Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensinnäkään mää en mitään pelkää. Tämän aamun uutisissa oli jo ihan tarpeeksi. Lie netissä uusimmat uutiset, kun harvemmin pääsee mihinkään maailman johtavaan labraan haastattelemaan huippututkijoita. Vai onko jollakin täällä kulkulupa sinne?Näin on. Lisäksi pitää muistaa, että tehokkaalla rokotuskampanjalla vähennetään myös viruksen muuntautumismahdollisuuksia ;) Voisko ninnininni kertoa, mihin perustuu pelkosi viruksen muuntautumisesta ("kuulitko joltain" vai "luitko netistä")? Kauanko H1N1 on kiertänyt maapalloa ja monessako ihmisessä poikennut matkansa varrella? Montako ratkaisevasti muuntunutta muotoa on lopputuloksena?
Lähteenä toimii avokki joka on empolla harjoittelussa.. joka kylläkin vastustaa rokotetta.. ei kai avokki nyt valehtele :D
Muutenkin olen saanut enemmän asiallista, tieteeseen perustuvaa ja järkevistä lähteistä hankittua tietoa rokotteen puolesta kuin vastaan. Useimmat vastaan olevat perustavat argumenttinsa oletuksiin ja varsin epämääräisiin lähteisiin. Olen nyt jo pari päivää ollut sitä mieltä, että rokotteen otan. Luultavasti otankin. Rokotuspäivät Vantaalla on 10.11.-12.11.
Jos en olisi riskiryhmää, haluaisin ehdottomasti sairastaa taudin itse.
Ensinnäkään mää en mitään pelkää.
Tämän aamun uutisissa oli jo ihan tarpeeksi. Lie netissä uusimmat uutiset, kun harvemmin pääsee mihinkään maailman johtavaan labraan haastattelemaan huippututkijoita. Vai onko jollakin täällä kulkulupa sinne?
Kokkolan sairaalassa on tullut hoitoon useita pieniä lapsia, jotka oksentelee. He ovat saaneet rokotteen eilen tai toissapäivänä.
Lähteenä toimii avokki joka on empolla harjoittelussa.. joka kylläkin vastustaa rokotetta.. ei kai avokki nyt valehtele :D
En ole ikinä kuullut rokotteen sivareissa oksentelua..
Kyllä se viikon saigon on aina paikallaan.
Pharmaca Fennica sanoi:Infektiot
Melko harvinaiset: ylähengitystieinfektio, nuha
Aineenvaihdunta ja ravitsemus
Yleiset: ruokahaluttomuus
Psyykkiset häiriöt
Hyvin yleiset: ärtyneisyys
Hermosto
Hyvin yleiset: päänsärky
Yleiset: uneliaisuus
Melko harvinaiset: huimaus
Harvinaiset: heikentynyt tuntoherkkyys, tuntoharha
Ruoansulatuselimistö
Yleiset: Ruoansulatuskanavan oireet (kuten ripuli, pahoinvointi, oksentelu)
Iho ja ihonalainen kudos
Melko harvinaiset: ihottuma
Harvinaiset: kutina
Luusto, lihakset ja sidekudos
Melko harvinaiset: lihaskipu, luuston ja lihaksiston jäykkyys
Yleisoireet ja antopaikassa todettavat haitat
Hyvin yleiset: injektiokohdan kipu ja punoitus, väsymys
Yleiset: turvotus, huonovointisuus, kuume (37,5 ºC tai korkeampi), injektiokohdan reaktio (kovettuma)
Melko harvinaiset: influenssankaltainen tauti
Harvinaiset: vilunväristykset
Immuunijärjestelmä
Anafylaksi, allerginen reaktio anafylaktoidinen reaktio mukaan lukien, seerumitaudin kaltainen tila
Hermosto
Kouristukset
Verisuonisto
Verisuonitulehdus
Iho ja ihonalainen kudos
Angioneuroottinen edeema, urtikaria, erythema multiforme
Luusto, lihakset ja sidekudos
Nivelkipu
Ihanaa, meillä alkoi näköjään täysi painostus ja hiillostus, ilmeisesti ne ketkä ei ota, on myös kaikille kollegoille tilivelvollisia syistä, miksi ei rokotetta halua.
Ihanaa, meillä alkoi näköjään täysi painostus ja hiillostus, ilmeisesti ne ketkä ei ota, on myös kaikille kollegoille tilivelvollisia syistä, miksi ei rokotetta halua.
No, on tässä pari tuntia aikaa pohtia, ottaako piikki ihan vaan jotta saisi olla esim rauhassa.. :jahas:
Paletaani: Mä en sitä halua. Mä olen perusteluni perustellut jo sivuja sitten, enkä koe että tarvitsisi kovin yksityiskohtaisesti täällä kenellekään mitään syitäni kertoa.
No jos sulla on henkilökohtainen syy olla ottamatta, nimenomaan hyvä sellainen niin ymmärrän yskän. Mikset sano kollegoillesi sitä sun syytä? Jos on hyvä syy niin luulis että kyselijät hiljenee? Jos sulla ei ole mitään kummempaa syytä niin kyllä minäkin jotain perustetta vaatisin jos oisin sun työkaveri, nimenomaan sen takia sinä olet käsittääkseni hoitoalalla töissä?
Itseäni vituttaa suunnattomasti nämä hoitohenkilökuntaan kuuluvat jotka eivät rokotetta ota "ihan vaan sen takia kun ei halua" ja näin riskeeraavat sitten riskiryhmäläisiä joille se tauti voi ihan oikeasti olla vaarallinen.
Siis kyllä mun työkaverit tietää etten ota ja miksen ota. Ne tietää varsin hyvin ja niillä ei ongelmaa olekaan. Ilmeisesti mun esimiehellä kuitenkin on, ja noista lähimmistä muista tiimeistä en tiedä, mutta ei mua oikeasti kiinnosta niiden mielipide.
Mä tiedän, etten ole tilivelvollinen kenellekään, mutta jos tästä nyt joku iso haloo nousee, en todellakaan jaksa sellasta.
Niin kauan kun hoitoalalla rokoite ei ole pakollinen, ei siihen imo ole kenelläkään varaa kitistä jos joku ei ota, oli ne itse kunkin syyt sitten minkälaisia tahansa.
Ensiviikolla pitäisi käydä hakemassa rokote. Ainakin meillä kaikki ottavat sen. Itse esimiehenä en pakota ketään mutta olen sitä mieltä että samalla voisi jäädä kotiin palkattomalle. Asiakkaat kun kuuluvat riskiryhmään.