Sikatreeni=ainoa tie isoihin tumppuihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Hannibal
Minusta tuntuu siltä, että olet lukenut Mega Dutyn alkuperäisen painoksen riittävän monta kertaa osataksesi sen ulkoa, mutta käsitteet "eksentrinen ja konsentrinen maksimi" ovat sinulle vielä vieraita.

Mitä, eikö siinä kirjassa kerrotukaan kaikkea mitä kehonrakentajan/voimailijan tarvitsee koskaan tietää? ;)

Originally posted by strong
Kyllähän ne sinun kirjoitukset kumoaa. Samat "lainalaisuudet" ne muuallakin pätee. Tuskin edes itse teet haukkarin puhtaasti, eli seinää vasten pitämällä perse ja yläselkä kiinni kaiken aikaa seinässä. Eli itsekin heijaat ainakin hiukan. Miksi?

Samoilla lainalaisuuksilla tarkoitin että jos haba turpoo repimisellä niin eikös sitten kaikki toimis samalla tavalla,mutta kun ei toimi,mutta hanskaan toimii jostain syystä :confused:

Ja muuten,teen hauiksen useimmiten juuri mainitsemallasi tavalla,kantapäät tosin vielä seinästä n 30cm päähän.En kuitenkaan aina,mutta vapaasti seistenkin tehtynä on se heijaus niin olematonta että ei voi puhua sikatreenistä...Kannataa jokaisen joka sanoo tekevänsä hauiskäännön tangolla puhtaasti tehdä se seinä vasten,ikävää tietty on kun painot tippuu..

Originally posted by Sputnik
Itsellänikin on hansa maagisen 50 yli...tosin ei ihan natuna enää,enkä mitannut mitä se oli natuna.

Saavutuksia...noh 8 vuotta treeniä...pituus 186,paino intissä 60kg kun aloitin,nyt offseasonissa 132-134,rasvat huitelee parissakympissä as usual.Natuna sain painoni n 3½ vuodessa sataan rasvat 15% silloin...

186cm pitkä ja painoa intissä kun aloitit nostelun 60kg, eli kehontyyppi on ollut erittäin ectomorph(tjsp) ja 3.5 vuodessa naturaalitreeniä tekemällä paino nousi sataan ja rasvaprosentti oli 15%. Eli, jos sulla on rasvaprosentti ollut 15% kun aloitit(varmaan on ollut vielä alhaisempi kun niin laiha olet ollut), niin rasvaton paino on ollut n 51kg ja sitten 3.5 vuoden treenin jälkeen painoa sata josta rasvaton paino oli 85kg. Erotus näille tulee 34kg puhdasta naturaalina 3.5 vuodessa hankittua lihasta.

Kun ottaa huomioon miten harvinaisia nämä ectomorphiset massamonsterit ovat(ovat yleensä hardgainereita), niin kuinka todennäköistä on , että pystyy naturaalina kehittämään 3.5 vuodessa 34kg ihan puhdasta lihasta, eikä mitään läskiä? Ja tässä tapauksessahan sitä lihasta on varmasti kehitetty vielä enemmänkin, kun fläsäprosentti on varmasti ollut tosi alhainen aloittaessa.

Kuinka moni uskoo tuohon?

Tämä ei ole sitten mitään vittuilua, vaan olen uteilias koska en tiedä onko tuollainen mahdollista.

Tämä ei ole sitten mitään vittuilua, vaan olen uteilias koska en tiedä onko tuollainen mahdollista.

No jos kaveri niin sanoo, niin kyllähän siihen on uskottava! Mitä sitä kaikkea epäilemään. Jos joku valehtelee niin se on hänen häpeänsä. Nykyään tuntuu että joka toisessa postissa ilmoitetaan edellisen kirjoittajan puhuvan omiaan. Tosi kehittävää jee.

Samoilla lainalaisuuksilla tarkoitin että jos haba turpoo repimisellä niin eikös sitten kaikki toimis samalla tavalla,mutta kun ei toimi,mutta hanskaan toimii jostain syystä :confused:

Ei haba millään pelkällä repimisellä turpoa, niin kuin ei kukaan ole väittänytkään. Mistään pelkästä repimisestä ei ole ollutkaan kyse, ainakaan kun minä yritin jotain selittää.

Seuraavan kerran kun et jotain ymmärrä, kysy mieluummin ensin ennen kuin alat vetämään mitään Iiro Seppäsen magiikkaa ja KISS-prinsiippejä peliin. Voi olla että vastaanotto olisi silloin huomattavasti lempeämpi.

yeah! keskustelu on saanut kivasti vauhtia ja uutta ulottuvuutta kun mukana on jannuja joilla yli 50cm hanskat! :eek: (eli asiantuntevuutta ainakin pitäisi löytyä)
Mun mielestä pointti ei ollut missään vaiheessa että hauis kasvaisi jotenkin erilaisella treenillä kuin muutkaan, mutta siinä noi ylisuuret painot negatiivisen osan korostamiseen ja muut erikoistekniikat on suht helppo toteuttaa ilman sen kummempia loukkaantumisriskejä. Ja syy miksi alunperin aloin tästä puhumaan oli juuri tuo hanskan kehittymättömyys ja treenin jälkeisen lihaksen kipeyden puute(jonka olettaisin liittyvän kehityksen pysähtymiseen), jota ongelmaa muilla lihasryhmillä ei ole. Käytän samaa tyyliä myös muille lihasryhmille välillä jos puhtaampi treeni ei enää tunnu tepsivän. Tietenkään treeniä ei kannata perustaa tollasille repimistekniikoille.

186cm pitkä ja painoa intissä kun aloitit nostelun 60kg, eli kehontyyppi on ollut erittäin ectomorph(tjsp) ja 3.5 vuodessa naturaalitreeniä tekemällä paino nousi sataan ja rasvaprosentti oli 15%. Eli, jos sulla on rasvaprosentti ollut 15% kun aloitit(varmaan on ollut vielä alhaisempi kun niin laiha olet ollut), niin rasvaton paino on ollut n 51kg ja sitten 3.5 vuoden treenin jälkeen painoa sata josta rasvaton paino oli 85kg. Erotus näille tulee 34kg puhdasta naturaalina 3.5 vuodessa hankittua lihasta.

Kun ottaa huomioon miten harvinaisia nämä ectomorphiset massamonsterit ovat(ovat yleensä hardgainereita), niin kuinka todennäköistä on , että pystyy naturaalina kehittämään 3.5 vuodessa 34kg ihan puhdasta lihasta, eikä mitään läskiä? Ja tässä tapauksessahan sitä lihasta on varmasti kehitetty vielä enemmänkin, kun fläsäprosentti on varmasti ollut tosi alhainen aloittaessa.

Numeroissa pientä epätarkkuutta myönnetään,mutta silti aika uskomaton kasvu oli,kerronpa lisää..

Eli pienestä pitäen harrastanut kaikkea kestävyyslaji painoitteisesti....hiihtoa,juoksua,pyöräilyä,melontaa ja sen lisäksi uintia(3-4 vuotta todella aktiivisesti)...noh intti oli edessä ja jotain sporttia sinne piti keksiä ajankuluksi ja oma kroppa oli todellakin mallia tikku,tosin rasvat oli sika alhaalla,tosin ei se ruokakaan maistunut silloin nuorempana,valitettavasti.Eli ajatus oli jo vähän ennen inttiä tehdä jotain kropalle kun ei vaatteet istunut ja kroppa oli kaikkea muuta kuin miehinen....

Paino inttiin mennessä todellakin kuudessakympissä(cooperissa meni muuten 3200m)...intissä oli todella hyvät treenimahdollisuudet ja fiilis kova kiitos muille jotka KAIKKI olivat mua isompia...intistä pois lähdettäessä paino oli jo 77kg:ssa,siinä oli jo vähän rasvaakin...

Sitten se paino vaan alkoi nousemaan ihan sikana ja kaikki salilla oli sitä mieltä että kaverilla ihan himmee kuuri päällä,mulla ei semmosista ollut edes tietoakan tuolloin,eikä kiinnostustakaan.Ruokaa meni ihan sairaasti...2x tonnikalaa...rahkaa 4-6 purkkia...wrangelta tilattiin 25kg malto säkkejä...riisä...banaaneja... samalla luettiin kaikki tieto mitä vaan oli saatavilla treeneistä...kreatiini kuullosti myös silloin kovalta aineelta :D (lähes anabolilta). Siitä se paino sitten nousi helposti jo keväällä kahdeksaankymppiin(intistä syksyllä pois)...seuravina kahtena vuotena sitten sain oman painoni jo sataan,okei oli kreatiinit päällä jolla sain aina painoa ylös kolmisen kiloa...

Mitä tapahtui tämän jälkeen onkin sitten toinen juttu...

Mutta rasvaprossa 60 kilosena oli varmaan 5% :D joten 57kg:sta 85kg:oon tekee 28kg jaettuna n 3 vuoteen tekee 9 kiloa vuodessa,mutta koska intissä tuli 60-->77 =17kg niin ei niinä kahtena muuna vuonna tullut kuin n 6kg/vuosi...

Mutta vaikka en olisi ikinä aloittanut treenaamaan edes painoilla niin olisi se paino tuosta varmasti noussut 75-80kg.Siinä iässä kun ei vielä kroppa ole "valmis" so to speak.

Sen verran vielä jatkan, että tietääkö kukaan onko mahdollista kehittää yli 34kg puhdasta lihasta 3.5 vuoden naturaalitreenin aikana? Siis, kun otetaan vaan rasvattoman painon lisäys huomioon.

Minä tunnen monia erittäin lahjakkaita naturaaleja, monet näistä nostaa esim. yli 100kg painoisena penkistä helposti 2x yli oman painon ilman penkkipaitaa, suoritus jonka väitettiin olevan mahdoton joku aika sitten. Mutta kukaan näistäkään ei tietääkseni ole kehittynyt näin rankasti, vaikka lihat ovat kasvaneet melkein jo ajattelemalla treeniä.

Minä en epäile mitä tuo Sputnik väitti, mutta en muista koskaan kuulleeni noin nopeasta kehityksestä naturaalina, eli haluasin vain tietää, onko joku muu itse kehittynyt todistettavasti noin nopeasti tai edes kuullut/nähnyt jonkun muun kehittyvän samaa tahtia?

Edit: Ehti sputnik vastata ennen kuin ehdin kirjoittaa omani.

Originally posted by Äijä
No jos kaveri niin sanoo, niin kyllähän siihen on uskottava! Mitä sitä kaikkea epäilemään. Jos joku valehtelee niin se on hänen häpeänsä.

Nuo painon nousuit aloittaessa ovat useimmiten todella hurjia muillakin(osin liittyy siihen että ollaan muutenkin vielä kasvuiässä).Harmi vaan kun monet aloittelevat alkaa heti kikkailemaan jollain mitättömällä jenkkiskeida lisäravinteella ja ollaan niin Gurua ja rasva on sama kuin syöpä...Sairraasti vaan ruokaa kaikki alta parikymppiset kaverit ja kovaa perustreeniä!

Sen verran vielä jatkan, että tietääkö kukaan onko mahdollista kehittää yli 34kg puhdasta lihasta 3.5 vuoden naturaalitreenin aikana? Siis, kun otetaan vaan rasvattoman painon lisäys huomioon.

Minä tunnen monia erittäin lahjakkaita naturaaleja, monet näistä nostaa esim. yli 100kg painoisena penkistä helposti 2x yli oman painon ilman penkkipaitaa, suoritus jonka väitettiin olevan mahdoton joku aika sitten. Mutta kukaan näistäkään ei tietääkseni ole kehittynyt näin rankasti, vaikka lihat ovat kasvaneet melkein jo ajattelemalla treeniä.

Minä en epäile mitä tuo Sputnik väitti, mutta en muista koskaan kuulleeni noin nopeasta kehityksestä naturaalina, eli haluasin vain tietää, onko joku muu itse kehittynyt todistettavasti noin nopeasti tai edes kuullut/nähnyt jonkun muun kehittyvän samaa tahtia?

Edit: Ehti sputnik vastata ennen kuin ehdin kirjoittaa omani.

Niin,tuo oma painon nousu liittyi aika pitkälti seuraaviin asioihin:

-oma paino aloittaessa todella alhainen,syy:liian vähän ruokaa teininä(normaali paino ois ollut tuolloin varmaan n65-70kg)
-muu urheilu vei rasvat ja varmaan lihaksiakin...
-kasvavassa iässä muutenkin,eli olisi se paino noussut 60kg:sta ilma treeniäkin varmaa 75-80kg:oon about.
-yhtäkkiä kroppa saa mielettömästi ruokaa(kiitos intille),treeniä ja lepoa(armeijassa en tehnyt "mitään",intin jälkeen töissä ei myöskään mitään)

...eli ei nyt todellakaanm voida puhua mistään normaalista naturaali kehityksestä ja harva varmaa aloittaa tuollaisesta tilanteesta missä itse olin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Mutta vaikka en olisi ikinä aloittanut treenaamaan edes painoilla niin olisi se paino tuosta varmasti noussut 75-80kg.Siinä iässä kun ei vielä kroppa ole "valmis" so to speak.

Minä pidin tuota kehitystä uskomattomana, koska ainakin minä olin jo intissä yli "kasvuikäinen", eli kroppa oli jo "valmis". Vaikka olinkin ihan saman ikäinen kuin muutkin.

Minä pidin tuota kehitystä uskomattomana, koska ainakin minä olin jo intissä yli "kasvuikäinen", eli kroppa oli jo "valmis". Vaikka olinkin ihan saman ikäinen kuin muutkin.

Joo mulla ei ollut tietoakaan mistään kropan kehittymisestä silloin vielä,kroppa oli mallia etiopian maratoonari...eli lihaksista ei tietoakaan...hartioitta ei ollut, eikä tissejäkään...jalat naruja jne jne...

Minulla on hieman vastaavia kokemuksia kuin Sputnikilla, tosin huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Harjoittelin myös nuorena kestävyyslajeja ja lukioon mennesssä pituuden ollessa 187 painoa oli n. 65. Lukioaikaan aloin nostelemaan puntteja ja kirjoitusten jälkeen massaa oli sellaiset 75 kg, rasvaa edelleen todella vähän ( 8 %). Armeijassakaan ei kehitystä tapahtunut, koska ruoka oli rauhan aikaiseksi suoraan sanottuna huonoa ja fyysistä rasitusta enemmän kuin riittävästi. Intin jälkeen paino nousi n. neljässä kuukaudessa 5 kg, rasvaa oli n. 10 %.

Noin 80 kilossa paino pysyi sellaiset puoli vuotta, kunnes krooninen polvivamma äityi niin pahaksi, että pidin reilun puolen vuoden totaalitauon aerobisesta liikunnasta, eli en ottanut juoksuaskeltakaan. Sekä oma että treenipainot lähtivät räjähdysmäiseen nousuun ja nappivihjailuja sain kuulla minäkin. Vuodessa paino nousi 17 kiloa ja rasvaprosentti siinä kunnossa mitattuna oli 15 %.

Siihen kehitys sitten pysähtyikin, osaksi varmaan siitä syystä, että sain polven kuntoon ja painoharjoittelu jäi vähemmälle. Tällaisia lähes vastaavia "kasvupyrähdyksiä" olen kuullut muillakin tapahtuneen. Ne tapahtuvat usein juuri tuossa kahdenkympin korvilla, kuten minullakin.

joskus tän kirjottanukin, mutta kun meitsi nyt kyseli näitä kokemuksia niin - 19 vuotiaana kun alotin treenaamisen painoin 72kg ja pituuskasvu oli loppunut, 193cm varsi. noin 5 vuoden ajan melkein joka päivä 16-18km repivää fillarointia takana. Rasvat 10-12. Salin aloitin ensin hieman motivaatiota kirjallisuudesta repien. Söin proteiinia maltoa ja kreatiinia & joitain vitamiineja, aika paljon kotiruokaa (en kuitenkaan muistaisi sillon syöneeni koskaan niin paljon kuin esim tänä kesänä&syksynä).

Tasan 6kk eteenpäin ja paino oli hypänny 72kg --> 92kg. siihen vielä ~3-4kk niin paino 94kg. Rasva% oli kakkismittarilla kahteen otteeseen mitattuna 12.3%. Mutta mikä tärkeintä, peilikin sen kertoi että ihan timmissä kunnossa oltiin :)

niin tuolla voimnostopuolella on ainakin minulle neuvottu niin, että
joka toinen treeni kovaa ja joka toinen löysemmin.. ja ne pyramidit on kai ihan ykkösiä, jos voimaa haluaa lisätä...

Sen jälkeen kun epäonnistuminen sarjassa on tapahtunut voidaan kait sanoa että sarja on loppuun asti tehty ja thats it,eli lihakselle on annettu ärsyke...itse teen kaksi kovaa sarjaa per liike ja liikkeitä kaksi per lihas.

Mitä enemmän painoa sitä enemmän....jaa juu,eli pelkkiä ykkösiä sitten vaan...

Epäonnistuminen sarjassa ei ole se ärsyke, vaan pääasiallinen ärsyke lihaskasvulle on mikrotrauma. Tähän ei tarvita loppuunvetoa. Md/Hd logiikka ei päde tässä.
Kumpi on parempi: Ottaa kaksi sarjaa vähän vajaina VAI vetää eka sarja epäonnistumiseen jolloin suorituskyky laskee seuraavaan ja vielä palautumisaika pitenee ei lihasten vaan hermoston takia? Kaiken järjen mukaan ensimmäinen.

Metabolinen(ATP:n loppuminen, kalium/natrium/kalsium jne.pitoisuuksien lasku) ja hermostollinen(keskushermosto ei aktivoi motorisia yksiköitä niin tiheään enään) "väsyminen" (fatigue) pienentää siis "tensioaikaa"=vähemmän mikrotraumaa.

Multa kyllä päin helvettiä sanottu että "mitä enemmän painoa sitä enemmän aktivoituu lihassoluja". Sori, mun moka. En näköjään ajatellut selkeästi...Piti vissiin kirjottaa että mitä suurempi paino sitä tiheämmin hermosto aktivoi lihassoluja sarjan alusta lähtien..

Originally posted by Nike
Kumpi on parempi: Ottaa kaksi sarjaa vähän vajaina VAI vetää eka sarja epäonnistumiseen jolloin suorituskyky laskee seuraavaan ja vielä palautumisaika pitenee ei lihasten vaan hermoston takia? Kaiken järjen mukaan ensimmäinen.

Metabolinen(ATP:n loppuminen, kalium/natrium/kalsium jne.pitoisuuksien lasku) ja hermostollinen(keskushermosto ei aktivoi motorisia yksiköitä niin tiheään enään) "väsyminen" (fatigue) pienentää siis "tensioaikaa"=vähemmän mikrotraumaa.

Kumpi on parempi tytär vai...eiku niin treenejä,itse teen liikkeissä kaksi sarjaa,molemmat loppuun asti.Mutta se toinen sarja on aina se SE kovempi sarja silti vaikka kuinka tahkoisi ekassa sarjassa loppuun asti.

Sitä ekaa sarjaa ei vaan saa vedettyä yhtä kovin kuin tokaa,vaikka kuinka yrittäisi.Yritän selittää sitä että ekan sarjan jälkeen on vielä täys fiilis tehdä toinen kova,mutta tokan jälkeen ei ole enää fiilistä ja on tunne että kaikki on annettu.

Esim tänään oli jalkapäivä,ekaksi kaksi kovaa sarjaa reidenojennusta,ekassa n 15 toistoa...hillitön pumppi jne jne mutta silti se toinen sarja oli lähempänä täydellisyyttä,tokassa n 10 toistoa. Tämän jälkeen kaksi sarjaa prässiä...ekassa sarjassa taas n 15 toistoa,mutta toka oli silti se kovempi sarja, n10 toistoa ja vaikka muut olivat salilla sitä mieltä että lisää painoa ja homma jatkuu niin tyhjensin laitteen...

Eiköhän tää asia tullut selväksi...seuraavaksi kannattaisi jatkaa juttua salilla asenteella you can talk the talk but can you walk the walk... i rest my case :cool:

Eiköhän tää asia tullut selväksi...seuraavaksi kannattaisi jatkaa juttua salilla asenteella you can talk the talk but can you walk the walk... i rest my case :cool:

Eiköhän juttua olisi kaikista paras jatkaa kisalavalla, eikä missään salilla...I rest my case. :cool:

jepjep. Tarkoitus ei ole hyökätä henkilöä kohti, vaan herättää kehittävää keskustelua, arvostella niitä "faktoja" jota hd/md esittää. En missään nimessä väitä etteikö Md/Hd ole toiminut jollekkin. Hyvinhän se sulla näyttää toimivan:)

:kippis1:

EDIT: Joo ja tossa tokassa postissa meni noi hermostolliset ja metaboliset tekijät pikkasen sekasin(suluissa olevat jutut). Että jos joku nyt siitä huomauttelee....

Originally posted by Nike
jepjep. Tarkoitus ei ole hyökätä henkilöä kohti, vaan herättää kehittävää keskustelua, arvostella niitä "faktoja" jota hd/md esittää.

KP:n opetuslapsien kanssa on turha väitellä noista asioista ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom