Shakki-thread

Löytyykös Pakkikselta eteviäkin shakin pelaajia? Olen harkinnut yläaste-aikaisen harrastukseni uudelleen aloittamista, kymmenen vuoden tauon jälkeen. Pitää siis aloittaa melkeinpä alusta harjoittelu. Osaakos kukaan suositella shakki-tietokone ohjelmia tai sivustoja? Pakkiksen oma shakki-tiimi taitaa olla utopistinen ajatus. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tehdään katos peliporukka aapeliin (siis lähinnä nimimerkin eteen jokin [pakkis] tai vastaava josta tunnistaa), pelataan sitten siellä toisiamme vastaan...

Kai sitä shakkia oppii jokainen fiksu pelaamaan, ku vähän harjottelee. Hauska pelihän tuo on, mutta hauskinta on mielestäni pelata laudalla toista ihmistä vastaan. Ei oikein noi nettiversiot kiinnosta. Joskus koneella pelasin shakkia. Ohjelmana oli Chessmaster, se o ainaki monipuolinen :)

Löytyy shakkitietokone -lauta (matkaversio, 10cmx15cm). 64 vaikeustasoa vastustajalle plus tietokoneen "mietintäaikaa" saa säädettyä. Pienestä ledinäytöstä näkee että mihin pitää tietokoneen nappula siirtää. Aivan luksusta kun ei muutakaan tekemistä ole :arvi:. :nolife:

itsyourturn.com on hyvä sivusto. pelejä ja turnauksia löytyy kaikentasoisille pelaajille runsaasti...

AllIn sanoi:
itsyourturn.com on hyvä sivusto. pelejä ja turnauksia löytyy kaikentasoisille pelaajille runsaasti...
I'll second that. Tuolla tullut pelattua monta vuotta. Pelaamisen aloitin 5-vuotiaana, mutta aika harvakseltaan on tullut pelattua, välillä useita vuosiakin taukoa. Yhteensä pelejä takana arviolta n. 250-350.

Itse pelailen välillä FICS:llä, Free Internet Chess Server. Se löytyy sivulta www.freechess.org, ja tuolta löytyy kaikentasoisia pelaajia, ja pelin löytää minä vuoronaikana tahansa. Tuo pitää myös kirjaa rankingeista, vanhoista peleistä jne.

Aloitin shakin peluun vasta muutama kuukausi sitten, mutta tulee pelailtua Chessmaster 10:llä aina muutama tunti viikossa. :kippis1:

Ihmisiä vastaan en lähde pelaamaan, kun häviän kuin akat. Chessmasterissa on monipuoliset opetusohjelmat, ja voin vain suositella erityisesti aloittelijoille. Fritz 9 taas ei aloittelijalle sovi sitten alkuunkaan, käyttöliittymäkin kun on mallia "haista p*ska".

Movdal, mistä tollasia hienoja tietokoneella varustettuja matkalautoja saa ostaa? Tahtoo oman!:hyper:

Vinho Tinto sanoi:
Movdal, mistä tollasia hienoja tietokoneella varustettuja matkalautoja saa ostaa? Tahtoo oman!:hyper:

Cittareissa on ainakin myynnissä. Itselläni on sellainen. Ainoa ongelma siinä on, että kun on nostaa tietokoneen tasoa, niin miettimisaika kasvaa todella pitkäksi. Muuten ihan jees...:rolleyes:

Pikaisella googletuksella löysin jopa tuon oman mallin http://shop.store.yahoo.com/saitekusa/metrchco.html. En tosin tuolta tilannut vaan sain joskus vaimokkeelta lahjaksi. Tiedä sitten mistä kaupasta se on tuommosen repäissyt. Tais tulla jonkun lehden mukana tai sitten sieltä sittarista. Mutta aika pro vehje. Eikä taida nuo miettimisajat olla kuin korkeintaan sekunnin jos laittaa asetuksista koneelta turhat "miettimiset" pois. Virheitäkään se ei tee kuin aivan helpoimmilla tasoilla.

Minä olen pelannut tuollaisella sivustolla: www.chessatwork.com Rating tällä hetkellä 1555. Ainakin nimen puolesta huippu paikka. :)

Mulla on vähän mennyt shakista maku, kun jos oikeasti haluaisi olla hyvä pelaaja, niin pitäisi opetella ulkoa valtava määrä avauksia. Ja minua ei kiinnosta alkaa tankkaamaan noita, joten ei ole oikein saumoja pärjätä yhtään kovempia pelaajia vastaan. Varmaankaan missään muussa pelissä ei ole samanlaista ulkoaopettelumeininkiä.

Movdal sanoi:
Löytyy shakkitietokone -lauta (matkaversio, 10cmx15cm). 64 vaikeustasoa vastustajalle plus tietokoneen "mietintäaikaa" saa säädettyä. Pienestä ledinäytöstä näkee että mihin pitää tietokoneen nappula siirtää. Aivan luksusta kun ei muutakaan tekemistä ole :arvi:. :nolife:

Millä vaikeus tasolla oot pessy sen?Mä voitin sen 1 min mietintä ajalla,sen pidemmälle ei oo kärsivällisyys riittänyt.

Tulihan tuota joskus pelattua, mutta kyllästyminen iski.
Nykyään tulee goota pelailtua, se on paljon parempi peli mielestäni. Kannattaa koittaa jos shakki ei enää maistu :)
http://playgo.to/interactive/finnish/

Movdal sanoi:

Oon voittanut tuon saman koneen 54 tasolla. Ihmeellistä kyllä 34 on ollut tähän asti pahin.

Shakkia pelasin ihan aikuisten kerhossa 8-9vuotiaana ja olen harkinnut uudestaan aloittamista.

MC Aropupu sanoi:
Mulla on vähän mennyt shakista maku, kun jos oikeasti haluaisi olla hyvä pelaaja, niin pitäisi opetella ulkoa valtava määrä avauksia.

Ainakin tuolta itsyourturnista löytyy shakkimuunnelmia, joissa esim. upseerien paikat alkuasetelmassa arvotaan... vähentää aika tehokkaasti vakioavausten käyttömahdollisuutta, mutta toisaalta kyse on sitten hieman eri lajista.

Ei ole kukaan maininnut vielä gameknot.com -sivustoa. Toimiva käyttöliittymä, kattava aloitustietopankki ja paljon pelaajia, rekisteröityneitä käyttäjiä 443 000, onlinessa tällä hetkellä n. 1800. Itsellä pelejä takana reilussa vuodessa 187 kpl, rating nyt 1602. Tuo aloitustietopankki on kätevä, ei tarvitse välttämättä opetella kaikkia aloituksia ulkoa ja näkee suoraan kumman voittoon eri tavalla aloitetut pelit on päättyneet. Tilastofriikeillekin riittää statistiikkaa.

Kiitos Arius, näytti tosiaan olevan hyvä tuo aloitustietopankki gameknotissa..

AllIn sanoi:
Ainakin tuolta itsyourturnista löytyy shakkimuunnelmia, joissa esim. upseerien paikat alkuasetelmassa arvotaan... vähentää aika tehokkaasti vakioavausten käyttömahdollisuutta, mutta toisaalta kyse on sitten hieman eri lajista.
Ettei se ole Fischer Random?

On muuten Fischerin (poliittiset) mielipiteet nykyään aika vahvoja.
Onkohan mies ihan tosissaan. Mistä sitä tietää noista älyköistä....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom