Sileät vatsalihakset?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hieman tälläistä galluppi-henkistä kyselyä? Teettekö te niitä sileitä vatsalihaksia, ja jos teette, niin minkäsorttisilla liikkeillä niitä tulee rasiteltua?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaulimella olen yrittänyt niitä silottaa, mutta huonolla menestyksellä..

Perusrutistuksia vaan ja kyllä se siitä...

ps. Mitä ne sileät vatsat on????

Aika harhaanjohtavaa puhua sisemmistä vatsalihaksista sileinä lihaksina. Ihmisellä on kyllä sileää lihaskudosta, mutta se ei ole tahdonalaista, eli sen toimintaa ei voi säädellä. Esim. suolessa on tätä ja se toimii ihan itsekseen ja sen supistumiseen ei voi itse vaikuttaa.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä :) Myös poikittaisesta vatsalihaksesta olen kuullut puhuttavan.

Ja itse kysymykseen; kyllähän niitä tulee treenattua, tavallisin taitaa olla punnerrusasento kyynärpäät maassa. Ja tosta erilaisia muunnelmia, esim. jalan nostamista, kyljelle kääntymisiä jne.

Puhalla ilmat pois keuhkoista, vedä vatsa sisään ja pidä niin kauan kuin pysyy. Toista muutaman kerran. Itsellä täytyy ainakin vetää ihan raivolla ettei happi lopu ennen kuin vatsalihakset. Yks hyvä keino on myös vetää vatsaa hieman sisään aina kun treenaat vatsoja. Ja vielä yksi tapa: Yritä vetää tavallaan palleja sisäänpäin. Tämänkin pitäisi vahvistaa jotakin aluetta joka auttaa pitämään vatsan kurissa.

Zone-sarja -42%
Niin, ja tuntumaa niihin syviin lihaksiin voi etsiä ihan vaan menemällä päin makuulle lattialle, kädet vartalon viereen, nenä maahan. Sit tosta asennosta vetää vatsan sisään ja pitää sen " ylhäällä ", niin ettei vatsa kosketa lattiaa :)

Fiona sanoi:
Niin, ja tuntumaa niihin syviin lihaksiin voi etsiä ihan vaan menemällä päin makuulle lattialle, kädet vartalon viereen, nenä maahan. Sit tosta asennosta vetää vatsan sisään ja pitää sen " ylhäällä ", niin ettei vatsa kosketa lattiaa :)

Eikös tuo voimapyöräkin ota kaikessa monipuolisuudessaan noihin syviinkin vatsalihaksiin.

Voimapyörällä niitä tulee välillä rassatua. Noissa hengitysharjoituksissa menee vaan kärsivällisyys ennen vatsoja. Ja tietysti maastavedot ym. rasittaa jotenkin syviä vatsoja...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vedät vatsaa sisään kun teet normaaleita vatsoja, sen pitäis auttaa

Edit: täähän mainittiin jo... :wanha:

Sileät? Sheivausta? Vahaa?

Sisemmistä vatsalihoista kävi koulullamme parivaljakko luennoimassa lähinnä selkäkipujen tiimoilta ja jumppaohjelmiakin jaettiin... jos jostain löytäisin vielä... hmm... Perustuu kuitenkin pohjimmiltaan tohon vatsan sisään vetämiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom