Originally posted by strong
186cm pitkä ja painoa intissä kun aloitit nostelun 60kg, eli kehontyyppi on ollut erittäin ectomorph(tjsp) ja 3.5 vuodessa naturaalitreeniä tekemällä paino nousi sataan ja rasvaprosentti oli 15%. Eli, jos sulla on rasvaprosentti ollut 15% kun aloitit(varmaan on ollut vielä alhaisempi kun niin laiha olet ollut), niin rasvaton paino on ollut n 51kg ja sitten 3.5 vuoden treenin jälkeen painoa sata josta rasvaton paino oli 85kg. Erotus näille tulee 34kg puhdasta naturaalina 3.5 vuodessa hankittua lihasta.
Kun ottaa huomioon miten harvinaisia nämä ectomorphiset massamonsterit ovat(ovat yleensä hardgainereita), niin kuinka todennäköistä on , että pystyy naturaalina kehittämään 3.5 vuodessa 34kg ihan puhdasta lihasta, eikä mitään läskiä? Ja tässä tapauksessahan sitä lihasta on varmasti kehitetty vielä enemmänkin, kun fläsäprosentti on varmasti ollut tosi alhainen aloittaessa.
Kuinka moni uskoo tuohon?
Tämä ei ole sitten mitään vittuilua, vaan olen uteilias koska en tiedä onko tuollainen mahdollista.
Numeroissa pientä epätarkkuutta myönnetään,mutta silti aika uskomaton kasvu oli,kerronpa lisää..
Eli pienestä pitäen harrastanut kaikkea kestävyyslaji painoitteisesti....hiihtoa,juoksua,pyöräilyä,melontaa ja sen lisäksi uintia(3-4 vuotta todella aktiivisesti)...noh intti oli edessä ja jotain sporttia sinne piti keksiä ajankuluksi ja oma kroppa oli todellakin mallia tikku,tosin rasvat oli sika alhaalla,tosin ei se ruokakaan maistunut silloin nuorempana,valitettavasti.Eli ajatus oli jo vähän ennen inttiä tehdä jotain kropalle kun ei vaatteet istunut ja kroppa oli kaikkea muuta kuin miehinen....
Paino inttiin mennessä todellakin kuudessakympissä(cooperissa meni muuten 3200m)...intissä oli todella hyvät treenimahdollisuudet ja fiilis kova kiitos muille jotka KAIKKI olivat mua isompia...intistä pois lähdettäessä paino oli jo 77kg:ssa,siinä oli jo vähän rasvaakin...
Sitten se paino vaan alkoi nousemaan ihan sikana ja kaikki salilla oli sitä mieltä että kaverilla ihan himmee kuuri päällä,mulla ei semmosista ollut edes tietoakan tuolloin,eikä kiinnostustakaan.Ruokaa meni ihan sairaasti...2x tonnikalaa...rahkaa 4-6 purkkia...wrangelta tilattiin 25kg malto säkkejä...riisä...banaaneja... samalla luettiin kaikki tieto mitä vaan oli saatavilla treeneistä...kreatiini kuullosti myös silloin kovalta aineelta :D (lähes anabolilta). Siitä se paino sitten nousi helposti jo keväällä kahdeksaankymppiin(intistä syksyllä pois)...seuravina kahtena vuotena sitten sain oman painoni jo sataan,okei oli kreatiinit päällä jolla sain aina painoa ylös kolmisen kiloa...
Mitä tapahtui tämän jälkeen onkin sitten toinen juttu...
Mutta rasvaprossa 60 kilosena oli varmaan 5% :D joten 57kg:sta 85kg:oon tekee 28kg jaettuna n 3 vuoteen tekee 9 kiloa vuodessa,mutta koska intissä tuli 60-->77 =17kg niin ei niinä kahtena muuna vuonna tullut kuin n 6kg/vuosi...
Mutta vaikka en olisi ikinä aloittanut treenaamaan edes painoilla niin olisi se paino tuosta varmasti noussut 75-80kg.Siinä iässä kun ei vielä kroppa ole "valmis" so to speak.