudutusta.
2. Leuanpuolen viisaudenhampaat lähtivät vain leikkaamalla ikenet ja pilkkomalla hampaat. Operaatio kesti noin 1,5h ja puudutus loppui kaksi kertaa. Kipu oli jotain ihan käsittämätöntä. Ylähampaat lähtivät noin 5s operaatiolla /kpl.
3. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=284572&postcount=518
4. jne, sormia murtunut, tikkejä laitettu ja aivotärähdyksiä otettu, onhan noita.

Proteos sanoi:
Mulla hajosi hammas nuorempana jolppina (olisko ollut jopa kaljapulloa avatessa) :nolo: ja siihen haljenneeseen osaan tuli jossain vaiheessa reikä. Hammasta alkoi sitten särkemään niin perkeleesti, että pakkohan se oli mennä laitattamaan kuntoon. Kyseinen hammas oli mennyt niin vitulleen, että piti tehdä juurihoito. Eikä siinäkään vielä mitään, mutta kun se toimenpide tehtiin ilman puudutusta/ nukutusta. Sattui vähän perkeleesti kun hermoja rassattiin eikä voinut mitään tehdä. :( Kuulin sitten myöhemmin, että "olishan sen puudutuksenkin saanut, mutta meinattiin että kyllä sä kestät ilmankin kun olet niin karskin oloinen" (vittu olin nuori jolppi!)
:wall:

Juteltiin kaverin kanssa heti ton tapauksen jälkeen ja sen mutsi sattui myös kuulemaan sen saman jutun. Oli siinä luulossa ettei noita hoitoja ole edes mahdollista tehdä tolla tavalla. Hän oli joskus nuorempana kuulemma pyörtynyt vastaavassa toimenpiteessä...
Mullaki on käyny noin. Kuulemma sitä hammasta on turha puuduttaa, koska tulehtunut hammas ei puudu kuiteskaan. Otti se kyllä pirun kipeetä, yhessä vaiheessa rääkäisin niin lujaa, että se hammaslääkäri(vanhempi rouva) säikähti, pomppas taaksepäin ja kiljas itsekkin :nolo:

Kaikenmaailman neitejä täälläkin valittaa. Juurihoitoa ilman puudutusta. HAH! Ei tunnu missään! :rolleyes:

Kaikkein pahin tähän asti: Paperihaava :eek:
Muksuna (n.5v) sattui hieman, kun laskeuduin naamalleni rekkitangolta, ja hampaat tulivat alahuulen läpi. Tikattu kohta näkyy vieläkin. Myös nenänpoltto ilman puudutusta muutama vuosi sitten oli melko kivuliasta, vaikkei niin paljoa sattunut, kuin odotin. Ja näitä kasseille laskeutumisiahan on varmasti joka jätkälle sattunut. Omalla kohdalla pahin taisi olla, kun meillä oli kaverin kanssa korismatsi sisätiloissa sellaiseen pieneen rinkulaan. Hyppäsin donkkaamaan, mutta kaveri laittoi kädet eteen ja tönäisi hartioista. Jalkoväliini osui sitten sellainen hyllykkö, ja jalat eivät yltäneet maahan. :kuola: <-Maassa makaamista tuon näköisenä

Mä voisin kirjoittaa pitkän selostuksen synnytyksestä, mutta jätän sen tekemättä.. :D Infernaalista tuskaa kesti tosin vain n. 4h, kun epiduraalipuudutus ei sitten tehonnutkaan..
Kivuliasta oli myöskin joskus, kun rakas pikkusiskoni sai kuningasidean ja heitti minua nenään lumipallolla, jossa olikin kivi sisällä. Nyt siitä on muistona mukava möykky nenässä ja toisella sieraimella hengittäminen on vähän hankalaa.
Putosin myös pienenä kaapin päältä alas niin, että kylki osui suoraan kaapin reunaan, silleen että se reuna meni tavallaan kylkiluiden alle.. Tekee vieläkin pahaa kun muistelee.

edit: tarkennusta

Helie sanoi:
Mä voisin kirjoittaa pitkän selostuksen synnytyksestä, mutta jätän sen tekemättä.. :D Infernaalista tuskaa kesti tosin vain n. 4h, kun epiduraalipuudutus ei sitten tehonnutkaan..
Tästä tuli mieleen offtopic-tarina: Yksi tuttu oli joskus kysynyt äidiltään, miksi naiset aina selittävät synnytyksen kovista tuskista. Äiti oli vain katsonut jätkää vähän aikaa ja todennut: "Koita itse kusta tennispallo." Poika oli mennyt aika hiljaiseksi. :)

VilleO sanoi:
Kaikki varmaan tietävät sellaisen mattojentamppaustelineen, jossa on pystyssä sellainen maalikehikon tapainen systeemi,...................

