Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-mikä siinä nollat taulussa tekemisessä on niin pahaa?.
Onko mahdollista että suurin ongelma on tällä hetkellä korvien välissä? Ja ratkaisu löytyy sieltä? En nyt tarkoita tätä vittuiluna.
Itsellä ei ole pahaa sanottavaa niistä ajoista, kun työskentelin duunarihommissa varastolla, kokoamassa moottoreita ja myöhemmin tutkimassa laatupulmia puoliksi duunarina, puoliksi toimistossa. Silti olen paljon tyytyväisempi nykytyöporukkaan, vaikkei vapaalla aikaa yhdessä vietetäkään. Kaikki on korkeasti koulutettuja ja muutkin asiat kiinnostavat kuin dokaaminen ja mahdollisimman tehokkaasti töiden vältteleminen. Voi puhua taloudesta, tekniikasta, matkustelusta, urheilusta, hyvistä ravintoloista jne. jotka on itselle sydäntä lähellä olevia asioita. Myös kun ulkomailla asuu saa apua käytännön jutuissa, kuten vaikka veroilmoituksessa ja muissa paperihommissa, siivoojan etsimisessä jne jne. Duunarit yleensä puhuivat siinä röökin polton ohessa tojotansa räjähtäneestä moottorista, seuraavan viikonlopun juomista ja jos joskus pillua sais. Myös raha-asioista valittaminen oli todella yleistä, toki asialle ei edes meinattu tehdä mitään, kunhan valitettiin.
Ketjun aloittelija glorifioi duunarien hommia aivan liikaa, todellisuus tullee olemaan toinen.
Mutta kuten jo todettua, turha täällä on kysellä. Mene ja toteuta intohimosi
Edit. SirMaxilla hyvä pointti tuossa ylempänä, itsekin mietin samaa.
Jos työtä voi tehdä ns. nollat taulussa, niin se tarkoittaa että työ on yksinkertaista ja yksitoikkoista, josta tulee takuulla oman stressin aiheensa ellei sitten ole vähän yksinkertaisempi ihminen, jolle riittää mainiosti esim. kaupassa hyllyjen täyttely yms. Ja tämä ei todellakaan minään kettuiluna.
Aika ihmeellistä touhua, jos työnantaja on yksityinen yritys. En ole ollut yhdessäkään paikassa töissä, missä ylläolevan kaltaisen perseilyn jälkeen olisi enää tarvinnut haikailla pois nykyduunista.esim ite jos oon sanonu pomoille toimistolla että haluun tehdä tällasta työnkuvaa enkä tällasta, ja mulle kelpaa pienempi palkka, niin ei vaan mee jakeluun. samat hommat roikkuu mulla mitä mun ei pitäny enää tehä. sit joudun alkaa tekee tota "mahdollisimman tehokasta töiden välttelyä" eli surffaan netissä koko päivän ja odotan että ne joskus kolmen kuukauden päästä vihdoin tajuis että mitä ollaan puhuttu että minkälaisia hommia mun piti tehdä.
no ei kai siinäkää vielä ois ongelmaa, mut sit ne pillastuu ku deadlineen mennessä ei oo tullu mitää aikaseks.
Aika ihmeellistä touhua, jos työnantaja on yksityinen yritys. En ole ollut yhdessäkään paikassa töissä, missä ylläolevan kaltaisen perseilyn jälkeen olisi enää tarvinnut haikailla pois nykyduunista.
Kyllä. Duunien jättäminen tekemättä on yksiselitteisesti pätevä irtisanomisperuste, vaikka olisi ilmoittanutkin, ettei annettujen kaltaisten duunien tekeminen huvita/kiinnosta.meinaatko että ois jo kengän kuva takapuolessa?
-kaikkia korkeakoulutettuja kiinnostaa muu ku dokaaminen vaan sen takia että ne on niin burnouttiin työllistettyjä että niille tulee extra kova ahdistus krapulassa ja siks ne ei voi juoda tosin eipä siinä, vaikka mä oisin alemman koulutuksen työssä, niin en jois paljoa siltikkään, et ehkä toi ei täysin pidä paikkaansa. korkeekoulutetut voi puhua kaikesta sivistyneestä, mut ei ne vaan saa mua nauramaan niiden jutuillaan, niin huonoja ne on, ja sit lisäks korkeekoululaiset joko esittää rentoa (ei oikeesti ole rentoja, koska on burnoutissa mut näyttelee rentoa :D ) tai sit ne on muuten vaan eri aaltopituudella ku mä, "parempia ihmisiä" tuntuvat olevan jotenkin, pukeutuvat hienosti, maksavat auton osa-maksua, esittävät sujuvasti rentoa (unohtamatta sisäistä burnouttia :D ) tietävät kulttuurista ja ravintoloista ja nönnönnöö....mutta kaikesta paistaa läpi sellanen v*tun tylsä epäaitous ja se, että ne ihmiset on oikeesti vaan rahan ahneita paskoja jotka on samaan aikaan perverssillä tavalla rakastuneet insinööritekniikan yksityiskohtiin (no ei nyt kai sentään, kunhan nyt heitän pientä avautumista ilmoille :D )
Ettei vaan juissi olisi töissä julkisella puolella jossain toimistossa jossa pyöritellään jotain tyhjänpäiväisiä papereita ja projekteja joilla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Siinä tapauksessa jopa hieman ymmärtäisin duunarin hommista haaveilun.
Oletko _Juissi_ hakenut muuta duunia? Vaikuttaa olevan sen verran kova kaipuu vastuuttomaan hommaan, että kannattaa ryhtyä totisiin toimiin ennen kuin ritsa venyy liikaa. Pidän ihmeenä, jos ei mitään tuollaista tointa Suomesta löydy. Vai onko se nyt pakosti oltava se huoltomiehen homma? Eikö sellaisia ole yleisesti tarjolla?
Yleistys on niin rankkaa, että luulen kirjoittajan olevan joko yksinkertainen, katkeruuden/inhon sokaisema tai vähän mielenterveyden suhteen "ylikierroksilla". Tulee mieleen sellainen todella vahva lokeroinnin tarve, joka yleensä loppuu ihmisillä jo teini-iän jälkeen tai ainakin siinä 25 ikävuoden kohdilla viimeistään.
Voisi olla hyvä käydä nyt ainakin työpsykologin kanssa juttelemassa luottamuksellisesti.
Osataan sitä näköjään lokeroida ja yleistää muuallakin ....