Siitepölyallergiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sami81
  • Aloitettu Aloitettu
Paljonkos se kelakorvaus on noissa allergialääkkeissä.. ajattelin vain säästääkös sinne ressun haussa?

Olin muuten muistelevinani että USAn ilmavoimien tai sitten vain jonkun lentoyhtiön pilotit eivät saa käyttää muuta allergialääkettä kuin Clarityniä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin eihän noissa reseptivapaissa lääkkeissä muuta vikaa ole kuin se, että reseptin kanssa niitä saa ison kasan ja huomattavasti halvemmalla eli ottakaa vain pienissä pakkauksissa ilman reseptiä.

Mielenkiintoista noissa geneerisen substituution lääkkeissä on se, että no "kopiolääkkeiden" toleranssit saavat ja ovat suurempia vaikuttavan aineen osalta kuin nämä alkuperäisen tuotteen toleranssit.

Mitä sitten Ataraxiin tulee, niin sehän on vanhemman sukupolven antihistamiini ja varustettu kolmiolla: ei mikään ihme jos heittää vähän väsyä kun sitä popsii. Kannattaa ehkä kuitenkin käyttää miedompia lääkkeitä, jos vain ne ovat riittäviä.

Kaikkeenhan tulee enemmän vähemmän immuuniksi ja riippuvaiseksi eli itse olen jonkinlaisen syklauksen eri merkkien ja tuotteiden välillä huomannut toimivan eli jos viime kesänä meni vaikka sitä Zyrteckiä niin tänä kesänä se ei ehkä enää toimi niin hyvin joten on aika vaihtaa vaikuttavaa ainetta. Perseestä nää allegiat ovat, ei siitä mihinkään pääse!

Duact

Täällä taisi jo aiemminkin olla puhetta samasta aiheesta, mutta kerran vielä...
Olen syönyt Duacteja pari kesää ja todennut ne hyväksi. Zyrtec ei tehonnut alkuunkaan! Kovin myöhään illalla ei minun ainakaan kärsi Duactia napata tai muuten saa unta odotella aivan liian kauan. Joku kirjoitti, että viinan kanssa nämä lääkkeet eivät sovi yhteen, mutta sekin on tullut testattua... mitään ihmeellistä ei tapahtunut. Pakkausselosteessa sanotaan muistaakseni, että saattaa aiheuttaa jotain yhdessä alkoholin kanssa. Eli ilmeisesti aika yksilöllistä...
Kyllä näillä nenu pysyy oikein hyvin auki kun vaan muistaa ottaa päivittäin!

Originally posted by fluid power
Btw. Sakkeus varmaan osaa vastata mitä duactin käyttö sanoo työpaikan huumetesteissä, dopingtesti vastaus jo tulikin.

Voi se antaa positiivisen tuloksen. Tosin itelläni ei oo mitään hajua miten paljon testit eroaa toisistaa vai eroaako edes. Äitini aviomies on sellaisessa työpaikassa töissä missä huumetestejä ja puhalluksia tehdään hyvin usein ja käsittääkseni myös ilman ennalta ilmoittamista, ja se ainakin sanoi kerran että työtoveri oli saanut allergialääkkeestä positiivisen tuloksen (ei ollut puhetta oliko lääke Duact mutta joku antihistamiini kuitenkin), mutta eihän se mitään probleemaa tietenkään ollut tuottanut. Tuskin kukaan työterveyslääkäri tai muu testejä valvova niin jurpo on että siitä raivot ottaisi, ja tuollakin se allergia oli jo aiemmin työterveyslääkärin papereissa tiedossa. Kannattaa siis ilmoittaa työpaikalle etukäteen niin säästyy isommilta selityksiltä jos positiivinen tulos tulee.

Originally posted by igf1bp3
Seuraavia lääkkeitä olen kokeillut, ja vieläpä tässä kronologisessa järjestyksessä: teldanex, semprex, zyrtec, duact, kestine.
Kestine on toiminut niin hyvin, että ei ole tullu mieleenkään lähteä kokeilemaan muita. Ei väsymystä, ja kun vetää kuurina, niin toimii tosi hyvin. Akuutteihin oireisiin Kestine on mielestäni huono, se vaatii juuri sen kuurina vetämisen. Reseptin saa helposti... Kantsii hankkia se resepti, että saa saman tien ison paketin matkaan. Oisko peräti saanu jotain kela-korvauksiakin? En muista...
Heh, samoja lääkkeitä samassa järjestyksessä olen itse käyttänyt. Ilman reseptiä Kestinet oli 6,89 euroa 10 kpl eli aika hinnakkaita. Reseptillä 100 kpl paketti oli jotain 30-40 euroa. Toi 100 kpl riittää itsellä koko kesäksi ja vie oireet kokonaan 1/päivä annostuksella.

allergiasta

Mulla ei ole ainakaan vielä mitään allergiaa todettu, mutta tämä on nyt toinen kevät, kun tuntuu ajoittain siltä, ettei saa vedettyä keuhkoja täyteen ilmaa.
Hengitystiet tuntuvat olevan jotenkin tukossa. T.s. jotenkin ahdistaa...Mitään silmien kirvelyä tai nokan vuotamista/nuhaa ei ole. (Tää siis alkoi taas kun lumet suli ja katupölyä alkoi oleen joka paikassa)
Voiskohan tämä ny sitte olla jonkin sortin allergiaa vai onko mulle iskeny joku fuckin´rasitus astma.. Tykkään tehä juoksu lenkkejä varsinkin näin keväisin ..Senkös jälkeen tuntuu kuin olis 5kg:n levypaino rinnan päällä..Tosiaan tekis mieli hönkästä välillä jotain astmapiippua.
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Re: allergiasta

Originally posted by norsu
Mulla ei ole ainakaan vielä mitään allergiaa todettu, mutta tämä on nyt toinen kevät, kun tuntuu ajoittain siltä, ettei saa vedettyä keuhkoja täyteen ilmaa.
Hengitystiet tuntuvat olevan jotenkin tukossa. T.s. jotenkin ahdistaa...Mitään silmien kirvelyä tai nokan vuotamista/nuhaa ei ole. (Tää siis alkoi taas kun lumet suli ja katupölyä alkoi oleen joka paikassa)
Voiskohan tämä ny sitte olla jonkin sortin allergiaa vai onko mulle iskeny joku fuckin´rasitus astma.. Tykkään tehä juoksu lenkkejä varsinkin näin keväisin ..Senkös jälkeen tuntuu kuin olis 5kg:n levypaino rinnan päällä..Tosiaan tekis mieli hönkästä välillä jotain astmapiippua.
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Eihän siinä muuta kun tekemään se allergiatesti. Emännälläkin keväällä nokka tuhisee ja hengitys pihisee silloin tällöin, ja tiesi sen johtuvan katupölystä, mutta oletti myös että on jonkinlainen siitepölyallergiakin. No, tuossa eilen se oli testeissä ihoallergian takia, eikä sillä tosiaan mitään allergiaa ole, ei niin minkäänlaista. Ihoallergia on yliherkkyysreaktio jollekin eikä se tullut esille millään niistä lähes 50:stä testiaineesta, joten tutkimukset jatkuvat, pääsi oikein tutkimusryhmän kohteeksi KYS:issä :D.

Itekin oon vähän herkkä katupölylle, ja tästä on haittaa etenkin kun ihan keskustassa asuu, mutta lähinnä pöly vain ärsyttää silmiä jos pitoisuudet on oikein pilvissä, eikä siis pistä keuhkoja pihisemään tai nenää vuotamaan, niinkuin toisilla tekee.

Originally posted by hemmmo
Ite oon noita duacteja syöny ja todennu että ne toimii parhaiten minulla. Zyrtec ei minulla ole hirveästi tuntunut auttavan, joten en ole sitä viitsinyt syödä. Mitä muita reseptilääkkeitä kannattaisi lääkäriltä kysyä kuin duacteja? Viime kevät oli ainakin minulle pahin ikinä ja oireet oli todella vittumaiset. Koko ajan silmiä ja kurkkua kutitti ja nenä vuoti, vaikka oli täysi annos duactia koko ajan. Tuosta kurkun kutinasta ja nenän tukkoisuudesta seurasi sitten se, että syöminen oli todella tuskaa. Heti kun pisti jotain muuta kuin nestemäistä suuhun tuntui että tukehtuu. Parissa kuukaudessa painoa lähtikin melkein 10 kg ja salilla tulokset tuli reippaasti alas. Ei enää tuollainen kiinnostaisi. Joten ajattelin mennä lääkäriin kyselemään vahvempaa lääkettä. Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia vahvemmista reseptilääkkeistä. Kai niitä yleensä on olemassa? :confused:

Kokeileppa Nasonex-nimistä nenä sumutetta tuohon nenän vuotamiseen. Itse vaihdoin pari kevättä sitten siihen kun zyrtekit ja reseptittömät nenäsuihkeet eivät tuoneet apua ongelmaan. Sen koommin ei oo nenä keväisin valunu. Nasonex on reseptilääke.

nasonex

joo, itse siirryin kanssa nasonexiin pari vuotta sitten ja siihen loppu nokka ongelmat, ennen piti päivittiääin suihkia nenään jne mutta kun vaihtoi "resepti"kamaan eli nasonexiiin helposti menee pari viikkoa että ei tarvitse suihkia ja pahimmat allergia kaudet menee sen osalta huoletta ohi.

tulipas sekavasti mutta pointti on että nasonex toimii

Originally posted by Luzmu
Kokeileppa Nasonex-nimistä nenä sumutetta tuohon nenän vuotamiseen. Itse vaihdoin pari kevättä sitten siihen kun zyrtekit ja reseptittömät nenäsuihkeet eivät tuoneet apua ongelmaan. Sen koommin ei oo nenä keväisin valunu. Nasonex on reseptilääke.

Nostetaanpa s**tana.

Nyt kun iloisesti karmein vaihe vuodesta on alkanut niin kysellääns mitä poppakonsteja tyypit 2012 luvulla käyttää että pääsee edes vähän nauttimaan ulkoilmasta?

Meikä ei kässää, viimevuonna ei ollu yhtään mitään. Ei mitään. Voisin pistää paleon piikkiin ellen sais kaikenmaailman skeptikoita (:rolleyes:) niskaani. Olin ollu koko talven raaka/paleoruokavaliolla ja kesällä ei ollut minkäännäkösiä allergisia reaktioita, kun taas edellisenä kesänä oli aivan helvettiä. Näyttäis että se helvetti ois taas toistumassa.. Pitäsköhän alkaa syömään taas vaan kananmunia ja raakaa luomulihaa..

Cetiritzin ja Zaditen-tipat on mulle vissiin parhaita, pitää kokeilla niitä. Tuntuu että niidenkin teho vaihtelee päivän, viikon ja vuoden välein.

1x Heinix illalla ja Nasofan aamun illoin.

Asiasta toiseen.. miten tuntuu että Heinix on aivan saatanan kallista nykyään? 10€/30 tablettia. Onko näissä sesonkihinnoittelut? Mikä on halvin 10mg Setiritsiinidihydrokloridi?

1x Heinix illalla ja Nasofan aamun illoin.

Asiasta toiseen.. miten tuntuu että Heinix on aivan saatanan kallista nykyään? 10€/30 tablettia. Onko näissä sesonkihinnoittelut? Mikä on halvin 10mg Setiritsiinidihydrokloridi?
En käytä, mutta eikö reseptillä saa paljon halvemmalla? Ainakin kaveri moista puhui.

Itsellä silmät kutisee välillä. Jos vaan pystyn olemeen koskematta, menee kutina ohi. Joskus teen sen virheen että kosken ja silmät alkaa punottaan kovastikkin. Zaditenia käytin vielä viimevuonna, tänä vuonna ei ole mitään käytössä. Katsotaan pärjäänkö ilman, kun suht hyvin kuitenkin sujunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom