Minulle on jäänyt fiilis, että olet _Juissi_ tehnyt jo päätöksesi vaihdoksesta: puolustat ajatusta vaihtamisesta niin jääräpäisesti, vaikka täällä on tullut hyviä toisenlaisia pointteja ja näkökulmia.
Se saattaa silloin hyvinkin olla sinulle oikea ratkaisu, ja kokeilemallahan se selviää. Jos ei maistu, niin pääseehän sitä takaisin toimistoonkin.
Kiitos vastauksesta.
Totuus on, että mä haastan kaikkia näkökulmia, ja samalla nään itekkin onko mun jutuissa mitään pointtia.
Todellisuudessa alan vaihdos tulee tehtyä pitkän sisäistämisen kautta tavallaan silleen että kamelin selkä katkee lopullisesti.
Jos alanvaihtoa tulee tehtyä.
Koska totuutta on paljon siinä mitä mulle jo vastattiin, että asenne on se joka ratkaisee.
Sit sen asenteen kautta työpaikka voi joko vaihtua tai olla vaihtumatta.
Mut yks asia on varmaa. Pitää oppia esittämään toiveitaan nykyisessä työssään. Sen varaan rakentuu koko elämä.
Eli se, että ilmoittaa a:palkkatoiveensa ja b:ne tehtävät, joita haluaa kyseisellä palkalla tehdä, mitä ei halua tehdä, niin että tämä toive kohtaa palkkatoiveen rajat.
Siksi pitää ilmoittaa toiveensa, jotta pystyy "maksimoimaam" työn ja vapaan tasapainon. Ja sitäkautta sen sisäisen "asenteen" ja olon.
Eli sen, että voi keskittyä:
-Harrastuksiin (Mulla punttisali, Tietyt PC pelit jotka kiinnostaa, irccaaminen, jne)
-Joskus työkavereiden kanssa tai muiden kavereiden kanssa kaljalle menooon, niin että aidosti on jäänyt työn ja vapaan tasapainon johdosta energiaa ja fiilistä lähteä rentoutumaan kaljalle
-jne
Eli idea on siinä, että pitää ilmoittaa toiveensa, olipa missä vaan töissä.
"ongelma" (jos ongelmaa on) on se, että oon niin epästereotyyppinen persoona.
joku toinen saa kaiken toimii ja kokee mielekkääks elää silleen, mihin mua yritetään "puskea" ympäristön toimesta elämään.
Eli tarviin niin "meditatiiviset" työ tehtävät kuin mahdollista, jotta en
a:masennu tai
b:alkaa menemään "liian lujaa"
Tää kaikki aiheuttaa nyt sellasta että mikäli haluun elää, niinkun mä haluun elää, niin mulle tapahtuu seuraavaa:
-jokainen, siis ihan jokainen päivä mä oon "paiseessa" koska töissä, (duunariaikoina jo) pomot ja muu yhteisö halus että mä teen eri asioita kuin mitä mä itse halusin
Sillonkun olin nuorempi, halusin enemmän palkkaa ja siitä väännettiin ihan hulluna.
Sit lopulta etenin, ja sitä palkkaa alko tulee mun mittapuulla oikeen tosi paljon, seurauksena koko oman elämänhallinnan menetys ja burnout, sellasta "rennon elämän" esittämistä mut samaan aikaan sisäisesti ihan paskana. ei syytä elää niin.
Nyt oon niin kummallisessa tilanteessa että oon joutunu 6-7 kuukautta vääntää siihen suuntaan että saan nykyisen työn toimii vapaa-ajan kaa synkassa, ja on sellasta vääntöö kyl et nytki oon nukkunu n.4h/yö koko viikon. eli siis oon neuvotellu työtehtävien räätälöinnistä ja mun palkkapyynti on melkeen puolet siitä mitä ennen. jos ei firmasta löydy sellasia töitä ni munhan on pakkoki lähtee harjanvarteen.
Mut elämä kehittyy jatkuvasti, uusia paikkoja tulee tutkittua, kaikenmaailman talonmiehen virat voi haistella...pikkuhiljaa jnejne....tää on kaikki keskusteluu
Nyt meen jatkaa heroes&generals pelii-