sijainti, sijainti, sijainti?

Muiden kaupunkien keskustoista ei ole vertailukelpoisia kokemuksia, mutta ainakin Turussa tuntuu olevan meno sitä tasoa pimeän aikaan ettei torin kulmat kiinnosta. Kaikki syvennykset täynnä mäyräkoiraa kittaavia porukoita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kallio. Loistomesta, ainakin nuorille ja sinkuille. Vuokrat ovat mukiinmenevät, tarpeeks vaivattomasti pääsee keskustaan ja halpaa kaljaa tarjoillaan joka kadunkulmassa alá Eppu Normaali. Itse kun on asunut koko lapsuuden Espoossa, sitä laiskana miehenä osaa arvostaa tätä kaupunkiasumisen vaivattomuutta.
 
Näkökulmaa Oulusta..

Kyllähän se kulloinenkin elämäntilanne vaikuttaa asunnon sijaintiin taikka siihen mitä arvostaa. Sinkkuna asuisin ehdottomasti keskustassa, kaikki menot olisi lähellä ja autosta voisi luopua. Nyt lasten ja koiran kanssa sopiva vaihtoehto löytyi n. 4km päästä keskustasta. Ostarilta löytyy kaupat ja apteekki, kirjasto on myöskin lähellä, samoin koirapuistoksi muutettu golfkenttä ja pururata. Bussitkin kulkee 10-15min välein keskustaan.

Asunnon valitsemiseen vaikuttavat niin monet asiat: paikan sijainti, paikan/lähion arvostus, palvelut, asunnon koko, hinta, taso ja niinkin hömpät asiat kuin tunnelma talossa, esteettiset seikat. Noita seikkoja kun sitten pohtii ja arvioi, voiko hinta kompensoida asunnon kokoa yms. Kyllä minulla ainakin oli ihan tosissaan pohdittava asiaa.

Oulusta en kyllä muuttaisi lähikuntiin ( lue "maalle") Jääliin, Kempeleseen jne. Käytän kuitenkin niin paljon kaupungin palveluja, että matkat kävisi hermoille. Enkä toisaalta ole mikään viherpeukalo, että kaipaisin omaa puutarhaa.
Pieneltä paikkakunnalta kotoisin olevana arvostan sitä, että lapsille on harrastuksia ja virikkeitä ( sellaisia oikeita eikä ostarilla notkumista), kun lapsena niitä ei ollut taikka piti matkustaa 100km päähän, että pääsi esim ratsastamaan taikka uimaan.

En ehkä toisaalta viihtyisi isommassakaan kaupungissa, mulla menee hermot ruuhkissa ja melussa. Tai mistäs sen tietää, en ole asunut Oulua isommassa.
 
Salo on pikkukaupunki, joten jos täällä kaupunkialueella asuu, niin ei voi kovin kaukana keskustasta olla :D
Meidän asunto sijaitsee n. 800m keskustasta mikä on ihan sopiva. Melkein kaikki on kävelymatkan päässä, mutta viikonloppuisinkin on kohtuullisen rauhallista.
 
Back
Ylös Bottom