Jo tässä vaiheessa tiesi mitä tapahtuu ja polvet menivät vaistomaisesti yhteen
aiai.. :itku:

Itselle sattui kerran kauniina kesäisenä päivänä, kun olin nuori ja reipas. Serkun kanssa tehtiin laudoista hyppyri pihalle josta sitten hypittiin polkupyörillä hillittömän vauhdin avustuksella. Noh sattuipa sitten että minä tietenkin halusin hypätä päivän pisimmän hypyn ja hillitön polkeminen päälle ja hyppyri lähestyy lähestymistään. Noh eturengas jäi lautojen väliin ja pyörä tökkäs ihan hyvästi, lensin tangonyli ja pallithan siihen tankoon tietenkin kopsahti ja SE ei tuntunut hyvältä :nolo:

-- Wikke

Varsinkin alapäätä olen onnistunut telomaan. Tulee mieleen monia kertoja esim. pyörällä ajosta. Jokainen varmaan tietää kun pyörien sen ohjaustangon edessä on se pieni terävä kohta (riippuu mallista). Kuitenkin kerran ajoin kohtuu hidasta vauhtia maastossa ja etupyörä tökkäsi ojan pohjaan kiinni ja minä pallit edellä suoraan siihen terävään kohtaan. Vähän aikaa pyöri maassa.

Myös laskettelusuksilla olen onnistunut itseäni satuttamaan. Yksi suksi puun toiselta ja puolelta ja toinen toiselta. Kerran siskoni potkaisi minua palleille. Kerran kaverini löi minua käsilaukulla palleille jollain terävällä reunalla. tuli siinä sitten noin 5 min. keräiltyä itseään premin tanssilattialla. Kaikkien näiden kommelluksien jälkeen on ihme jos paikat ovat enään lisääntymiskunnossa. :D

Myös nänniläväri sattui melkoisen paljon.

Kerran myös roikuin sellaisista voimistelurengaista, mitkä ovat katossa kiinni, pää alaspäin. naps ja naps yhtäaikaa ja mies täysin suorana pää edellä maahan. Tuolloin säikähti jo ettei niskat murtunut.

Kerran pienenä tuli myös kaaduttua pyörällä kunnolla ja koko pikku poika täynnä asvaltti ihottumaa. Sitten kun isä puhisti minut jollain oikeasti kirvelevällä puhdistusaineella niin tämä herra huusi kyllä kurkku suorana.

-Tuntu mukavalta ampua 100mm kampanaula naulapyssyllä
kämmennen läpi. Onni ettei osunu luuhun koska, se ei olisi ollut enää kivaa.

-Kirveellä jalkaan lyöminen on myös kokeiltu.

-tikkejä ollut varmaan miljoona eri puolilla kehoa.

Ala-asteella puukäsityötunnilla sahailin jotain puupalikkaa isolla vannesahalla. Luokkakaverit kinastelee ja juoksee mun selän takaa helvetinmoista kyytiä ja toinen tönäisee minua. AUTS! Keskisormi edellä lujaa pyörivään terään siten että osuin terään keskisormen kärki edellä ja terä sahaa keskisormea pituussuunnassa suurinpiirtein kynnen verran halki. :hyper: Voin poijjaat ja tytöt sanoa että silloin vihlaisi aika perkeleesti!!

Sattui myös aika kivasti kun nilkka pyörähti iloisesti ympyrää kun mulla oli kumisaappaat jalassa, ja tuo kumisaapas piti repiä irti sitten. Ja sitähän ei voinut leikata irti, vaan se piti repiä, ainakin silloinen ihana opettajani oli sitä mieltä. Nilkka oli turvonnut kaksinkertaiseksi-->sattuu.

Olen myös murtanut molemmat kädet, ja nuo nilkat on pyörähtäny nivelsiteet laulaen 2krt/nilkka.

No laitan osan omista!

1.Koulussa noin. 5 vuotta sitten juoksin rappusia alas ja ajattelin hypätä loppujen rappujen yli tasaselle, mutta hyppy jäi vajaaksi ja oikealla jalalla otin vastaan sillai että jalka osoi rappusen reunaan vääntyi siitä sillai että nilkka murtui!

2. Noin 7 vuotta sitten ajoin honda monkeylla puutapäin n.30km/h nopeudella kun piti näyttää kaverille että osaan sladittaa!(kysäässä oli talvi)Ja sääri aukesi aika pahasti!Jouduin viel ajaan kotiin rikki menneella mopolla ja siitä sitten äiti lähti kiidättään sairaalaan!

3. Noin 10 vuotta sitten leikittiin muutaman kaverin kans tarzania :nolo: ja olis tietysti se apina!Kiipesin melkein puun latvaan ja niikuin olettaa jo voi oksat on aika ohkaisia siel ylhäällä niin oksa meni katki ja tipuin jonkun matkaa kunnes pysähdyin haarojen välilleen paksumpaan oksaan!Siitä matka jatkui vielä maahan! Se teki todella kipeää ja kuseminen oli viel ikävämpää ku kirveli ihan vitukseen!

Näitä olisi kyllä vaikka kuinka paljon.. pahin ehkä oli joskus nuorempana kun jääkiekkoa pelatessa polvi vääntyi mukavasti pois paikaltaan. Silloin sattui niin vitusti. Sama tapaus toistui sittemmin armeijassa, ja nykyään en edes uskalla treenata jalkoja täysillä kun ei ikinä voi tietää kuinka paljon nuo polvet enää kestävät.
:curs:

Hammaslääkärissä oon sentään tajunnut vaatia puudutuksen ennen juurihoitoa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom