Siiderin ystävät

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Magners on kyllä ihan parasta...

Offtopiccia liipaten: Sopivasti sekoitti Irlanninmatkaajan päätä kun Magners olikin paikan päällä nimellä Bulmers, kun Suomessa taas on tottunut että Bulmers on brittisiideri... sitten alkoi oppia että irkku-Bulmersissa on samanlainen etiketti kuin Magnersissa... No aika liki toisiaan nää britti- ja irkkuversiot on, vai onko peräti samalla tavoin valmistettua, eri maan omenoista tosin:D

No niin, nyt taas oppi uutta. Meinaan englannissa kun on Bulmers-merkkistä siideriä joka on aika eri näköisellä etiketillä, kuin magners. Ja aina känniset irlantilaiset tilasivat bulmersia, vaikka baarissa oli pelkkiä magners-pulloja selkeästi näkyvillä. Mutta jos se niille kerran on bulmers, niin kai sen sitten ymmärtää.

Magners on ihan juomakelpoista, kuten brittiläinen bulmerskin. Strongbowta juon vain silloin kun rahat on loppu, eikä bisseen ole varaa.

Maista kotimaisista Crowmoorin extra dry 5,5%:sta, jos et ole jo kerennyt. Pitäs toimia. Scrumpy Jack on kyllä loistotuote.

Joo olen jo maistanut, ja suomalaisista paras onkin (mitä olen maistanut). Mutta ei IMO vedä vertoja noille muille makunsa puolesta.

Joo olen jo maistanut, ja suomalaisista paras onkin (mitä olen maistanut). Mutta ei IMO vedä vertoja noille muille makunsa puolesta.

Makuasioista on turha kiistellä, mutta se pullo on sen mallinen, että siitä on pirun hyvä juoda. Harvemmin siideriä ihan puhtaasti maun vuoksi maistelen :)

Westons Old Rosie 7,3 % on yksi parhaimpia mitä olen maistanut. Sitä saa nykyään kai Alkostakin! Se on suodattamaton siideri, jonka voi juoda kirkkaana hiivat pullon pohjassa tai hiivat sekoitettuna pulloon, jolloin se on sameaa (ja vielä parempaa). Hiivat sekoitettuna joukkoon on mun mielestäni parempaa, koska hiivan flavorit pehmensi makua. Pehmeä, mukavan kirpsakka ja omenainen siideri hiivojen kera. Jos joku epäilee hiivojen sekoittamista, niin muistaakseni pullon takaetiketissä jopa suositellaan hiivojen sekoittamista.

Lisäksi vielä nämä Ecussonit, Magnersit ja Bulmersit ovat hyvää tavaraa.

En ole "hienompiin" siidereihin tutustunut, toisin kuin oluiden kohdalla. Suomen perussiidereistä alas menee Golden Capin Green Apple Light, jonka joku mainitsikin jo aiemmin ketjussa. Muut kuivat omenat tms. ei kyllä maistu ollenkaan, eikä makeat päärynäsidutkaan. Varmasti siidereistäkin löytyy variaatiota jos alkaisi tutustumaan Alkon tuotteisiin ja muihin astetta parempiin, vaikkapa täällä mainittuihin merkkeihin.

Kaikki siiderit, joita olen elämäni aikana kokeillut, ovat olleet aivan liian makeita. Joidenkin hehkuttama halpis-Crowmoorekin tuntuu meikäläisestä aivan liian imelältä ja jotenkin äklöltä. Kyllähän noita voi lasillisen ottaa kesähelteillä, mutta siihen se sitten jääkin. Siideristä tulee niin ähky olo, että ei vaan iske yhtään. Esim. perus Gin Tonic maistuu minusta jo huomattavasti raikkaammalle.

- Mutta makuasioistahan tunnetusti voi kiistellä maailman tappiin. :kippis1:

Kaikki siiderit, joita olen elämäni aikana kokeillut, ovat olleet aivan liian makeita. Joidenkin hehkuttama halpis-Crowmoorekin tuntuu meikäläisestä aivan liian imelältä ja jotenkin äklöltä. Kyllähän noita voi lasillisen ottaa kesähelteillä, mutta siihen se sitten jääkin. Siideristä tulee niin ähky olo, että ei vaan iske yhtään. Esim. perus Gin Tonic maistuu minusta jo huomattavasti raikkaammalle.

- Mutta makuasioistahan tunnetusti voi kiistellä maailman tappiin. :kippis1:

Kannattaa kokeilla tota Scrumpy Jack iä jonka edellisellä sivulla jo mainitsinkin. Kallista, kyllä, mutta saattaa muuttaa mielipiteesi siidereistä.

Se Crowmoorin extra dry on jo ihan juotavaa. Ihan mielenkiintoista havaita, miten oma maku on iän myötä muuttunut. Heijastelee varmaankin sielua, muutun vuosi vuodelta kuivemmaksi. Ennen en voinut juoda valkkareita ollenkaan enkä edes tavallista omenasiideriä, nyt kaikki vähänkään makea tuottaa lähinnä huonoa oloa (sokerisotkuista, kuten se mansikka-lime, tulee tosin eri tavalla huono olo kuin makeutusaineista, mutta kuitenkin). Yhden voi kohteliaisuudesta juoda melkein mitä tahansa kuraa, mutta en kyllä pistä rahojani enää ikinä mihinkään esanssiliemeen. Ennemmin maksan vaikka tuplahinnan siitä hyvästä mausta, kun en ole niin sen humaltumis/hinta-akselin perään.

Rekorderlig Mansikka-lime tölkistä paras siideri tähänastisista, makeetahan se on mut aina voi muutaman ottaa. Olut on silti loppupeleissä parempaa jos ei halua yrjötä loppuillasta.

Mun ylivoimaiset lempparit on tämä http://alko.fi/tuotteet/fi/008661 ja jo paljon kehuttu La Sidraie. Brittisiiderit ei oikein tunnu olevan mun makuun ja suomalaiset ei osaa tehdä siideriä alkuunkaan.
Noi ranskan Brut-sidukat on kyllä ylivoimaisen hyviä. Saksasta sai 0.75L n. eurolla. Olisi pitänyt roudata mukana.
Rekorderlig Mansikka-lime tölkistä paras siideri tähänastisista, makeetahan se on mut aina voi muutaman ottaa. Olut on silti loppupeleissä parempaa jos ei halua yrjötä loppuillasta.
Tota Rekoa ostin nyt Saksasta tänne Suomeen lähtiessäni ihan kokeilumielessä, 12 eskoa maksoi 24 pack. Ihan täyttä paskaa. Jää juomatta, no juokoon vieraat.

Magners/Bulmers ovat kyllä huippusiidereitä myös.

Perry light ja Rekordelig mustikka-sitruuna vai mikä lie..itseasiassa kaikki Rekordeligin siiderit on hyviä! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom