Siitepölyallergiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sami81
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Tervehdys vaan itse kuhunkin talouteen. Tuossa tiskatessa uutisista kuulin, että taas on odotettavissa inhottava kesä allertikoille. Olisin vaan udellut, että onkos kenelläkään tietoa uudemmista siitepölyallergialääkkeistä? Onko jonkin tapaista kehitystä tapahtunut? Zyrtec oli muistaakseni joskus meikäläisellä käytössä, mutta ei oikein vakuuttanut olemassaolollaan - väsytti muun muassa aivan törkeästi. Varastossa ei ole mitään allergialääkkeitä, joten pitäisipä varmaan hommata ettei iske :itku: ...

Ei ole helppoa, ei.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Geneerisen substituution myötä havahduin vaihtamaan Zyrtecin Cetirizin-ratiopharmiin. Sama vaikuttava aine setiritsiini 10mg, ja lähes puolta halvempi. Muistaakseni Zyrtec oli jotain 34 euroa / 60kpl ja nämä 18.20 / 60kpl. Kela-korvaus hinnoissa huomioitu.

Mutta tuohan ei sovi jos Zyrtec väsyttää. Itselläni ei väsytä ja toimii paremmin kuin esim Duact jossa on akrivastiinia (8mg), joka kuuluu myös antihistamiineihin, sekä pseudoefedriinia (60mg).

Setiritsiini:

"Haittavaikutukset:
Lääke voi aiheuttaa mm. suun kuivumista, päänsärkyä, huimausta, tokkuraisuutta ja uneliaisuutta sekä joskus myös vatsavaivoja. Runsasta alkoholin käyttöä on vältettävä lääkityksen aikana. Hoidon aikana on kiinnitettävä erityistä huomiota suun ja hampaiden hoitoon, koska karieksen vaara voi hieman kasvaa."

Duact voisi siis sopia sulle ehkä paremmin:

Duact:

"Haittavaikutukset:
Akrivastiini ei yleensä aiheuta väsymystä. Kuitenkin hoidon alussa, kunnes reaktiot lääkkeeseen tunnetaan, on suositeltavaa olla varovainen liikenteessä tai muissa erityistä tarkkuutta vaativissa toimissa. Joskus on ilmennyt unihäiriöitä lääkityksen aikana. Alkoholi voi vahvistaa lääkkeen vaikutuksia, joten sitä ei kannata ottaa lääkityksen aikana. Lääke voi voimistaa eräiden muiden lääkkeiden, kuten verenpaine- ja masennuslääkkeiden vaikutuksia. Pseudoefedriini antaa urheilijoiden doping-testissä positiivisen tuloksen."

http://www.laaketietokeskus.fi/L%E4%E4keopas/L%E4%E4keopas%20internetiss%E4.html

http://www.tohtori.fi/laakeopas/

Noista löytyy löylyä.

Muista käydä hakee se resepti, säästää paljon rahaa. Käsikauppalääkkeenä ei saa kuin niitä 10 kpl paketteja.

Itelleni Duact eikä Semprex jostain syystä tuntunut toimivan niin hyvin kuin Zyrtec jota monta vuotta oon syöny; nyt vaihto halvempaan.

Lue tuolta lisää jos kiinnostaa http://www.medicina.fi/fato/17.pdf

Onhan noita nappeja tullut vedettyä;)

Esim Zyrtec,
Reseptilääkkeet Cirrus,Duact(tällä hetkellä käytössä)

Kaikkein parhaiten tehosi toi Cirrus, ei tarvinnut kuin yhden tabletin päivässä. Haittapuolena helvetinmoinen vitutus ja ärtyisyys, ois pitäny mitata verenpaineet silloin ku käytin tota,
melkein jatkuva paineen tunne ja jyskytys päässä.

Nyt toista vuotta käytössä toi Duact, kyllä se auttaa mutta pahinpaan aikaan söin neljä tablettia per päivä, nyt on vielä selvinnyt yhdellä:)

Ei noista kummastakaan oo mitään väsymisen tunnetta tullu,
ainskin Cirruksessa on pseudoefedriiniä(antaa positiivisen näytteen testeissä, urheilijat huom.)

Tsemppiä vaan, eiköhän me kesästä selvitä hengissä
:) :) :)

Ite oon noita duacteja syöny ja todennu että ne toimii parhaiten minulla. Zyrtec ei minulla ole hirveästi tuntunut auttavan, joten en ole sitä viitsinyt syödä. Mitä muita reseptilääkkeitä kannattaisi lääkäriltä kysyä kuin duacteja? Viime kevät oli ainakin minulle pahin ikinä ja oireet oli todella vittumaiset. Koko ajan silmiä ja kurkkua kutitti ja nenä vuoti, vaikka oli täysi annos duactia koko ajan. Tuosta kurkun kutinasta ja nenän tukkoisuudesta seurasi sitten se, että syöminen oli todella tuskaa. Heti kun pisti jotain muuta kuin nestemäistä suuhun tuntui että tukehtuu. Parissa kuukaudessa painoa lähtikin melkein 10 kg ja salilla tulokset tuli reippaasti alas. Ei enää tuollainen kiinnostaisi. Joten ajattelin mennä lääkäriin kyselemään vahvempaa lääkettä. Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia vahvemmista reseptilääkkeistä. Kai niitä yleensä on olemassa? :confused:

Ota toi Cirrus, jos ei tulis mulle noita sivareita käyttäisin ehdottomasti sitä, paras lääke mitä mul on ollu tohon siitepölyallergiaan:worship: , kyllä kai nykyään on muitakin vahvempia allergialääkkeitä?, en tiedä , porskutellaan noilla
Duacteilla mut jos pahaks menee täytyy kyllä itekin vaihtaa
lääkettä:)

Kesänuhis..

Mulla alkanut oireet jo keväällä, mutta tällä hetkellä siedettävät. Viime vuonna oli käytössä jopa jonkinlainen astamapiippu, vaikkei astmaa olekaan!

:confused:

Nyt käytössä joku-jonka-nimeä-en-muista näistä Zyrteciä vastaavista. Aiemmin Semprex, joka toimi hyvin. Mietityttää vaan tuo väsymys, että johtuuko antihistamiinista?

Jos ei ole rahasta kiinni niin levosetiritsiini (kauppanimi:xyzal) on ainakin mulla paras mahdollinen allergialääke. Se on parannettu versio normaalista setiritsiinistä. Maksaa 14,62e 28 kpl!:david:
Tarvii reseptin.

Tai sithän on toi atarax joka toimii mulla mutta väsyttää, koska on pääasiassa keskushermostoon vaikuttava.

Edit: Muistakaa että väsymys johtuu usein itse allergiasta.

Jo viisitoista vuotta käytössä ollut Beclonasal nenäsuihke ja Lomudal silmätipat. Heinät kun pöllyää niin minä aivastelen ja silmät vuotaa. Muita siitepölyallergioita ei ole.
Pitäisi kai hankkiutua raskaaksi ja imettää pitkään, silloin ei allergia vaivannut yhtään :rolleyes: Harmi ettei voi suositella teille miehille :lol2:

Mä oon selvinnyt nyt useamman vuoden Lomudal nenäsumutteella ja silmätipoilla. Aikasemmin joutu popsimaan Zyrtekkiä, vanhemmiten nuo allergiat on lientyny. Koivu on pahin.

Minä sain vuosia kestäneen allergian kuriin homeopatisella siedätyshoidolla.
Silmätippoja käytän vielä helposti ärtyvien silmien takia, sietävät silläkeinoin paremmin piilolinssejä.
Kokeilemisen arvoinen asia ennakkoluulottomille.

onks kukaa täältä käyny siedätyshoidossa?? meizil ois enskesä nyt niinku ensimmäine millo tosta ois jotai hyötyy, saa nähä vuotaako silmät ja nenu samanlailla ku heinä alkaa kukkii...

Ite käytän Klarityniä. Toiminu mulla ainakin Zyrtekiä paremmin.
Pahimpina päivinä käytän Duactia ja silmätippoja lisänä:( .

Mulle Zyrtecillä on sama vaikutus kuin kusisi pakkasella housuihin et tulisi lämmin. Ainoa vaikutus on älytön väsymys, mutta allergiaoireisiin ei vaikuta juuri mitenkään. Duacti taas tehoaa ihan hyvin ja lisäksi buventolia tai salbuventia tulee imeskeltyä aina tarpeen mukaan. Eipä noi paljoa maksa, 40 € satsilla menee koko kesän.

Btw. Sakkeus varmaan osaa vastata mitä duactin käyttö sanoo työpaikan huumetesteissä, dopingtesti vastaus jo tulikin.

ketosan

ketosanilla olen pärjännyt.
intin jälkeen joka toukokuu ollu parin viikon jakso jolloin silmät kutii jne mutta ketosan hoitaa

Syökääpä yksi zipale Ataraxeja niin tiedätte mitä väsymys oikeasti on, kun puhutaan antihistamiineista. Perskeles! En tiedä miten mokoma toimii tuollaisiin heinänuhajuttuihin, mutta kai totakin voi joku kokeilla. Niin ei sitten kannata ottaa heti aamulla.. :rolleyes:

Onko moni kokeillut Kestineä, oli ennen reseptilääke, nykyään ilman reseptiä apteekista. On toiminut mulla tosi hyvin, ei tule ollenkaan allergiaoireita. Väsymyksestä en tiedä kun mua aina muutenkin väsyttää :(

Tänään se sit alko, saatanan saatana, silmiä kutittaa jatkuvasti ja aivastella saa koko ajan, nenääkin alkaa kirvelemään kun sitä hankaa koko ajan.
:curs:

Zyrtecciä käytän minäkin, ja kyllähän se tehoaa kun säännöllisesti muistaa popsia niitä.

Originally posted by Tuma
Ite käytän Klarityniä. Toiminu mulla ainakin Zyrtekiä paremmin.
Pahimpina päivinä käytän Duactia ja silmätippoja lisänä:( .

Mullakin on Clarityn käytössä. Toimii hyvin tuohon saatanan lähettilääseen - Pujoon :itku:

OFF-TOPIC: On siinä miehellä hieno nicci. :kippis1:

Signaturesta pieni kommentti. Saksalaisen tutkimuksen mukaan sentrosomi saattaisi olla solun aivot. Oletkos biologiaan suuntautunut :)

Signaturesta pieni kommentti. Saksalaisen tutkimuksen mukaan sentrosomi saattaisi olla solun aivot. Oletkos biologiaan suuntautunut

Peruskoulun biologialla tässä painellaan, joten tälläiset solukeskustelut / tutkimukset menevät hieman yli korvavaikun:D

Originally posted by Markku
Onko moni kokeillut Kestineä, oli ennen reseptilääke, nykyään ilman reseptiä apteekista. On toiminut mulla tosi hyvin, ei tule ollenkaan allergiaoireita. Väsymyksestä en tiedä kun mua aina muutenkin väsyttää :(

Seuraavia lääkkeitä olen kokeillut, ja vieläpä tässä kronologisessa järjestyksessä: teldanex, semprex, zyrtec, duact, kestine.

Kestine on toiminut niin hyvin, että ei ole tullu mieleenkään lähteä kokeilemaan muita. Ei väsymystä, ja kun vetää kuurina, niin toimii tosi hyvin. Akuutteihin oireisiin Kestine on mielestäni huono, se vaatii juuri sen kuurina vetämisen. Reseptin saa helposti... Kantsii hankkia se resepti, että saa saman tien ison paketin matkaan. Oisko peräti saanu jotain kela-korvauksiakin? En muista...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom