Silloin kun minä olin nuori...

Kyllä tämä Mr. Rambo on sen verran vanhan koulukunnan kavereita, että tuskin ollaan samoja lehtiä luettu.:D
Kuten joku tuolla sanoikin ilmeisesti ennen oli joku piilotusbuumi päällä tai sitten kaikki muuten vain lukivat niitä metsissä. Mutta eipä silloin ollut kyllä kellään oikein kunnon tietokonetta ja DC++:saa imuttamassa koneen täyteen pokeria ja metsää taas oli kuin vain jaksoi etsiä. En siis minä mutta kaverit.

Ja tuo mopojuttukin. Kaverilla oli kanssa tuollainen tappajaohjus. Kulutti bensaa enemmän kuin laki sallii ja ampaisi kuin tykinkuula. Voi sanoa, että siitä kun leipoo kiinni satasenkin vauhdissa niin se on menoa se. Eikä 105km/h ollut vielä edes maksimi. Pahimmat pojat viritti sen 120 helvetinmoisilla virityksillä.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikkein paras mopon virittämistarina on mun mielestä mun kaverilla. Sillä oli sellainen just kasikympin pannulla viritetty ohjus, ja kuulemma kulki yli sataset. Noh, mä tiesin että sen faija on poliisina liikennepuolella, ja kerran sit kysyin et "mitä sun faijas sano, kun näki että sulla on viritetty mopo?". "Ei mitään, sehän tän virittikin.." :D

Kun minä olin nuori, punttireeni aloitettiin ostamalla/tilaamalla vinyylipainosarja, jossa painoineen ja tankoineen oli ehkä just 50 kiloa.
Ja faija hitsasi punnerruspenkin.
Hifisteillä oli Wrangelta tilattu Weiderin systeemi, jossa liikkeitä esittivät "kaikkien aikojen kuuluisimmat" kehonrakentajat.
Joista en tunnistanut ensimmäistäkään, kun ei nuo 50- ja 60-lukujen bodarit olleet oikein tuttuja.

Juu, ja Turbo Loader oli kehityksen huippua, kun sen avulla kasetille sai komeesti yli 10 C64-peliä per puoli.
Miami Vice oli jokseenkin kovinta mitä oli.

Kaikkein paras mopon virittämistarina on mun mielestä mun kaverilla. Sillä oli sellainen just kasikympin pannulla viritetty ohjus, ja kuulemma kulki yli sataset. Noh, mä tiesin että sen faija on poliisina liikennepuolella, ja kerran sit kysyin et "mitä sun faijas sano, kun näki että sulla on viritetty mopo?". "Ei mitään, sehän tän virittikin.." :D
Lain kunnioitus lähtee jo kotikasvatuksesta. :D

Muistissa on. Holle Holopainen. Se ohjelma oli vissiin Kasmasiini, mutta aika heikolta näyttää tää mun googlaaminen.

Luulin muuten vuosia, että olen keksinyt koko erkkimerkin itse, kun kukaan ei sitä muistanut.

Kun minä olin nuori:

- Popcornit tehtiin kattilassa
- Levi's oli hit ja pop
- Nirvana oli olemassa
- Ritari ässä purkkaa + tarroja sai kioskeista
- Tietoa punttauksesta ei saanut netistä
- Kaikki käytti oikeita salihousuja
- Perjantaisin notkuttiin alkon kulmilla etsimässä hakijaa

jne.

Mä teen edelleen popcornit kattilassa ;), vähintään kerran viikossa...

* Silloin kun minä olin nuori niin Levikset oli todellakin IN, ja nimenomaan 501 olla piti! Ja purkkarit tietty :)

*Irtokarkit ostettiin kappaleittain, 10 senttiä ja siitä ylöspäin, ja karkkikaupassa täti niitä kiltisti pussiin laittoi kun osoitteli "noita kolme, noita kaks, noita viis....", oi niitä aikoja :)

* silloin kun olin nuori ei ollut kännyköitä! Ostin ekan kännykän 18-vuotiaana ja eipä silloin monellakaan kaverilla vielä ollut, alkuun aika kummalista kantaa sitä mukana :) (omat lapset on olleet aika huuli pyöreenä kun olen kertonut että sain kännykän 18-vuotiaana...)

* ja silloin kun olin nuori niin puhelinnumerot muistettiin ulkoa!

* juotiin kolmionmuotoisia trippi-mehuja ja syötiin sitä M.A.C mehujäätä :)

* ei ollut niin paljon lihavia ihmisiä kun nykyään

* ei ollut niin kiire kaikilla...

kyllä tuli kuunneltua Koe-eläinpuistoa nuorena ja paljon..... tuttua kauraa

Silloin oli Samuli Aaltonen kansakunnan kahvitunnilla. Perkele meni tekemään yhden lähetyksen kännissä ja kenkäähän se sai.

Joskus kuunneltiin Pekka Sauria.

Kuulemma se sekopää kissaäijä, joka soittaa joka lähetykseen asuu Anjalankoskella.

- Oli T-kauppoja.
- Eri ikäiset lapset leikki keskenään.
- Talvisin koulun jälkeen mentiin heti jäälle höntsäileen ja tultiin kotiin vasta iltamyöhällä. Ei tarvinnut syödä kolmen tunnin välein...
- punttisalilla käytiin heittelemässä "paininukkeja".
- Robotit (Transformers) Sky Channelilta oli parhautta, vaikka en siitä mitään ymmärtänytkään. Rekka oli paras.
- Kaikki katsoi Ritari Ässää.
- Telkkarista tuli Dallas ja Napakymppi. Salmelaisen Kari oli tosi hauska, kun se vinoili Kaitsulle.
- Kaikilla pojilla oli c-kasetille kopioituna Kissiä, Waspia ja Twistareita
- Kerättiin He-Maneja

- Telkkarista tuli Dallas ja Napakymppi. Salmelaisen Kari oli tosi hauska, kun se vinoili Kaitsulle.

Paitsi naisten mielestä se ei ollut hauskaa, ja tällä ovelalla juonella Kaitsu sai varmaan enemmän pesää kuin Esa Pakarinen aikoinaan.

Kun minä olin nuori, tv:stä tuli ohjelma nimeltä Puoli 6, Matti nykänen oli kova jätkä, Turtlesit oli Mattiakin kovempia, Super Nintendolla oli uskomattomat grafiikat, Kouluun mentiin pilkkihaalarit päällä eikä kukaan sanonut mitään muodista.. muuta ei tuu mieleen..

omat lapset on olleet aika huuli pyöreenä kun olen kertonut että sain kännykän 18-vuotiaana...
Aika ihmeissään olivat omatkin lapset, kun kerroin, että sain ekan kännykän 30-vuotiaana ja että omassa lapsuudessa luuri oli johdolla kiinni siinä puhelinkoneessa, eikä sen kanssa voinut kovin pitkälle liikkua vaan puhelut hoidettiin siinä puhelinpöydän ääressä.

curlycord2_2.jpg

Pakko oli näissä nostalgia tunnelmissa tilata tälläinen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom