Siitepölyallergia ja treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen allerginen koivun siitepölylle. Tiedän, ettei sairaana pitäisi harrastaa liikuntaa, mutta onko siitepölyallergian (vuotava nenä, silmän oireilu, väsymys) oireiden alaisena harjoittelu vaarallista?

No further questions, your honor.

Mulla on pölypunkkiallergia ja eipä liene ollut vaarallista, kun olen nokka vuotavana salille jo monta kertaa raahautunut. Normaalisti allergiset reaktiot helpottavat siinä vaiheessa, kun alkaa hiki kunnolla puskea treenatessa.

Lauri Perkele! Oletko tosissasi, ei tietenkään ole vaarallista. Kai sulla on lääkkeet oireisiisi. Itse nappaan tällä hetkellä cirrusta(Vaikuttavat aineet: Setiritsiini 5mg ja pseudoefedriini 120mg) Lisäksi pari hittiä sympicort turbuhaleria niin kyllä pillit aukevat ja treeni kulkee kuin ilman allergiaa.

Tarkoitatko antihistamiinien aiheuttamaa väsymystä? Itse kanssa samantyyppisistä oireistä kärsin ja ilman lääkkeitäkin usein treenaan. Eihän se nyt mukavaa ole ja tottahan esim. lenkkeilyä kuivalla säällä siitepölyaikaan sinun kannattaa välttää, mutta omien lievähköjen oireilujen kanssa treeni tuntuu ehkä hiukan helpottavankin. En osaa sanoa, että voiko järkevästi toteutettu treeni (astmalääke vaikka mukana jne.) olla pidemmän päälle vaarallinen tuossa tilanteessa, mutta epäilen sitä vahvasti. Tietenkään immuunijärjestelmää ei kannata kovalla treenillä yrittää lamauttaa, mutta itselläni liikkuminen tuo lähinnä helpotusta ärsyttävään nuhaisuuteen. Enkä suoranaisesti allergista reaktiota sairaana olemiseen rinnastaisi.

SEAGRAM sanoi:
Lauri Perkele! Oletko tosissasi, ei tietenkään ole vaarallista. Kai sulla on lääkkeet oireisiisi. Itse nappaan tällä hetkellä cirrusta(Vaikuttavat aineet: Setiritsiini 5mg ja pseudoefedriini 120mg) Lisäksi pari hittiä sympicort turbuhaleria niin kyllä pillit aukevat ja treeni kulkee kuin ilman allergiaa.

Olen ihan tosissani :), sillä mielelläni tutkin ennen kuin hutkin. En tarkoita antihistamiinin aiheuttamaa väsymystä. Yleensä itselläni koivun siitepöly ärsyttää limakalvoja, ja näemmä tällä kertaa ottaa myös ylimääräisen puhdin pois.

Huomasin väsymyksen kunnolla eilen treeneissä, ja koitan pitää tänään lepopäivän. Ellei yöllä nouse kuume (jota epäilen, koska olen melko varma, että kyse on siitepölyn aiheuttamista oireista), jatkan huomenna treenaamista sikäli kun jaksan.

Lääkitystä en ole ehtinyt vielä hankkia, koska oireilu alkoi vasta eilen.

koivuallergiani ei ainakaan ole estänyt, eikä haitannut minua treenaamasta.
Duactia, jossa pseudoefedriiniä, olen käyttänyt allergialääkkeenä.

Huom: tämä lausunto ei ole FDAn hyväksymä. Eli en osaa arvioida
vaikeiden oireiden vaikutusta treenaamiseen. Tuskin haittaa.

Itse olen kanssa allerginen koivulle. Silmät kutiaa, aivastuttaa, silmät kutiaa... ei se ole treenaustani haitannut ja väittäisin, että voit treenata hyvillä mielin. Silloin tällöin tsyrtekkiä nassuuu :D

No jos se on koivuallergiaa, niin hop hop, hakemaan lääkkeet siihen! Turha siitä on kärsiä. Sit siitepölykauden jälkeen kannattaa käydä allergiatesteissä.

Itelläni on lähinnä heinäallergiat nykyään ongelmana. Koko kesän meinaan treenata, mutta joka päivä kroppaa kuunnellen. Jos on aivan tukossa, niin sit treeni jää väliin. Lisäksi oireet voi vaihdella eri vuorokauden aikoina, esim. mulla aamulla pahimmat, joten treenaamaan sitten myöhemmin.

Lauri Perkele sanoi:
Lääkitystä en ole ehtinyt vielä hankkia, koska oireilu alkoi vasta eilen.

Itse aloitin myös viime keväänä lääkityksen liian myöhään. Limakalvot menivät nenästä todella huonoon kuntoon, verta tuli niin perkeleesti. Aeriusta en muuten suosittele,siitä tuli sellainen olo kuin olisi ollut pumpulia päässä :hyper:
Tietysti kaikki sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä mieltä olette, paljonko allergia vaikuttaa treenituloksin siitepölykautena?
Itsellä on ollut tänä kesänä välillä sellanen olo että tehot kärsii kun ei ilma kulje kunnolla, esim viimeksi eilen tuntu että kyykyissä happi loppui ja pyörryttää ennen kun oli edes limppuja tangossa. :wtf: Aerobista liikuntas olen harrastanut viime aikoina mielestäni about tavallisen verran, mutta myös esim pyöräillessä alkaa välillä sattua kurkkuun ja kävellessäkin hengästyttää enemmän kun yleensä.
Aerius ja Nasonex käytössä ties kuinka monetta kesää.

Itsekin koivulle ja heinälle allerginen, mutta en ole huomannut varsinaista vaikutusta treenaamiseen. Ulkona ollessa nenä vuotaa ja aivastuttaa, jos ei ole syönyt lääkkeitä. Räkää tuppaa kerryttämään vähän nenään, mutta ei haittaa treenaamista kun niistä räät pois ennen treeniä. Tänä kesänä syönyt pelkästään Heinixiä, enkä ole huomannut sivuvaikutuksia.

Duact kapseleiden sisältämä pseudoefedriini antaa positiivisen tuloksen urheilijoiden doping-kokeessa.

Itse viime kesänä Duactia käyttäneenä en suosittele ainakaan yli sitä ohjeistettua 10? päivää syömään. Oli koko kroppa yhtä nokkosihottumaa ja tuntui pahemmalta kuin allergiaoireet :D

Pillerit naamaan ja menoks jos ne ei auta kannattaa käydä lääkärillä hakemas vahvempia. Tulee yleensä otettua vielä astmakiekostakin ennen treeniä 500mg poweria keuhkoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom